Europe

Drömresan till England 2021
söndag 21 mars 2021 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Fotbolls-EM 2020 var tänkt att bli något alldeles unikt, med värdnationer utspridda över hela kontinenten istället för de sedvanliga en eller två – på pappret såg det med andra ord ut att bli en riktig fotbollsfest. Sedan hände ju som bekant ett och annat, turneringen flyttades fram

Exit Through the Gift Shop
måndag 5 oktober 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

På lördagen var det Visbydagen i stan och vi hade fyra timmar från utcheckning på Gute hotell, till incheckning på Clarion Visby. Så bilen in igen på de smala gatorna, lasta väskor och köra bort dem till bagagegarderoben på Clarion. Efter att ha vandrat runt innanför ringmuren i snart en

Rauk 'n' roll
torsdag 1 oktober 2020 - Hoburg, Gotlands län, Sverige

Coronatider har gjort att hotellet inte serverar frukost, därav också ett förmånligt pris. Men mat behövs och vi köpte därför varsin smörgås på konditori Siesta utanför ringmuren innan vi begav oss iväg på onsdagens utflykt. Bilen förde oss genom Roma mot den östra kusten. Första

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Stranger in a strange land
tisdag 29 september 2020 - Visby, Gotlands län, Sverige

Måndagen och första egentliga semesterdagen (hade visserligen semester redan i fredags, men var då tvungen jobba lite) och efter lunch gjorde vi bilresan kust till kust. Från Halland, genom Finnveden och Värend för slutdestination Möre. M.a.o från Halmstad genom Småland till Kalmar för

Kan jag resa med olja?
tisdag 1 september 2020 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Nuförtiden finns det många produkter som innehåller CBD. Inom hälsoindustrin har CBD snabbt blivit ett välanvänt slagord, och allt mer människor börjar använda produkter innehållande CBD. Många känner sig dock förvirrade när det kommer till att resa internationellt med CBD, och

Maria Jörgensson
nomadiclife i hemsemester
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Regn och blåst - vi gör en paus
lördag 22 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Väderrapport som utlovade regn och mer blåst fick oss att göra en paus i båtresandet. I går förmiddag tuffade vi sakta hemåt i det fortsatt fina vädret. På kvällen kom regnet. Om det ser bättre ut framöver återupptar vi resan och rapporterna.

En roddtripp
onsdag 19 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

Vi har i många år beundrat den lilla miniskärgården utanför st Hamnskär och drömt om att få upptäcka den på nära håll. Nu när vi har gummibåten med så blev det av. In i smala sund där man fick hålla årorna inne och landstigning på liten ö. Mysigt, men det märks att man inte är

I favoritviken
tisdag 18 augusti 2020 - Ingarö, Stockholms län, Sverige

I förrgår på Fjärdlång skulle vi gå en liten tur ut på den nordöstra udden. Det slutade med att vi hamnade på en Naturstig, som ledde oss runt en stor del av ön. Den tog aldrig slut. Skönt med dopp och en GT innan middag. Sedan igår eftermiddag ligger vi i vår favorithamn på

Hemfärd
söndag 16 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi klev upp strax efter 8 och åt frukost i solskenet. Sedan packade vi ihop allt i bilen och gav oss iväg hemåt för att Elin och Per skulle hinna hem innan det var dags för avfärd mot Hudiksvall och fotbollsmatch. Alla var nöjda efter en skön och solig långhelg i ett mysigt Grisslehamn.Vi

Härlig sommardag
lördag 15 augusti 2020 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vi vaknade och möttes av ett varmt och soligt väder. Barnen badade efter frukost och Per tog en löprunda. Sedan var det Jennys tur och då blev det bad för barnen och Per. Jenny badade också när den varma löpturen var avklarad. Vi promenerade sedan iväg till Café Kalaset på samma gård

England 2021

England 2021

21 oktober 2021 - 28 oktober 2021

Home away from home

Home away from home

28 september 2020 - 11 oktober 2020

Inget Provence i höst utan resan blir istället inom landet. Lite som en fortsättning på fjolårets Mare Nostrum resa. Nu beger vi oss till Östersjön för att sedan ha det gott i allra mest östra delar av riket som lydde under danska kronan.

hemsemester

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Ammarnäs 2020

Senast aktiv - från Oslo, Norge
Christoffer Andersson
Calvinand
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Josefine , Tobias Simonsson, Randow
Jossan.Tobbe
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige