Vágars kommun

Nationalmuseum
lördag 7 september 2019 - Vágars kommun, Färöarna

Eftersom vi fått vårt bagage och inte hade andra världskatastrofer att oroa oss över, drog vi ut på starttiden för frukostenVi var förmodligen sist ut - då det mesta saknades strax innan stängningen?Nå väl - begav oss till "torget" för att ta bussen till NationalmuseetFörsta

Christer Holst
okenpiraten i Färöarna igen.....
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Femte dagen
fredag 6 juli 2012 - Vágars kommun, Färöarna

Denna dag bestæmde vi oss før att åka ut till de nordligaste øarna. Før att komma dit åker man numera genom ganska lång tunnel under havsytan. Først kommer man till en stad som heter Klaksvik. Den staden ær med sina ca 5000 invånare færøarnas næst størsta stad. Vi åkte dærifrån

Markus Andersson
Groover i Färöarna
Senast aktiv - från Torshamn, Streymoy, Färöarna
Førsta natten på øarna.
måndag 2 juli 2012 - Vágars kommun, Färöarna

Nu ær det snart dags att somna in før førsta natten ute på færøarna. Spænnande landskap ær det. Det blev øver en timmes promenad redan denna førsta kvæll. Mycket att se blir det. och...ja jag skriver på ett færøiskt tangentbord. Næsta uppdatering bør kunna bli imorgon kvæll. Sov

Markus Andersson
Groover i Färöarna
Senast aktiv - från Torshamn, Streymoy, Färöarna
fredag 5 augusti 2011 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

5juli 2011 Upp 01.30 När vi kommit iland var det dags att hitta vandrarhemmet vi bokat. Det var inte lätt! Tät dimma, kompakt mörker och en bristfällig karta gjorde att det tog en stund. Men 04.10 kunde vi släcka, och sova en stund till. Sen åkte vi till Mykines, en känd fågelö. Tyvärr

Larre Hernander
LarreLiisa i Island på 4 hjul
tisdag 24 maj 2011 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Bilder

Frida Ry
fridary i Färöarna
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
All good things come to an end
söndag 15 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Sista veckan på Mykines var hat, kärlek, glädje och sorg. Det var fina grejor. I början av veckan kom en av nordjobbarna i Tórshavns mamma och syster på besök på Mykines. De hade då varit mindre än en vecka på Färöarna - och vad är det första jag hör från systern om inte rykten om

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Am I sleeping with ghosts?
torsdag 5 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Det händer inte så mycket. Jag jobbar på. Igår var det dimma och fel vindriktning. Idag har jag varit på tur och nästan blivit uppäten av en jävla fågel (skúgvur, stercorarius skua). Jag har köpt flygbiljett hem. Det är tyst i andra änden.

Oh, the good times
måndag 2 augusti 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Det har varit en lite mer innehållsrik tur till Tórshavn den här gången. I fredags bestämde jag mig før att laga middag åt trädgårdspojkarna. Mest før att jag var tvungen att äta men inte hade något eget køk, men nästan lika mycket før att de alltid är så søta när jag kommer på

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Walking on the wild side
onsdag 28 juli 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Jao. Det är stor fest i Tórshavn. Færingarna firar Ólavsøku som motsvarar deras nationaldag, festen pågår officiellt i två dagar (inofficiellt hela veckan) och enligt uppgift är alla færingar i 'Havnin'. Det stämmer inte riktigt. Det är några kvar på Mykines. Pensionärerna som inte

Faroese rock n' roll
onsdag 21 juli 2010 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

Jag har arbetat som en idiot de senaste dagarna. Folkmusikfestival på Mykines både måndag och tisdag. I måndags hade vi således 40 musiker som øvernattade, och 40 musiker som åt middag, och 40 musiker som hyggede sig med att jamma i caféet till jag-vet-inte-när, jag stängde halv tre på

Färöarna igen.....

Färöarna igen.....

5 september 2019 - 7 september 2019

Åter spelar svenska landslaget EM-kval mot Färöarna..... Varför inte se det på plats? Men det tyckte man inte på Kastrup! Bagagegänget strejkade Vi blev 2,5 timme försenad med avgången Och kom till Torshavn UTAN bagage typ regnkläder, medicin och nattkläder..... Hoppas regnet stillar och att vi hamnar under tak! Annars får vi bada nakna på deras torg ;-) Matchen spelades på en byggarbetsplats till 30 pct och inför dryga 7000 åskådare. 4-0 till Sverige under försra halvlek gav inget högre underhållningsvärde. Matchprogrammet fokuserade på Zlatans tid i de svenska landslagen??? Efter matchen gick vi tillbaka till hotellet enbart för att konstatera att inget bagage varit synligt. Köpte tandborstar och försökte somna. Imorgon blir det jakt på komplettering till det bagage som inte dykt upp ännu ......

2 juli 2012 - 8 juli 2012

En egenkomponerad resa med hyrbil runt färöarna.

Island på 4 hjul

Island på 4 hjul

2 juli 2011 - 7 augusti 2011

Nu har vi 35 dagar med naturuppleveiser på Färöarna och Island framför oss.

21 maj 2011 - 22 maj 2011

Nordjobb Färöarna

Nordjobb Färöarna

25 juni 2010 - 15 augusti 2010

Nordjobb på ett vandrarhem på lilla ön Mykines, den västligaste av Färöarnas öar. Längtan efter det spektakulära, de fornnordiska rötterna, det ensamma, det tysta.

18 april 2010 - 1 augusti 2010

Nordjobb på Færøerne