Europe

2 240 955 Bilder & 599 591 Dagböcker

Saxnäs camping dag 4
onsdag 8 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Idag vaknade vi lite tidigare, så efter frukost hann Jenny iväg på yoga kl 9 tillsammans med Karin. Platsen flyttades från havsnära till nära fotbollsplanerna vilket var mycket skönt när solen kikade fram. Efter ca en timme var vi lite mjukare i kroppen. Per och Anders tog en tur till

Saxnäs camping dag 3
tisdag 7 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi sov ganska länge idag också, och sedan blev det en del väntan på inköp av färskt bröd som barnen sköter varje morgon. På grund av vädret så blev även denna frukost inne i husbilen. Lukas och Jenny tog en promenad förbi qigong-passet på området och fortsatte sedan med en pokenad.

Saxnäs camping dag 2
måndag 6 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi vaknade ganska sent (ca 08:30) och kunde konstatera att blåsten fortfarande höll i sig. Frukosten intogs inne i husbilen men med färskt bröd som barnen köpt på affären på området, en trevlig tradition! Jenny och Lukas tog en promenad på området och mötte på slutet Per, Elin och

Start i Helsingborg, dag 1
måndag 6 juli 2020 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Min första cykelsemester sträcker sig från Helsingborg till Göteborg, 390 km. Dagen började i ett molnigt Helsingborg. Med de lånade cykelbyxorna med vadderad rumpa var vi redo att hämta hyrcyklarna. Så coolt att ha all sin packning i cykelväskorna. 😊Arild var dagens höjdpunkt! Och de

Mot saxnäs
söndag 5 juli 2020 - Färjestaden, Kalmar län, Sverige

Vi kom iväg strax efter 9 på förmiddagen efter att ha ätit frukost, diskat och packat ihop. Det blev en fikapaus på vägen samt en lunchpaus i samband med handling i hansa city strax utanför Kalmar. Vi checkade in kl 14, strax före familjen Lind. Vi väntade med att ställa upp husbilen så

Skeppsdockans camping dag 2
lördag 4 juli 2020 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Efter frukost och diskning var det dags för träning. Den här gången blev det längs Göta kanal för Jenny och i spåret gör Lukas och Per. Elin roade sig i grannarnas husvagn.Efter lunchen gav sig Jenny iväg på cykel till Jofotex för att kolla om det fanns något fint tyg att sy av åt

Skeppsdockans camping

Vi vaknade och åt frukost ute i solen. Vi packade ihop och körde iväg söderut. Några delar av resan åkte vi bredvid Göta kanal. Ett stopp vid Motala samt lunch på pizza hut i norrköping innan vi kom fram till Söderköping och skeppsdockans camping. Vi ställde upp oss på vår plats och

Askersund
torsdag 2 juli 2020 - Askersund, Örebro län, Sverige

Vi vaknade, åt frukost och packade ihop för avfärd. Barnen hann också med en pokenad. Vi stannade vid Marieberg (Örebro) för lite bensträckare och lite shopping innan vi åkte vidare till Askersund. Vi hade lite otur och missade precis sista platsen och fick fortsätta till en ställplats

Sala silvergruva
onsdag 1 juli 2020 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Vi startade vår resa onsdag eftermiddag efter att, som vanligt, sprungit fram och tillbaka till husbilen med saker. Husbilen hämtade vi hem i måndags för att hinna förbereda innan avfärden.Jenny körde till Sala och silvergruvan där vi siktat in oss att stanna över natten. Där finns en

En tid hemma i våra hemländer
söndag 28 juni 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Tack alla för ert fortsatta stöd och bön för mitt och Mercy Ships arbete. Som ni vet så påverkar Covid-19 också vårt arbete på skeppet och många av oss är sedan en tid hemma i våra hemländer. Jag kom hem till Sverige den 19 mars och har nu varit hemma över 4 månader, tiden går

5 juli 2020 - 11 juli 2020

Sommarsemester 2020

Sommarsemester 2020

1 juli 2020 - 22 juli 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Coronacykling Karlshamn-Urshult

Coronacykling Karlshamn-Urshult

24 april 2020 - 25 april 2020

Tack Corona för att vi kommer ut i den svenska våren! Har Ni någonsin varit i URSHULT i södra Småland. Vi kallar detta Hemsetra. Vi tar tåget till Karlshamn och cyklar sedan Sydostleden norrut. Sydostleden går mellan Växjö och Simrishamn. Vi cyklar större delen på en nedlagd järnvägsbank Karlshamn-Vislanda.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

Moskva 2020

10 oktober 2019 - 16 oktober 2019

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius