Med husbil runt Island

Med husbil runt Island

2 juli 2009 - 5 augusti 2009

Förra året invigde vi vår nya husbil med lite uppvärmning - 10 dagar Gotland runt och 2 veckor runt Danmark. I år bränner vi på - färja från Danmark över Färöarna till Island, sedan hela Island runt. Resenärer: Lasse, Hilde, Jakob 11 och Signý 9.

Færøerne

Færøerne

9 maj 2009 - 28 juni 2009

Mit ophold i Vestmanna

Dom kalla öarna

Dom kalla öarna

4 maj 2009 - 20 juli 2009

Runt den 1 Maj åker jag på något folk kallar för sin drömresa! Men för mej är det inte sol och värme i Thailand. Jag ska nämligen till öarna i vår närhet. Island, Färöarna, Chettlandsöarna, Orkny, Skottland Resplan: Först flyger jag till Island och har fått jobb som "fåraherde" i ca en mårnads tid. För att sedan ta mig med båt till Färöarna. För att försöka få jobb som pilgrimsmusselfiskare. Sedan ska jag försöka ta mej till Chettlansöarna då ingen känd förbindelse finns. Där olja och får födar. sedan vidare till orkny där wisky är en naturresurs! Skottland står sedan på listan för att hitta ett tåg till Nycasel för att nå Norge med båt. Det här är min planen i alla fall. men man vet alldrig vad som händer.

Färöarna -08

Färöarna -08

5 oktober 2008 - 17 oktober 2008

En hösttrip till de 18 öarna mellan Norge och Island. Börjar med en 19 h båttur och sedan får man se vad som händer...

Praktik på Färöarna

Praktik på Färöarna

31 augusti 2008 - 3 oktober 2008

Alvalisa drar till Färöarna för att praktisera socialt arbete, se fantastisk natur, uppleva balladdans, konstig mat, vansinnig blåst och bli lite regnad på.

assland

assland

1 augusti 2008 - 24 augusti 2008

yes yes yes...eindelijk is het zover! onze droomreis gaat beginnen. Omdat we al dat moois niet alleen voor onszelf willen houden kunnen jullie via deze weg onze reis op de voet volgen. Reacties en weetjes van het thuisfront zijn altijd welkom. bless! Dhana en James.

nordjobb på färöarna

nordjobb på färöarna

29 juni 2008 - 20 augusti 2008

ska rensa ogräs klippa gräs och lite sånt runt om I Tórshavn i ungefär 1½ månad. vet inte så mkt mer ännu :)

Nordjobb på Färöarna

Nordjobb på Färöarna

9 juni 2008 - 6 augusti 2008

9 veckor på exotiska Färöarna ska vidga mina kulturella vyer och stärka mina lårmuskler inför Lidingöloppet. Förutom sommarjobb på Nordens Hus ska jag lära mig färöiska räkneord, lyssna på Teitur, skriva vykort och undersöka valars fettvävnad - späck.

Island

Island

9 maj 2008 - 24 maj 2008

JeepMannen å Tjarls på ön!

29 juni 2008 - 3 juli 2008

En rundtur på Färöarna.