Filippinerna

Sista ödagen
onsdag 26 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Idag blev det lite spa för min del med ordentlig genomgång av fötterna. Lawa och Mulle tog det lugnt och packade för en dag på stranden där jag sedan mötte uppe dem.Nu känns det riktigt tråkigt att vi snart ska lämna ön men det väntar så klart nya äventyr bakom Koh Lanta hörnet.Lawa

Leveransen överträffar dikten
tisdag 25 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Vilken dag!Vanliga rutinerna med skönsång från skolklassen under frukost och morgondopp.Sedan gav vi oss iväg till den privata stranden. Helt fantastisk, samma sand som igår men bra mycket färre turister. Vi börjar båda att omvärdera Boracay och bli lite smått förälskade. Lawa lekte i

Julafton i paradiset
tisdag 25 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Julaftons morgon börjar som sig bör. Julklappar på sängen. Har man aldrig fått inslagna presenter förut (som man minns) är det inte självklart hur man ska agera. Efter lite pill var i alla fall gåvorna avtäckta och påklädda på kroppen. Till vår stora förvåning sken solen från

Barbiedoll
måndag 24 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Lawa klämde in över 11 timmar i natt igen. Hon har haft lite dåligt sov hela Thailand och vi tänkte att nu blir det ännu värre när vi flög på natten och störde hennes nattrytmn. Men tydligen fungerar hon som en hjärtattack. Man måste starta om henne till rätt sinuskurva

chambre séparée
söndag 23 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Lawa sov lite drygt 11 timmar i natt, och så gjorde vi också!Med ny energi var det dags att lära känna ön och resorten. Morgonbad och frukost först så klart!Poolen är överfull med asiater, fast dessa har lite mer klass så vi har inget att klaga på😉 De flesta är koreaner så där

Den oändliga resan
lördag 22 december 2018 - Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna

En heldag med resande! Först flyget till Bangkok och en Lawa som vi pressade hårt för att vara vaken tills vi skulle på planet, naturligtvis slocknade hon 10 min innan. Men vilken skillnad det är när man har sulky hela vägen till planet. Jag lyckades transferera henne hela vägen till sätet

Slutshopping i Ayala Mall
tisdag 18 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.Vi bytte hotell från Holiday Spa efter ett dygn där vid poolen och bara chillande. God mat i IT-park där vi även började vår resa. Hotellet låg på knappt 10 minuters promensdavstånd till IT-park och grsnne med en grym golfbana som dock bars var för medlemmar....Flyttade några kvarter

Moalboal, Mactan, Cebu City
lördag 15 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Sista dagarna i Moalboal var stillsamma. Inga aktiviteter efter dykningen och jag tror att bekymmerna är över. Inte känt nåt på ett tag, men har heller inte badat så mycket under ytan så att säga...Vår lokale tricykle-snubbe Nello fixade en bil med chaufför till Mactan, ön där

Canyoneering, fiske, dykning Pangsama Beach

Hej igen.Canyoneering alltså, vad är det? Vår lokale bekant i Cebu, Kurt, hade som sagt tipsat oss. Han har själv varit där flera gånger. Canyon är ju engelska för dalgång eller ravin, och Kawasan Falls vid Badian är några läckra vattenfall som denna dalgång/ravin med en forsande flod

Cabilao och resan till Moalboal
söndag 9 december 2018 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Cabilao Island bjöd efter dykning och snorkling på ytterligare några jäkligt långsamma och avkopplande dagar. Det som började med bokning först bara för en natt blev 3 nätter och sedan ytterligare 2 då det gick en billig färja från ön på lördagen. 140 pisos var istället för 2500

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Familjebackpack i Malaysia -18

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

Filippinerna 2018

Filippinerna 2018

12 februari 2018 - 2 mars 2018

Under resan 2010 var vi några veckor i Filippinerna vilket gav mersmak. Vi gjorde ett kortare återbesök 2014 och nu åker vi dit igen. Denna gång blir det Bohol, en av öarna i regionen Visayas, med en vecka vardera på Alona Beach och Anda. På agendan står, inte helt oväntat, dykning. Därefter kommer vi stanna några dagar i Hong Kong för att även få uppleva lite storstad.

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Filippinerna 2017

Filippinerna 2017

30 januari 2017 - 2 mars 2017

Rundresa på tre av Filippinernas 7000 öar :-)

Asien runt

Asien runt