Saare län

Spa-resa till Ösel 2014
fredag 26 september 2014 - Kuressaare, Saare län, Estland

En vecka på Ösel, sept 2014 Foton finns på: http://jalbum.net/a/1551160 1. Det skulle ha blivit en brunch i lugn och ro på buss-stationen i Tallinn, efter att jag tagit flyget dit. Men när jag slagit mig ner med stora köttbullar och dito Alexander-öl, kom jag på att de ligger en

Svante Prag
Svapr i Spa-vecka på Ösel
Senast aktiv - från Ljubljana, Slovenien
Jenny´s födelsedag
torsdag 11 juli 2013 - Kuressaare, Saare län, Estland

Mycket hemlighetsmakeri för att "lura" Jenny. Gunnel och jag bestämnde att Gunnel och Toivo skulle kidnappa Jenny på vårt rum för att dom tre skulle äta middag. Men vi hade redan bokat bord för alla på Arensborg. Så när Jenny med sällskap gav sig iväg åt ena hållet drog resten iväg

utflyckt
onsdag 10 juli 2013 - Saare län, Estland

Idag blir det lite sevärdigheter. Alla ville inte följa med så vi är 2 bilar som ger oss i väg för att se Värderkvarnar, metiorit nerslag och Panga Pank. Jag och Henrik har sett detta förut men det är kul att se det igen och kanska något har ändrats.. Men det hade det inte, Lika fint

Linnahotell
tisdag 9 juli 2013 - Kuressaare, Saare län, Estland

Det blev som en ny transportdag. Men en med massa konstiga händelser. När vi kommer till fäjeläget så är det en båt inne. Tjoho vilken lyck atänker vi alla. men det är bara 2 bilar som kommer med. 2 bilar blir kvar. Ja ja inte mycket att göra något åt. 2 bilar får vänta på den andra

Spa i Kuressaare
torsdag 26 juli 2012 - Kudjape, Saare län, Estland

Det blev en lat dag på campingen i Mändjala. Sol, kortspel och bokläsning. Vi försökte få en tid för Spa behandling på det intilliggande Spa hotellet, men det det var fullbokat. Under dagen har campingen fyllts på och på kvällen stod det husbilar och husvagnar vid varenda

Tere Saaremaa
tisdag 24 juli 2012 - Mändjala, Saare län, Estland

Efter Pärnu hade vi bestämt oss för att åka ut på Ösel, Saaremaa som ön heter här i Estland. Vi checkade ut från campingen och körde sedan mot färjelägret i Virtsu och kom fram precis när färjan avgick. Vi kom med nästa färja som avgick en halvtimme senare. Färjorna som trafikerade

Dax för hemresa
söndag 26 juni 2011 - Kuressaare, Saare län, Estland

Vad en vecka går fort när man har roligt. Efter frukosten ville vi träffa Leo med familj innan vi skulle fara hem. Far ringde och bestämde att vi skulle ses i Kuressaare helt tvärtom om vad vi övriga ville göra. Efter en omröstning fick han ringa upp Leo och ändra till att vi skulle

Shopping + bastu
lördag 25 juni 2011 - Kuressaare, Saare län, Estland

Lördag och lite sovmorron. Vi har ju trots allt semester. Först gick vi gemensamt s vi hittade till alla småaffärer. Finns inte ett jätteutbud men visa saker är billiga. Sprit är billigt. Hantverk är billigt. Fiskeutrustning är billigt. Mat är billigt. I övrigt nästan lika som i

Midsommarafton
fredag 24 juni 2011 - Kuressaare, Saare län, Estland

Den här dagen firade vi i typisk Svensk anda, sill, nubbe och dans kring stång eller nä! Vi åkte och tittade på Ösels's strösta insjö, vi åkte och tittade på kalkklippor där fanns oxå en strand vi kände lite på vattet och det var kallt. Vi åkte oxå och tittade på värdekvarnarna.

Reet med familj
torsdag 23 juni 2011 - Kuressaare, Saare län, Estland

Idag är det Estlands befrielsedag. Dagen då dom drev ut Ryssen från Estland via Riga. Detta var ca 1920. Det har regnat en del på morgonen så vi beslöt oss för att ta en dag i Kureesaare.. Massa promenade. Vi har sett en massa små gator men vårt huvudmål var biskops borgen. Och där inne

Spa-vecka på Ösel

Spa-vecka på Ösel

19 september 2014 - 26 september 2014

KLICKA PÅ DAGBOKSINLÄGG! Mitt sjätte besök på Ösel efter att det blev fritt 1992

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Med husbil runt Östersjön -2012

Med husbil runt Östersjön -2012

24 juni 2012 - 31 juli 2012

I år är planen att åka runt Östersjön. Sverige-Tyskland-Polen-Litauen-Lettland-Estland-Sverige.

Midsommar i Estland

Midsommar i Estland

21 juni 2011 - 26 juni 2011

Besöka släkt i Estland. Besöka Ösel.

Estland

Estland

22 juli 2009 - 26 augusti 2009

Tennis resa igen.

Mortal Baltic

Mortal Baltic

11 juni 2009 - 29 juni 2009

En vetenskaplig studie i hur den globala finanskrisen påverkar den baltiska ekonomin

Estland-Lettland 2009

Estland-Lettland 2009

16 augusti 2009 - 29 augusti 2009

Det är inte en riktig sommar utan Estland. Ska även hälsa på vårat fadderbarn Kristine i Valmiera (Lettland)

Gamla resor 1966-2008 NY

Gamla resor 1966-2008 NY

1 januari 1985 - 31 december 2008

Sammanfattning av tidigare resor; [i][b]klicka på kartan[/b][/i] utanför prickarna så förstoras den delen! Så här kan du också göra en resedagbok, innan du glömmer för mycket...

Estland, ösel

Estland, ösel

5 augusti 2007 - 12 augusti 2007

Min spa semester som jag gjorde till ön ösel i estland. Augusti 2007

Estland 2007

Estland 2007

20 juli 2007 - 30 juli 2007

Pappa bjöd med sina döttrar med familjer på resa till hans barndomsland Estland. Vi var totalt 14 personer - 6 vuxna och 8 barn - nästan en mindre truppmanöver. Vi har länkat så mycket det går till mer information om de hotell, restauranger och attraktioner vi besökt för den som vill veta mer.