Torshamn

Stilla irriterad lunk....
fredag 6 september 2019 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Orolig sömn eftersom vi inte kunde få reda på när eller om vårt bagage skulle komma?lugn frukost sedan promenad till påbörjat köpcenter ....med flera öppna butikerRundvandring för diverse inköp.Och ingenting från SASKöpte fermenterad torsk i vakuumförpackning.....sedan underbar sushi

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
onsdag 5 juli 2017 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

För några år sen utsågs Färöarna av National Geografic till världens mest fängslande resmål. De vann mycket beroende på att öarna har kvar sin genuina prägel och på hur man lyckats förena turism och vardagsliv på ett miljövänligt sätt. Riktigt coolt!Vår Pink Caravan startade i

Vestmanna - Torshavn
lördag 27 juni 2015 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

27/6 Uppehåll men ganska disigt. Molnen ligger lågt, ibland nästan nere vid vattenytan. Ner i Vestmannafjorden och har ett par knops ström med oss. Går in i Torshavn. I marinan är det uppbyggt 2 scener och musiken dånar ut på högsta volym. Hjälp, ska vi sova här. Hittar en annan plats

Mot Färöarna
måndag 22 juni 2015 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Midsommarafton. Den firar vi som sig bör med färskpotatis, sill & nubbe. Och goa jordgubbar till efterrätt. Sen blir det hummer. Njuter en fin kväll med sol, temperaturen ute håller sig runt de 12. Är åtminnstone +. Midsommardagen ägnar vi oss åt bunkring och planering. Ser att det kan bli

Sommarnatt...
fredag 22 augusti 2014 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Senast jag skrev så satt vi på färjan till Suđuroy där vi stannade i två nätter. Hotellet var kanske inte det bästa (påminde om ett sunkigt småstadshotell, vilket det ju faktiskt är) men tydligen det enda på ön. Förutom oss så verkade det bo en hel del telereparatörer som väl på

Thomas Renlund
thsred i Karins semester
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Gasa genom turbulensen
tisdag 19 augusti 2014 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Så kan man nog sammafatta det vi upplevt av Färöarna än så länge. Det började i samband med inflygningen då kaptenen berättade att det skulle vara lite turbulens framöver, men han skulle köra lite snabbare igenom det så det skulle vara kortvarigt. Det var landningen. Jag har sällan

Thomas Renlund
thsred i Karins semester
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
lördag morgon ....................
lördag 13 oktober 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Tänk om man kunde tänka klart? Och planering var ett naturligt och konsekvent inslag i tillvaron …. Som att leva efter klockan som vridits tillbaka? Att stiga upp i tid för att hinna med buss och flyg? Normalt för de flesta – men projekt för mig! Först skall jag räkna ut vad

Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
vi hade tur med vädret ........!
fredag 12 oktober 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Efter anvisningar skulle vi gå till nationalarenan på en kostig - eller var det en fårstig?? Hursomhelst - vi gick iväg och 2 av oss halkade efter ett tag och fick välvillig vägbeskrivning av en förbipasserande tjej! Så vi vinkade till de som gick den låååånga vägen! När vi väl kom

Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
kul tur - norrut ......innan matchen!
fredag 12 oktober 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

En gråmulen morgon - igen! Regntunga moln överallt .... Bussen hämtade för en färd i nordlig riktning, muséum, fjordar, laxodlingar och vildlaxtrappor. Fåren samlas in f.n. för slakt och gallring. En fårbonde med 200 får behåller ca 40 för kommande säsong och dom går fritt ute i

lyckad träning i regnet?
fredag 12 oktober 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Där satt vi avslappnat i baren och väntade .... Talade med andra intresserade - och en fotograf! Så kom han då, "den störste" av dem alla - skrev vänligt autografer till barnen, hämtade nyckel och försvann. Imorgon drar dom till Stockholm direkt efter matchen - och jag har fått

Färöarna igen.....

Färöarna igen.....

5 september 2019 - 7 september 2019

Åter spelar svenska landslaget EM-kval mot Färöarna..... Varför inte se det på plats? Men det tyckte man inte på Kastrup! Bagagegänget strejkade Vi blev 2,5 timme försenad med avgången Och kom till Torshavn UTAN bagage typ regnkläder, medicin och nattkläder..... Hoppas regnet stillar och att vi hamnar under tak! Annars får vi bada nakna på deras torg ;-) Matchen spelades på en byggarbetsplats till 30 pct och inför dryga 7000 åskådare. 4-0 till Sverige under försra halvlek gav inget högre underhållningsvärde. Matchprogrammet fokuserade på Zlatans tid i de svenska landslagen??? Efter matchen gick vi tillbaka till hotellet enbart för att konstatera att inget bagage varit synligt. Köpte tandborstar och försökte somna. Imorgon blir det jakt på komplettering till det bagage som inte dykt upp ännu ......

Färöarna och Island

Färöarna och Island

30 juni 2017 - 16 juli 2017

Glaciärer, bubblande varma källor, mäktiga vattenfall och sprutande gejsrar. Sagolandet Island nästa! Nä just de, Färöarna tar vi längs vägen! Spännande!!!

Nu drar vi västerut

Nu drar vi västerut

28 maj 2015 - 15 september 2015

Nu tar vi vår Altair och seglar västerut. Turen går via Danmark till Shetland. Här får vi vänner på besök som vi ska visa alla "våra" härliga ställen. Sedan börjar det stora äventyret med för oss okända platser som Färöarna och Yttre Hebriderna.

Karins semester

Karins semester

17 augusti 2014 - 27 augusti 2014

10 dagars rundtur på Färöarna

Landskamp på Färöarna

Landskamp på Färöarna

11 oktober 2012 - 13 oktober 2012

Tänk...... att Zlatan skall spela VM-kval på Färöarna!

2 juli 2012 - 8 juli 2012

En egenkomponerad resa med hyrbil runt färöarna.

Faroe Islands

Faroe Islands

5 augusti 2011 - 9 augusti 2011

I felt it was time to explore these fairytale islands and to "climb" Faroe Islands highest mountain "Slaettaratindur".

Torshavn i ur och skur ......

Torshavn i ur och skur ......

19 juli 2011 - 21 juli 2011

Lotta får sin present i förskott - mera än ett helt år i förskott för säkerhetskull, tror jag? jag fick inte åka ensam, när MFF kvalspelar till Champions league - så då tar vi båda ut ett fröskott! äntligen ett resmål utan sol och bad - men förmodligen inte nödvändigheter att ta med hem? av turistbroschyrer att dömma, skulle man ju kunna bo där valda delar av året .... "lyssna till stillheten!" "smaka den friska luften!" "gå tillbaka i tiden!" nu är förväntningarna stora eller ....???

Island 2011

Island 2011

8 juli 2011 - 14 augusti 2011

MFF spelar Champions League-kval

MFF spelar Champions League-kval

17 juli 2011 - 21 juli 2011

Som rubriken säger, och jag ska dit och rapportera om matchen för Himmelriket, Svenska Fans

okenpiraten
Markus Andersson