Etiopien

KORT NATT OG LANG DAG
torsdag 8 november 2018 - Addis Abeba, Etiopien

Da er vi på plass i Addis Ababa! Nattflyging er definitivt ikke min foretrukne reisemåte. På grunn av mellomlanding i Stockholm med etterfylling av passasjerer, ble det nesten midnatt før middagen ble servert, og når klokken skrus slik at natten i tillegg blir kortet inn med 2 timer, er det

Hemresedag
fredag 20 april 2018 - Addis Abeba, Etiopien

Fredag 20 april.Så varmt det har varit på rummet! Man har inte känt av någon av fläktarna. Jag tror knappt jag sovit mycket. Låg vaken länge det sista o till slut gick jag upp o duschade o då var klickan inte ens 4. Sitter nu här nere i baren/receptionen o laddar telefonen. Ligger utomhus

New book
fredag 27 november 2015 - Lalibela, Amhara, Etiopien

Hello there people this journal has now been moved to http://blog.embracetheadventures.com/ Cya of the beaten track Torbjörn

Torbjörn Börjesson
Totte1 i Embrace the Adventure
Senast aktiv - från Jerusalem, Israel
A whole different chapter
tisdag 3 mars 2015 - Addis Abeba, Etiopien

So Africa, the real “Africa” has been visited. The last full day (Sunday) here, the Great One went with his taxi driver Medi to first the Ba’hai Temple, apparently a temple for all religions, where the Lotus Temple in India is one of them. That was kind of cool, too bad I’ve missed the ones

Ben Newton
Berkajr i A Working Holiday in Ugandan 2015
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
På väg
måndag 8 september 2014 - Addis Abeba, Etiopien

Klockan 05:45 landar vi lokal tid på Flygplatsen i Addis Abeba i Etiopien. Så mycket nya intryck. Sedan tar flygningen till Arusha bara ett par timmar. Tyvärr kan man ej se Killimanjaro då det är för molnigt. Ordnar med Visum och kommer genom passkontrollen. Vi blir hämtade och körda till

Anne-Marie Svantesson
mimmi72 i Tanzania
Senast aktiv - från Mariestad, Västra Götalands län, Sverige
Afrika. Etiopien. АФРИКА. ЭФИОПИЯ.
måndag 7 juli 2014 - Addis Abeba, Etiopien

----------------ПО-РУССКИ В КОНЦЕ ПИСьМА------------------- Nu har vi varit i en vecka i Etiopien och här kommer berättelsen! Efter en lång flygresa med mellanlandningar i Istanbul och Etiopiens huvudstad Addis Abeba (i folkmun kallad Addis) landade vi till slut i staden

Marina Donner
marina_d i AFRIKA
1-4 april
måndag 14 april 2014 - Addis Abeba, Etiopien

Tis 1 april, Addis och kulturella aktiviteter. Vi vandrar från Wutma upp mot universitetsområdet. En stor del av gatan är kantad av guld- och silveraffärer. Jag går in i en och köper en present till någon hemma i Sverige. Strax innan universitetet ligger Nationalmuseet. Där inne finns

28-31 mars, Addis
onsdag 9 april 2014 - Addis Abeba, Etiopien

Fre 28 mars, Addis och sjukhusbesök. Äntligen sovmorgon, men kropp och själ har vant sig vid tidiga morgnar. Är det så här det är när man blivit gammal? Jag får emellertid en timme extra till att syssla med Dagboksinläggen före frukosten. Under resan har jag bara hunnit med att göra

25-27 mars, Axum-Mekelle-Kombolcha och Addis
tisdag 8 april 2014 - Aksum, Tigray, Etiopien

Tis 25 mars, Axum till Mekelle Dagens etapp är på 25 mil på bra väg och vi ger oss därför inte iväg förrän 8:30. Efter några mil tar vi av från den stora vägen och kör in på en hyggligt bra grusväg. Vårt mål är Debre Damo Monastery. Det ligger ca en mil in på grusvägen. Debre

23-24 mars Gonder till Axum
tisdag 8 april 2014 - Gonder, Amhara, Etiopien

Sön 23 mars, Gonder till Axum. Frukost 6:30 och avfärd mot Axum 7:00. Vägen de första 10 milen av vår dagsetapp på 45 mil är asfalterad och bra. Sedan är det grusväg till någon mil före Axum. Då blir det asfalterat igen. På många ställen håller man på att renovera vägen. Man har

HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

7 november 2018 - 21 november 2018

Om kort tid er jeg på vei til Etiopia, med turarrangøren Hvitserk, der hoveddelen av turen består av trekking i Simienfjellene.

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Embrace the Adventure

Embrace the Adventure

27 september 2015 - 30 april 2019

time to explore africa and hopefully South america

A Working Holiday in Ugandan 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

15 februari 2015 - 3 mars 2015

To Uganda via Ethipoia I went. To particitpate in an exchange program with the Universiyt of Makerere. Since it was work related, travelling will have to take the back seat. I was presenting my research and also holding class in Global Marketing But hey, the experience of just being there was great. Trying african food, experience tropical weather, and fighting with Mosquitoes and Malaria

Tanzania

Tanzania

7 september 2014 - 1 oktober 2014

Nu är det bara 5 dagar kvar innan flygplanet mot Tanzania lyfter. På sjuksköterske utbildningen i Nkinga har jag fått möjlighet att göra min VFU som yrkeslärare. Resväskan är i det närmaste färdig packad och resfebern börjar göra sig påmind.

AFRIKA

AFRIKA

22 maj 2014 - 19 juli 2014

Sommaren börjar med en 2,5v. resa till Uganda för Marina och hennes kursare från Karolinska. I juli ska Marina och Andreas göra en egen 3veckors resa till Etiopien, Zambia, Botswana och Rwanda. MKT nöje! :)

Afrika 2014

Afrika 2014

28 januari 2014 - 22 april 2014

Kenya, Uganda och Etiopien

Mexico + Mama Africa

Mexico + Mama Africa

9 december 2013 - 12 februari 2014

En efterlängtad äkta backpacker resa i södra Afrika med en inklämd sista minuten tripp till Mexico. Kan inte bli bättre blandning! :)

Ethiopia-Dream Theater

Ethiopia-Dream Theater