Europe

2 239 386 Bilder & 599 589 Dagböcker

Franskt återseende
söndag 3 februari 2019 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Första februari, begav mig på min andra visum-resa, denna gången till Nice, sydfrankrike. Tog mig till flygplatsen utan problem, och kunde checka in smidigt. Resan gick bra, och väl i Nice utforskade jag transporten med tram till närheten av där jag skulle bo, varifrån jag vandrade sista

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Brighton/hemma.
torsdag 14 mars 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också. Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när

Lukas2 i Hong Kong och Brighton
Hemma igen.
tisdag 12 mars 2019 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Jag har packat upp min väska, tvättat mina kläder och plockat upp mina souvenirer.Det skönaste med att komma hem?Kaffe som smakar som riktigt kaffe ska, en dusch i vatten som inte luktar klor, att sova i sin egen säng och att ta på sig rena kläder från

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
14: Extremadura - tre kvar
tisdag 12 mars 2019 - Cáceres, Extremadura, Spanien

12. Murcia13. Castilla La Mancha14. ExtremaduraTre kvar, av Spaniens 17 regioner. Efter att ha lämnat Andalusien och sydkusten vänder vi så smått näsan hemåt och är just nu bara är 20-talet mil från att hamna i våra gamla spår genom Portugal.Efter att ha gått i 9 dagar från Almería

Bland antika gudar och nya vänner
tisdag 12 mars 2019 - Heraklion, Kreta, Grekland

En dag i Heraklion på Kreta, vad gör vi då? Vi var här i höstas och såg fantastiska Knossos, men missad Arkeologiska museet i Heraklion. I dag tog vi ny kontakt med de antika gudarna på museet och återupplivade de gamla sagorna och myterna. Efter förmiddagens intressanta vandring genom

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Suez, Egypten
3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

Markus Hulander
Hulander i Vinberg-Bergamo-Milano
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Vecka 13
måndag 11 mars 2019 - Hammar, Örebro län, Sverige

Måndag 4 marsUppe med tuppen, ner till restaurangen för att äta lite frukost (ris och omelett) och sedan ut på stan, han tunnelbanan till Sukhumvit tunnelbanestation och så leta reda på vår optiker, han hade bytt lokal till en mindre då han renoverade den gamla, som tur var så hade han

Johan
Jonmar i Resa 2018-2019
Senast aktiv - från Hammar, Örebro län, Sverige
Drygt tre månader...
söndag 10 mars 2019 - Chişinau, Moldavien

Nu har det gått tre månader sen jag uppdaterade här sist. Har varit hemma i Sverige en hel månad, både på ledighet men även lite jobb på hemmaplan.Åkte ner i början av januari igen tillsammans med sonen. Han och jag blir nu ensamma här då maken bestämt sig för att stanna i Sverige och

Ulrica Granberg
ullisutomlands i Moldavien
Senast aktiv - från Chişinau, Moldavien
Slottsbesök och vimmel på stan
söndag 10 mars 2019 - Bari, Apulien, Italien

Vaknade i morse i Bari efter en god natts sömn.Vandrade runt på stan i ett vimmel av färgglada löpare i 3-4 timmar. Besökte Castello Svevo, intressant med månghundraårig historia. Trötta i benen åter på båten med fika

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Suez, Egypten
Flyga First Class
torsdag 7 mars 2019 - London, England, Storbritannien

Ja nu är jag egentligen påväg hemåt. Men ska väl sammanfatta mina sista dagar. Vi börjar väl med resan från Hong Kong, det är ju den stora grejen på hela den här resan. Sagt, jag  vaknar och fixar mig och checkar ut och tar mig ut till flygplatsen med tunnelbana och flygtåget. Riktigt

Lukas2 i Hong Kong och Brighton

Sabatons 9e hårdrockskryssning.

Japan 2019

Japan 2019

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan.

Training Meet med Peugeot 2008

Training Meet med Peugeot 2008

16 april 2008 - 20 april 2008

Gran Via Den fina byggnaden är tidigare posthuset!? Puerta de Toledo

Peugeotkonvent i Valencia 2011

Peugeotkonvent i Valencia 2011

7 januari 2011 - 10 januari 2011

The City of Arts and Sciences är ett unikt komplex Hängivna vetenskapliga och kulturella spridning, som består av fem huvudsakliga delar: den Hemisfèric (IMAX-biograf och digital uppskattningar), det Umbracle (en utsiktsplats och anlagda parkeringen), Prince Philip Science Museum (ett innovativt interaktiv för vetenskap), den Oceanografiska Parken (den största akvariet i Europa med över 500 marina arter) och Palau de les Arts Reina Sofia (som tar hand om opera-programmet). The Ágora gives the complex a multifunctional space. Agora Ger komplex av multifunktionella utrymme. Detta är också byggt på flodbädden. i Valencia. Palau de la Musica Stora högtalara mitt i parken - häftigt att avnjuta den klassiska musiken i solen i Valencia. Perfekt att luta sig mot bardisken å njuta med ett glas vin i solen :) i Valencia. MIN LEDIGA LÖRDAG I VALENCIA Håller med - res hit för att stan har (nästan) allt som Barcelona har fast i mindre format och med en mer sympatisk prislapp. Och res hit för Europas allra modernaste museer och för den gula risrätten som blivit synonym med staden. Apelsinträden lyste orange och vårsolen strålade :-) Jag tog på mig mina joggingskor och tog mig ner till Turiafloden. Efter översvämningen i oktober 1957 tröttnade man på flodens årliga plötsliga hävdelsebegär, ledde vattnet runt Valencia och torrlade flodfåran genom stan. Idag är flodbädden en nästan en mil lång park med fotbollsplaner, gratis utomhusgym, kaféer, skogsdungar, sprutande fontäner, museer, lekplatser och gräsmattor att stretcha på. Att min promenad tog 3 timmar är inte så konstigt. En promenad bland 1800-talsbroar i sten och Santiago Calatravas moderna Puente de la Expocición med sina karakteristiska vita bågar, tillsammans med en mängd andra joggare, promenerare och skateboard- och inlinesåkare. När det mörknar i Valencia slocknar inte solen. Staden badar i ett generöst orange sken från kraftiga gatulyktor. Inga kilowattsnåla mesiga lyktor à la Nordens mörka städer, utan ett solvarmt ljusflöde som får staden att skimra och natten att smälta. Då fötterna fullkomligt dog efter 3 timmars promenad å jag befann mig på fel sida staden blev det taxi ner till havet och stranden - lagomt att passa på att avnjuta ett glas vin i den fantastiska solen och värmen vid vattnet innan det var dags att ta sig tillbaka till hotellet och spaavdelningen. (Erkännas ska del av text stulen ur Vagabond)

Personalresa till Åre (Peugeot)

Personalresa till Åre (Peugeot)

12 februari 2013 - 16 februari 2013

Jag anordnade härliga dagar i Åre för mig och kollegorna!

Peugeotkonvent i Barcelona Februari 2012

Peugeotkonvent i Barcelona Februari 2012

1 februari 2012 - 6 februari 2012

Först en kontrollresa i slutet av jan inför konventet, gav tid för lite mera sightseeing. I början av feb var det dags för den riktiga resan och 120 Peugeotare begav sig iväg för konvent i två dagar. Roligt, trevligt, informativt, provkörning av 2012 års nyheter 208 och 508 RXH.

Mina dagar i Paris

Mina dagar i Paris

2 oktober 2007 - 7 oktober 2007

Adventure in Ireland

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Geir Jöraas
tellas