Northern Isles

Nolsoya till Klaksvik
torsdag 25 juni 2015 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

23/6 Solen skiner. Det är +10 grader. En lätt vind på 4-5 m/s. En kort resa över Nolsoyarfjordur till Nolsoy. In i lilla hamnen och lägger oss vid en ponton. Härlig liten by med färgglada hus och fantastiska gröna kullar runt om oss. Nerfarten till hamnen går genom en portal som är en

Spetsbergen4
lördag 19 juli 2014 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

Hej! Vi var till havs i två dagar efter Spetsbergen. Vi spanar efter val när vi är ute, vi har sett flera "valsprut" längs färden. Dock har vi haft en del dis så sikten har varit begränsad långa tider. Det har inte varit långtråkigt för det, för som tidigare sagts så är det fullt upp

Reg, regn, regn
lördag 6 augusti 2011 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

6juli 2011 Efter att ha åkt från Mykines, där vi träffade ett ungt par från Göteborg. Tog vi oss så långt norrut som det gick med bil. Där stannade vi och käkade hummersoppa på en lokal restaurang, verkligen god! På menyn fanns det stekt Sillgrissla, som vi dock avstod från. Det har

Larre Hernander
LarreLiisa i Island på 4 hjul
Nu drar vi västerut

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Spetsbergen - juli 2014

Spetsbergen - juli 2014

5 juli 2014 - 21 juli 2014

Med Funchal upp genom norska fjordarna med start Geiranger. Vidare upp till Longyearbyen via Isafjördur, Island till Färöarna och åter Göteborg.

Island på 4 hjul

Island på 4 hjul

2 juli 2011 - 7 augusti 2011

Nu har vi 35 dagar med naturuppleveiser på Färöarna och Island framför oss.

Senaste aktivitet
Senaste svar