Europe

2 241 108 Bilder & 599 629 Dagböcker

Resan inställ men följ oss gärna på hemmaplan!
söndag 29 mars 2020 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej.Tyvärr blir resan inställd på grund av Coronaviruset.Så vi cyklar och vandrar här hemma i Kristianstad och Sölvesborg.

måndag 2 mars 2020 - Moskva, Ryssland

Moskva bjöd på skånsk vinter, dvs minus ett till plus fyra med snö, regn och blåst om vartannat. 54 mil räls gör att tunnelbanan är ett smidigt sätt att ta sig fram på, 57 rubel för en resa och då gäller biljetten i 80 minuter så man kan hinna till sitt mål och sen åka vidare på

M Lowereneborg
LowerEneborg i Moskva 2020
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
torsdag 10 oktober 2019 - Minsk, Minsks voblasts, Vitryssland

No comments.

M Lowereneborg
LowerEneborg i Minsk 2019
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Resan som inte blev av !
lördag 14 mars 2020 - Solna, Stockholms län, Sverige

Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige fr.o.m idag.Vi skulle ha lämnat Sverige i morgon eftermiddag.Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd.Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma :-(

Hemma igen.
fredag 13 mars 2020 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Avsluta denna resan - och nästa!!Onsdag förmiddag (4 mars, resdag) på stranden ett par timmar! Packa klart och utcheckning. Taxi till flygplatsen.Så enkelt det är att checka in när man får hjälp av vänlig personal, som sköter den automatiska incheckningen. Inför denna avresan satte vi

Ewa Thulin
ewaleo i Maldiverna och Qatar
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Flyga kort
torsdag 12 mars 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Taxin kom 4,45. Frukost nr 1 i lugn och ro i SAS Lounge. Till Arlanda kl 7. Frukost nr 2. Nu sitter vi i SAS Lounge och väntar på flyget till Singapore som går kl 9,45.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Bulli, New South Wales, Australien
Madrid runt
söndag 8 mars 2020 - Madrid, Spanien

Igår var det Madrid som gällde. Jag är sjukt effektiv måste jag säga. Funkar bra att ta sig omkring per fot. Han stan runt och till många turistgrejer. Parken El Retiro, sen iväg, upp längd Gran Via, upp i ett sjukt tråkigt varuhus, ner till Sol, vidare till Plaza Mayor, sprang vidare i

Planering
söndag 1 mars 2020 - Kisa, Östergötlands län, Sverige

Denna resa började egentligen i slutet på augusti. En vacker dag i augisti spelade jag en runda golf med våra vänner Panda och Bempa. Vi kom då in och pratade om deras resa de skulle göra i mars 2020 för att fira att de fyllt 50 år och Bempa sa då – Häng med vetja, det finns plats. Just

Serena Johansson
Komandoran i Florida/Karibien 2020
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Lite kultur
onsdag 4 mars 2020 - London, England, Storbritannien

Igår var jag och kollade in Chopin muséet. Det får man väl snällt göra när man är i Warszawa. Nu är jag varken musikalisk eller superintresserad. Men men.. var endå rätt trevlig och man fick lite tid och gå. Efter gick jag och käkade lite lunch på någon polsk restaurang. Tog soppa

Rund tur i staden
tisdag 3 mars 2020 - Warszawa, Masovien, Polen

Igår var det trava runt och kolla in stan. Dock var vädergudarna inte med mig. Så blev en blöt dag. Men var helt ok endå. Först sprang jag förbi, Den okände soldatens grav. Dock, ingen vaktavlösning. Hittade en, judisk museum, som handlade om folk som bodde i de Judiska gettot i Warszawa.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

22 februari 2020 - 1 mars 2020

10 oktober 2019 - 16 oktober 2019

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar.

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar.

28 mars 2020 - 8 maj 2020

Vårt härliga reseliv fortsätter. Vi avser att möta våren-försommaren i Alanyaområdet. Vandringar, Boule och Canasta och härliga möten med glada människor står högt på vår önskelista. Speciellt genom vandringarna blir det bra möten att träffa gamla och nya vänner, i en fantastisk natur. Taurus-bergen bjuder på varierande svårigheter. Vi hoppas oxå på några bad på Kleopatrastranden. Inger och Malte/Jonny. Välkomna ombord!

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

hildaalexiusson
HildaAlexiusson