Yasawa Island

En liten tripp till byn:)
lördag 28 april 2012 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Idag har vi besökt en by här i Fiji:) Det var kul och alla var väldigt trevliga och välkomnande! Barnen var jättenyfikna på oss:P Idag åker vi vidare till en annan ö där vi ska träffa två vänner som vi umgåtts mycket med:) Kramar Jocke och Ida

en oforglomlig nyar
söndag 1 januari 2012 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Ett riktigt gott nytt ar till er alla, harligt att vara forst for en gang skull! vi hade en helt magisk upplevelse med framforallt en enorm powerfull sang. Yasawa oarna ar verkligen sa bra pa alla satt. vi har daligt med internet, sa en lang sumarisk redogorelse kommer att komma sa smaningom. Kram

Håkan Blomqvist
Stentrapp i Söderhavet
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Fiji
måndag 2 maj 2011 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Alla ni som trodde att Fiji är paradiset på jorden med dess vita stränder, turkosa vatten och magnifika solnedgångar...Ni har trott rätt. Det är paradiset! Att det sen har varit trevliga människor och god mat har bara ökat på trevlighetsfaktorn. Vi har haft nöjet att spendera livets glada

Anna Malmgren
oocha i Nu faskemej sticker vi!
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Öluff i Fiji
onsdag 20 oktober 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Hej! Det här med internet är tvvärr inte lika tilljängligt på andra sidan jorden gott folk. Därför får ni nu en sammanfattning av vad vi gjort hittills. Hoppas ni orkar läsa. EFter två veckor på fijiöarna har vi verkligen kommit in i "fiji-time". Allt sker väldigt långsamt här och

Josefin & Adam Sandwall Lundin
Jossan_adam i Here we go!
Senast aktiv - från Luang Prabang, Luang Prabang, Laos
Dagens goda gärning
torsdag 8 april 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Har precis gjort dagens goda gärning. Gav en halv påse chips till ett par glada barn. Idag har det varit molnigt hela dagen så jag har spenderat i stort sätt hela dagen i en hängmatta tittande ut över havet. Igår var det riktigt gott väder så då blev det en hel del tid på

Söndagsbesök i kyrkan
tisdag 6 april 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

I söndags åkte vi med lokalborna till kyrkan. Gudstjänsten varade i en och en halv timme. Kyrkan var full och alla satt på golvet. Prästen pratade lite sen sjöngs det lite och sen pratades det igen. Det var imponerande hur de sjöng, riktigt högt och fint. Igår fick vi lära oss lite om

Fijijan traditioner
lördag 3 april 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Här kommer en uppdatering från Fiji. Vädret har inte varit så lysande så här långt. I natt var det rejält oväder, det värsta regn jag någonsin sätt. Det var verkligen som någon stod med en spann och hällde vatten. Solen har tittat fram ibland så då har det blivit stranden för hela

O-liv
fredag 5 mars 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Har hamnat pa annu ett litet mysigt stalle, nu pa huvudon pa sydkusten. En liten resort med pool, strand och hangmattor saklart. Helt okej. Kanns dessutom annu mer exotiskt har for har ar det lite mer inne i buschen. Plus x antal grodor och odlor. Har spenderat hela dagen liggandes vid poolen.

Maja Andersson
Jyrla i Nya Zeeland tour
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
PARADISET
tisdag 2 mars 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Jag har deffinitivt kommit till paradiset. Helt underbara strander, palmer, kokosnotter, fijibor, hangmattor. Oj sager jag bara. Landade forst pa huvudon och dagen efter var det dags for battur ut till forsta on. Lite nervost dock eftersom det var tsunamivarning over hela fiji den morgonen. Men dem

Maja Andersson
Jyrla i Nya Zeeland tour
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Utan skor i 8 dar forsmaktar vi pa denna o
torsdag 18 februari 2010 - Yasawa Island, Västra divisionen, Fiji

Vi hade i stort sett inga förväntingar på Fijivistelsen utöver att få tillfälle att jobba på brännan och spendera tid i härligt blått vatten och drinka piña colada under en palm. När vi anledda till huvudön, Vitu Levu, och näst största staden, Nadi, insag vi snabbt att det skulle bli

Jocke och Ida jorden runt 2012!

Jocke och Ida jorden runt 2012!

1 februari 2012 - 21 maj 2012

Thailand, Kina, Australien, Nya Zeeland, Fiji och USA!

Söderhavet

Söderhavet

3 november 2011 - 20 februari 2012

En dröm

Nu faskemej sticker vi!

Nu faskemej sticker vi!

30 januari 2011 - 31 augusti 2011

Nu äntligen ska vi iväg! För gamla för att backpacka men för unga för att stanna hemma.

Here we go!

Here we go!

24 september 2010 - 26 maj 2011

Efter lång tids drömmande, planerande och längtan är det äntligen dags! Adam och Jossan byter skolbänken och kalla Sverige mot knappt 8 månader på resande fot runt vårt klot. De sista korvörena har nu tjänats in, livet tryckts ned i varsin rygga och följande rutt ska avverkas: Vi börjar med lite turistande i LA, vidare till Fiji, dykcert och semester. Nya Zeeland och äventyr, vidare till Australien-Sydney till Cairns. Avslutar i sydostasien med bland annat Singapore, KL, Borneo,Thailand, Vietnam, Kambodja och ev. Laos. Vi kryddar allt med en hel del fest, sol, dyk, djungel, jobb, äventyr, shopping och lata dagar såklart! Hemfärd från Bangkok sker i Maj och då (förhoppningsvis) en nyans brunare, något klokare och med en hel del upplevelser och historier i bagaget. Följ gärna vår resa här. Vi ska uppdatera så ofta vi kan och lägga in massor med bilder! Kommentera mycket och inled helst med hur kallt, grått och tråkigt det är där hemma. Deal? Puss&Kram Jossan och Adam

Hongkong Fiji Nya Zeeland Thailand

Hongkong Fiji Nya Zeeland Thailand

8 januari 2010 - 6 mars 2010

Hongkong, Fiji, Nya Zeeland och Thailand

Australien och Söderhavet

Australien och Söderhavet

4 december 2009 - 8 januari 2010

Nu drar vi (Gabriella & Chris) iväg på en 5 veckors tripp till andra sidan jorden. Vi startar i Australien och Sydney för att hyra minibuss och ta oss längs Australiens östkust upp till Cairns. Vi avslutar resan med lugna sköna dagar på Fiji. So long Mates!

Nya Zeeland tour

Nya Zeeland tour

9 januari 2010 - 5 april 2010

Dags att åka ut i världen. Den 10 januari går flyget till andra sidan jordklotet. Nya Zeeland here I Come!!

Jorden runt 2009

Upptäcktsresa

World Tour

World Tour

1 november 2009 - 20 maj 2010

Fredrik Dahlström, Nicklas Hansson och Magnus Cederlund flyr den skånska vintern och åker jorden runt..

Senaste aktivitet
Senaste svar