Europe

2 240 751 Bilder & 599 859 Dagböcker

Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Båthuset Sigtuna (fortsätter att testa Resdagboken)
torsdag 14 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

I kväll blev det Musslor på Båthuset vid hamnen i Sigtuna.En trevlig restaurang samman med trevliga vänner.Yvonne, Lasse å NilsErik, Olle hade dessvärre förhinder (drog ut en tand idag, det är godkänt förhinder).Å nu testar jag att lägga detta inlägg i "Spara som utkast", för att

Första dagen i Lagos
fredag 18 oktober 2019 - Lagos, Faro, Portugal

Var och handlade massa saker :)Tog en promenad på stranden och njöt av en välbehövlig vila på balkongen.

Sista etappen mot Lagos
torsdag 17 oktober 2019 - Alicante, Valencia, Spanien

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Mot Alicante och Tytte och Gunte
tisdag 15 oktober 2019 - Madrid, Spanien

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Mot Madrid
måndag 14 oktober 2019 - Montblanc, Katalonien, Spanien

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Dags att åka vidare mot Madrid och Simon och Camilla.
söndag 13 oktober 2019 - Carcès, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Kom iväg kl 9.00 stannade för lunch på Mc Donalds i Sigram och kaffe i Arenys de Mar.Stannade för natten i Montblanc efter 70 mil.En liten stad där vi hamnade mitt i Playmobil festival! Offentlig parkering men staden var liten och väldigt lugn. Bodde på Hotel Fonda Ruiot, billigt bara 49

Utflykt till Aix - en - Provence

En utflykt till Aix - en - Provence för shopping och lunch

utflykt med Kena och Ove
fredag 11 oktober 2019 - Carcès, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

I dag åkte vi långt upp i bergen på väldigt smala och kurviga vägar i vad det känndes som en hiskeligfart. Först till en sjö där vi åkte paddelbåt, väldigt mysigt.Sen vidare till en söt lite by, Moustiers - Sainte - Marie för lunch.

Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Testar uppdatering med nallen på pendeltåget
tisdag 12 november 2019 - Sollentuna, Stockholms län, Sverige

En trevlig dag på Armemuseet samman.med goda vänner i Veteranklubben .jisses det funkade att lägga upp bilder

43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Äventyr i varmare breddgrader

Äventyr i varmare breddgrader

9 september 2019 - 15 september 2019

På tu man hand till Madrid ❤️

På tu man hand till Madrid ❤️

1 november 2019 - 5 november 2019

Vad kan vara mer läkande än att byta miljö 😊 Ser fram mot en mysig weekenda i Madrid med tapas vin o fotboll. Bort från ett kyligt Umeå för några dagar.

Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

Egypten 2019: Makadi bay 24/10 - 7/11

24 oktober 2019 - 7 november 2019

Framförallt en snorklingsresa... Följ oss på Levande resor: http://ingridmarie.bloggo.nu/Egypten-2019-Makadi-bay-2410---711/

Resan till Malta

Resan till Malta

10 oktober 2019 - 13 oktober 2019

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

Efterlängtad resa med familjen till Mallorca

15 oktober 2019 - 15 oktober 2019

Packar väskorna och beger oss till varmare breddgrader till Mallorca 1 vecka med familjen. Det är Ludvigs första utomlandsresa och andra för Theo, men han minns inget från den första resan då han var nästan 2 år.

Senast aktiv - från Katrineholm N, Södermanlands län, Sverige
Christoffer Carlberg