Eastern Promises
onsdag 15 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha vilat en stund på rummet i måndags så begav vi oss sedan till det trendiga hipsterområdet väster om tågstationen för kvällsmat tillsammans med en släkting. Då jag inte träffat min släkting tidigare var jag lite nervös inför mötet men det blev en väldigt trevlig

Kakihara i Mare Nostrum
Senast aktiv - från Helsingfors, Nyland, Finland
Are we gonna split hairs here?
måndag 13 maj 2019 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter att ha sett om Solo: a Star Wars story och någon skräckfilm som hette Happy Death Day på under den fyra och en halv timmar långa resan från Riga till Tallinn var vi till sist framme vid halv fem. En kort resa med spårvagnen tog oss från bussterminalen till stoppet Linnahall och

Kakihara i Mare Nostrum
Promenaddag igen
torsdag 21 juni 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

Promenad genom gamla stan och sedan shopping i närheten av färjeterminalen. Bra priser på kläder!

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kryssning på Östersjön
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
På främmande mark
lördag 21 juli 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

Efter en god natts sömn, och en blaskig fukostkaffe, rullar nu vi av färjan i Tallinn, och styr mot hotellet!

mc2017 i Baltic Race 2018
Dagen i Tallinn
lördag 21 juli 2018 - Tallinn, Harju län, Estland

(Inge)Efter en rofylld natt på båten, i en hytt för fyra (Pjotr deltog i sömnaktiviteten men Raimo dök aldrig upp) körde vi i land i Tallinn. Vi begav oss direkt till angiven adress för övernattning men där fanns bara ett stängt hus och en skylt med Welcome. Några ungdomar i huset

mc2017 i Baltic Race 2018
Vidare färd
lördag 29 juli 2017 - Tallinn, Harju län, Estland

Dagens inlägg utgår på grund av trötthet. Sku ba säga att vi iaf har kommit fram till Tallin.Godnatt!

tisdag 18 juli 2017 - Tallinn, Harju län, Estland

Då befinner vi oss i staden Tallinn. En mysig stad både i centrum och på landet. Checkade in på vårat hotell för att sedan dela på oss då en del ville in i gamla stan och titta medans övriga tog en liten utflykt på motorcyklarna i det fina sommarvädret!! Ett par mil utanför centrum

Sara Blomén
ShiverSara i Östersjön runt 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Möte med takläggare som nyttjar fetknopp!
söndag 21 maj 2017 - Tallinn, Harju län, Estland

Resan till Tallinn från Kapellskär är en enda lång väntan, eftersom vi åker på dagen. Först vänta en timme på terminalen och sedan från 10.00 till 1900 (svensk tid) innan vi när hamnen i Paldiski. Som tur var träffade vi en man från Sverige som lade tak av fetknopp av olika

Vi har parat oss!
tisdag 31 maj 2016 - Tallinn, Harju län, Estland

Nu år det inte som många tror, utan vi har lyckats att para ihop våra intercomenheter, så vi kan prata med varandra under resan!! Nåväl, vi har anlänt välbehållna till hotellet i Tallin, efter en skön sjöresa med två fullvärdiga måltider. Under den korta mcresan till hotellet, slog

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Poltava 2016
Senast aktiv - från FORSHAGA 97, Norrbottens län, Sverige
Kryssning på Östersjön

Kryssning på Östersjön

16 juni 2018 - 23 juni 2018

Kryssning på Östersjön med familjen Halvarsson! En heldag i Helsingfors som blev en rejäl långpromenad! St Oetersburg med besök i tunnelbanan och promenad förbi några kända platser samtidigt som fotbolls-VM-feber pågick! En dag i Tallinn med shopping av kläder.

Mare Nostrum

Mare Nostrum

6 maj 2019 - 16 maj 2019

Resa på östra sidan av vårat gamla innanhav. Börjar i Vilnius, vidare till Riga och Tallinn för att avsluta de tio dagarna i de forna stormaktsrikets Sveaborg i Helsingfors.

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

Tallinkryssning med Efraimssons

Stockholm-Gdansk-Kaliningrad-Kaunas-Riga-Tallin-Åland-hem

Östersjön runt 2017

Östersjön runt 2017

16 juli 2017 - 30 juli 2017

Följ med på en spännande resa runt Östersjön med ett gäng sköna motorcyklister. .

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Poltava 2016

Poltava 2016

30 maj 2016 - 2 juli 2016

Årets första mcresa går via Balicum,på mindre vägar längs Ryska gränsen, genom Polen och in i Ukraina, där vi bl.a. planerar att besöka Tjernobyl, Poltava och Odessa med sin berömda Potemkintrappa. Därefter upp i Transnistrien, Europas minst kända land, där vi besöker Tiraspol och Bender, innan vi stävar in i Moldaviens bergstrakter. Hemresan går via Wolfmountain i hörnet Slovakien, Ukraina och Polen. Kanske södra Europas "vildaste" naturreservat. I Polen skall vi dessutom åka kanalbåt på Elblaqkanalen, innan vi troligtvis tar färjan hem till Skåne. Min reskamrat är som förr Arne Svensson från Perstorp.

Helsinki Tallinn Riga  2015

Helsinki Tallinn Riga 2015