MFF spelar Champions League-kval

MFF spelar Champions League-kval

17 juli 2011 - 21 juli 2011

Som rubriken säger, och jag ska dit och rapportera om matchen för Himmelriket, Svenska Fans

Island på 4 hjul

Island på 4 hjul

2 juli 2011 - 7 augusti 2011

Nu har vi 35 dagar med naturuppleveiser på Färöarna och Island framför oss.

21 maj 2011 - 22 maj 2011

1 juli 2010 - 5 juli 2010

Nordjobb Färöarna

Nordjobb Färöarna

25 juni 2010 - 15 augusti 2010

Nordjobb på ett vandrarhem på lilla ön Mykines, den västligaste av Färöarnas öar. Längtan efter det spektakulära, de fornnordiska rötterna, det ensamma, det tysta.

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

4 juli 2010 - 18 juli 2010

Sammen med tre spanske venninner skal jeg besøke Færøyene og Island. Vi skal gå fjellturer,besøke fuglefjell, bade i varme kilder og kanskje få oppleve vulkanutbrudd. Ettersom to av oss fyller 60 år dette året, synes vi det ville passe ekstra godt med litt skikkelig fyrverkeri. Este verano voy a Las islas Feroes y a Islandia con tres amigas de Granada: Rosa, Eliana e Isabel.Vamos a hacer excurciones, ver una gran variedad de aves, bañarnos en aguas termales y quizas experimentar una erupción...

Mykines

Mykines

18 april 2010 - 1 augusti 2010

Nordjobb på Færøerne

Sagoresa till Färöarna

Sagoresa till Färöarna

14 augusti 2009 - 20 augusti 2009

Till de mytiska öarna i Atlanten - med ett gäng muntliga berättare från Sagomuséet

Färöarna/Island på MC

Färöarna/Island på MC

8 augusti 2009 - 29 augusti 2009

En resa där Magnus och jag skall ta dagen som den kommer. Två motorcyklar två förare som vill uppleva så mycket som möjligt av Färöarna (två dagar) och Island 14 dagar. Färja, Norröna, avgår från Hanstholm till Torshavn den 8e augusti. Vi kommer fram till Färöarna klockan 23.30 den 9e. Sedan blir det två dagar på Färöarna innan färjan återkommer från Danmark för att ta oss vidare till nordöstra Island. Vad som sedan händer i detalj på Island vet jag inte men tanken är att vi skall passera genom Islands inland via den gamla färdvägen Sprengisandur . Besöka de termiska områdena uppe i norr (runt Myvatn) samt också hinna med en tur till den sedan länge inaktiva vulkanen Askja och där bada i kratern. Boende lär bli på vandrarhem, "bo på lantgård" och enklare hotell. Men för säkerhets skull tar vi med tältet också. Redan nu kan jag tala om att jag är mycket nervös. Magnus har kört MC utan uppehåll i nästan 40 år (och 3000 mil sommaren 08) själv har jag vilat mig i form lika länge men har sedan våren 08 rullat 1 800 mil. Det innebär att han har koll på den tekniska utrustningen (läs regnskydd och packning) medan jag befinner mig på experimentstadiet. Fast Island är ett ju cviliserat så tillvida att det finns möjlighet att komplettera det som saknas.