Europe

2 240 980 Bilder & 599 600 Dagböcker

Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Fortfarande värt att resa till Camp Nou?
fredag 4 september 2020 - Malmö, Skåne län, Sverige

Jag är knappast själv om att älska en fotbollsresa, framförallt till ett varmt Spanien. Det kommer sent att lämna min minnesbank när jag såg Barcelona ta emot Osasuna på hemmaplan 2011 och pulverisera dem i en målkavalkad av David Villa, Cesc Fabregas och Lionel Messi. Nu, snart 10 år

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

I väntan på att vikarna töms
söndag 16 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Fjärdlång, i härligt väder. Nu blåser den svaga vinden in i aktern och svalkar. I går gick vi till campingen på öns södra ände, där vi fikade i kiosken, kikade på Thielska villan, som är vandrarhem, mm. Detta är sista veckan som kiosken är öppen. Nu börjar ju

Fortsatt strul med ankarspelet
fredag 14 augusti 2020 - Fjärdlång, Stockholms län, Sverige

Först en rättelse av gårdagens inlägg. Vid Utö gick vi givetvis in på bryggans läsida. Vi gick upp lovart mot bryggan. Nu har vi kommit till Fjärdlång och smugit längst in i sydvästra hörnet i perfekt lä, men utan kvällssol. Nu vägrar ankarspelet helt, har låst sig. Tur att vi har

hemsemester

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Amerikanska västkusten i vinter

Amerikanska västkusten i vinter

1 december 2020 - 13 december 2020

Nu är det så klart väldigt osäkert men jag och Linda har sedan tidigare planerat att åka till den amerikanska västkusten över jul. Här samlar jag våra resplaner.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Ammarnäs 2020

Ammarnäs 2020