Europe

2 241 130 Bilder & 599 758 Dagböcker

Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

Vandring dag efter dag
fredag 15 september 2017 - Bad Gastein, Österrike

Vandring upp och ner dag efter dag. Men den ena utsikten mer slående än den andra. Trötta i kroppen lite lugnare i sinnet när vi efter en vecka skulle ta oss hem. Kom dock bara till Berlin med flyget innan flygbolaget gick i konkurs och vi fick snabbt tänka om o ta buss från

lickander i Vandring i alperna
Senast aktiv - från Mauritius
Fullt ös från morgon till kväll
onsdag 17 maj 2017 - Budapest, Ungern

Weekend med allt vad Budapest har att erbjuda. Bad, öl, teater, cirkus på is med vansinnigt skickliga akrobater. Promenad över floden från buda till pest. Ett besök i underjorden hos drakula. Musikal och shopping.

lickander i Budapest
Båtluff i grekland
söndag 12 januari 2020 - Aten, Attika, Grekland

Härlig båtluffning i Grekiska ö världen och några avslutande kulturella dagar i Athen.

lickander i Grekland
Island
fredag 1 februari 2008 - Island

4 intensiva dagar med fullspäckat turiskschema. 1 20 grader och tydligen det kallast dom haft på länge. Allt täckt i snö och is och väldigt vackert.

lickander i Island
Senast aktiv - från Mauritius
Dag 34 - Hemresan
fredag 10 januari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Fredag 10/1Efter 3 timmars sömn ringde klockan 04. Restaurangen hade packat med var sitt kokt ägg och oätlig macka. Fick inte ner en bit. Resan ut till flygplatsen gick snabbt till allas förvåning. Kön för att ens komma in på flygplatsen ringlade lång, det hade tagit minst en timme att ens

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Hockeykväll
torsdag 9 januari 2020 - Skellefteå, Västerbottens län, Sverige

Avslutat sista kvällen i Västerbotten med hockey. Fullsatt arena när Skellefteå vann över Frölunda. Spex mellan perioderna med nån typ ballong fotboll. På väg hem till ön igen😊

lickander i Journey of a lieftime
Landvetter
torsdag 9 januari 2020 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Hej och hallå dagboken. Så va de dags igen... Kom ikväll till Landvetter Airport hotell. I mojjon bär det av t Gambia.... Dock måste vi mellan landa i Stockholm.... Lite åt fel håll kan tyckas.... Men det är säkert så att några 08:or ska med... Eller är det så att vi bara ska

Anette Persson
tetten i Gambia 2020
Senast aktiv - från Tobago, Trinidad och Tobago
Ishotellet
onsdag 8 januari 2020 - Jukkasjärvi, Norrbottens län, Sverige

Nu är det upplevt, en natt på ishotellet i ett rum med minus 5 grader och sängen gjord av is!På väg från Norsjö försökte vi besöka Rallarmuseet i Moskosel som tyvärr var stängt. Vi passerade Jokkmokk och gick istället på samemuseet. Fint och välgjort värt ett besök. Men sem kom

lickander i Journey of a lieftime
Mama Mia var höjdpunkten
tisdag 7 januari 2020 - London, England, Storbritannien

En Weekend i London med många turistattraktioner där London dungeon och Mama Mia var klara favoriter.

lickander i Julklapp med Mama Mia i London
London

27 oktober 2019 - 31 oktober 2019

Den här resan har varit planerad sedan 1 år tillbaka. När jag och Lucas var på Island hade Elias en önskan att få åka till London själv med mig. Högst på önskelistan stod förstås ett besök på Harry Potter museumet. Men också att få se Big Ben, kronjuvelerna, London eye och London bridge. Ja, vi får se vad vi hinner med men jag ska försöka ordna så han får se allt han önskar och kanske lite till.