Filippinerna

🐢Turtle Island 🐢

När du tror att upplevelserna inte kan toppas mer - åk till Turtle Island! Jämfört med allt annat var det en förhållandevis dyr utflykt. Fast kanske inte i svenska mått, men nu har vi blivit bortskämda att leva billigare än i Thailand och få mycket för pengarna. Vi räknar mer värde

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sverige
thailand
torsdag 22 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Nu ska vi snart lämna fillipinerna/cebu och  via Kuala lumpur  flyga till Bangkok.vi har bott på cebu guesthouse här i cebu citykurt

Uppdatering
tisdag 20 mars 2018 - Bohol, Centrala Visayas, Filippinerna

Vi har fått se en blåval i det fria samt delfiner vid vår båt!Idag såg vi spökapor och åkte och tittade på chokladkullarna.Igår kväll unnade vi oss hamburgare för 3 sek styck.Havsormar bland korallerna men vi vi letar ändå rätt på landormar. Kurt och Tuija hade  en spindel i storlek

cherrys
måndag 19 mars 2018 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

Nu är vi på fastlandet igen. Lite bättre Internet här på svenskägda hotell cherry åt home. Det är på panglao , bohol.Det är fortfarande mat, mat och mat hela tiden.Men nu har vi dusch, toastolar, pool och AC. För varmt fortfarande men det sjunker ner till 28,29 grader på kvällarna

Prinsessan

Här på vårt boende är det fullbelagt. Mats sover i en bungalow som har bambugolv.vi har motsvarande  med gjutet golv och Anette här en stor veranda ett stort sovrum/walking closet samt ytterligare 2sovrum!!!! Princesssviten.Sen har vi fastän det är stressigt här kollat hur

ö -bor

Nu har vi flyttat till Marys courtage på en liten ö utanför Bohol, Fillipinerna somheter pamilican. Här kan man simma med valhaj,rockor ,delfiner, sköldpaddor O andra kryp. Tuija, Mats o Anette ser ut som kokta kräftor. Jag själv har inte använt något  solskydd än. Här på ön bör det

Sjukhus
fredag 9 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Vi har varit till ett allmänt sjukhus med Anette här i Cebu city. Hon har fått utslag över hela kroppen. I dörren möttes vi av en (personal) som visade oss in. Anette fick gå hela 5 meter o sätta sig i ett bås(akuten). Efter 3 minuter fick vi gå ut. Vi promenerade ca 30 meter och in.Där

Filli in my heart.
fredag 9 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Nytt land igen. Fillipinerna.  Mitt place på jorden. Vi flög å bytte i Kumla Lumpur.På morgonen när vi reste från Langkawi gick Tuija och väckte en annan turist på boendet. Hon var orolig att tjejen skulle sova bort hela sin semester så hon bankade på hennes dörr och skrek vakna!  (hon

Förkylningstider
söndag 18 februari 2018 - Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna

Som nyligen framgått på sociala medier är familjen Brännström klen. Under de senaste 20 åren av resor till olika ställen i världen har vi drabbats av diverse mindre krassligheter. Risig i kistan i Egypten, öroninfektion, matförgiftningen, lättare värmeslag, mm. Men inget som inte gått

Rune Brännström

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

Filippinerna 2018

Filippinerna 2018

12 februari 2018 - 2 mars 2018

Under resan 2010 var vi några veckor i Filippinerna vilket gav mersmak. Vi gjorde ett kortare återbesök 2014 och nu åker vi dit igen. Denna gång blir det Bohol, en av öarna i regionen Visayas, med en vecka vardera på Alona Beach och Anda. På agendan står, inte helt oväntat, dykning. Därefter kommer vi stanna några dagar i Hong Kong för att även få uppleva lite storstad.

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Filippinerna 2017

Filippinerna 2017

30 januari 2017 - 2 mars 2017

Rundresa på tre av Filippinernas 7000 öar :-)

Asien runt

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Wildhogs
WildHogs