Färöarna

Nationalmuseum
lördag 7 september 2019 - Vágars kommun, Färöarna

Eftersom vi fått vårt bagage och inte hade andra världskatastrofer att oroa oss över, drog vi ut på starttiden för frukostenVi var förmodligen sist ut - då det mesta saknades strax innan stängningen?Nå väl - begav oss till "torget" för att ta bussen till NationalmuseetFörsta

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Stilla irriterad lunk....
fredag 6 september 2019 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Orolig sömn eftersom vi inte kunde få reda på när eller om vårt bagage skulle komma?lugn frukost sedan promenad till påbörjat köpcenter ....med flera öppna butikerRundvandring för diverse inköp.Och ingenting från SASKöpte fermenterad torsk i vakuumförpackning.....sedan underbar sushi

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Färöarna
onsdag 5 juli 2017 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

För några år sen utsågs Färöarna av National Geografic till världens mest fängslande resmål. De vann mycket beroende på att öarna har kvar sin genuina prägel och på hur man lyckats förena turism och vardagsliv på ett miljövänligt sätt. Riktigt coolt!Vår Pink Caravan startade i

Vestmanna - Torshavn
lördag 27 juni 2015 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

27/6 Uppehåll men ganska disigt. Molnen ligger lågt, ibland nästan nere vid vattenytan. Ner i Vestmannafjorden och har ett par knops ström med oss. Går in i Torshavn. I marinan är det uppbyggt 2 scener och musiken dånar ut på högsta volym. Hjälp, ska vi sova här. Hittar en annan plats

Färöarnas vilda nordsida
fredag 26 juni 2015 - Vestmanna, Streymoy, Färöarna

26/6 Härligt. Solen skiner på oss och termometern kravlar sig upp till +12 grader. Sydlig vind 3-4 m/s. Går ut i fjorden, har vind och ström med oss. I mynningen av Sundidi fjorden börjar laddlampan att lysa. Stänger av motorn och kollar vad som hänt. Vi är glada att vind och ström är med

Mot Vidoys branta stup
torsdag 25 juni 2015 - Eiði, Eysturoy, Färöarna

25/6 Återigen solig dag med lätt vind. Ut ur Kalsoyar- fjorden. Kunoy om styrbord är 800 m hög och Kalsoy om babord är 600 m hög. Fantastiska vyer. Ser de "små" fåren på branterna. På vägen däruppe kör en långtradare som ser ut som en leksaksbil. Vattenfall forsar ner utefter

Nolsoya till Klaksvik
torsdag 25 juni 2015 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

23/6 Solen skiner. Det är +10 grader. En lätt vind på 4-5 m/s. En kort resa över Nolsoyarfjordur till Nolsoy. In i lilla hamnen och lägger oss vid en ponton. Härlig liten by med färgglada hus och fantastiska gröna kullar runt om oss. Nerfarten till hamnen går genom en portal som är en

Mot Färöarna
måndag 22 juni 2015 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Midsommarafton. Den firar vi som sig bör med färskpotatis, sill & nubbe. Och goa jordgubbar till efterrätt. Sen blir det hummer. Njuter en fin kväll med sol, temperaturen ute håller sig runt de 12. Är åtminnstone +. Midsommardagen ägnar vi oss åt bunkring och planering. Ser att det kan bli

Sö sliding kjub
måndag 25 augusti 2014 - Saltangará, Eysturoy, Färöarna

Nu börjar det dra ihop sig till hemresa. Men först ska vi till Gjogv och titta på klippformationer... ;) Sedan sist så har vi lämnat Torshavn och varit två dagar i Klaksvik, som är Färöarna näst största stad. Där tog vi färjan över till Kalsoy och tog en liten två timmars vandring

Thomas Renlund
thsred i Karins semester
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sommarnatt...
fredag 22 augusti 2014 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Senast jag skrev så satt vi på färjan till Suđuroy där vi stannade i två nätter. Hotellet var kanske inte det bästa (påminde om ett sunkigt småstadshotell, vilket det ju faktiskt är) men tydligen det enda på ön. Förutom oss så verkade det bo en hel del telereparatörer som väl på

Thomas Renlund
thsred i Karins semester