Filippinerna

Ny rapport
fredag 6 mars 2020 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hej barnen och alla vänner!Efter puerto Princesa åkte vi till Sabang beach en resa i bil på slingriga vägar som tog 1,5 timmar. Det är mycket grönt och frodigt och faktiskt ovanligt rent. Befolkningen på landet bor i basthyddor av olika kvalitet, en del ser helt obeboliga ut men är

Manilla och puorto princesa
torsdag 27 februari 2020 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej barnen och alla vänner.Nu har vi varit i Manilla som kom i bättre dager än förra gången vi var här. Besökt Hard rock cafe, sedan vidare med flyg till Puorto princesa på Palawan. Vi har ätit och druckit gott, igår på en koreansk restaurang som serverade mycket god och stark mat. Idag

Dag 33 - Manilla
torsdag 9 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Torsdag 9/1Haft riktigt ont i ryggen inatt, helt säkert hänger det ihop med det myckna vandrandet igår. Hälen ska vi inte ens prata om. Köpte svindyr tejp för att kunna tejpa foten, annars hade jag inte kunnat gå alls.Planen för dagen var att ta sig till den kinesiska begravningsplatsen

Dag 32 - Manilla
onsdag 8 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Onsdag 8/1Hotellet har ett perfekt läge och är kanon på alla sätt men frukosten var ingen hit - om man inte är Filipino. Bestämde oss för att börja på National museum men taxin tog oss till fel museum vilket vi insåg när det hängde en massa konst på väggarna.. det finns nämligen 3 st

Dag 31 - Puerto Galera till Manila
tisdag 7 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Tisdag 7/1Vaknade innan klockan ringde, undrar om det kommer arr vara så när jag ska jobba sedan också? För första gången sen vi kom hit var vädret på väg att bli fint... morr! Efter frukost var vi tvungna att ta var sin tricycle till hamnen för att få upp både packning och oss själva

Dag 30 - Sabang, Puerto Galera
måndag 6 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 6/1Thomas taktik att ignorera en trilskande mage slutade med seger för magen och Thomas däckades. Han blev serverad en banan, två torra toastskivor och ingefärate på sängen där han låg och erkände sig golvad. Då fattade jag det slutgiltiga beslutet att dyka idag, hade känt mig

Dag 29 - Palangan
söndag 5 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 5/1Värsta stormen rasade när vi vaknade, det började redan på sen kväll igår men nu blåste det rejält. Självklart fungerar inte internet då. När vi kom upp i restaurangen för frukost satt tysken o hans toy boy och kedjerökte på bästa plats vindfritt innanför plastväggar så

Dag 28 - Palangan, Puerto Galera
lördag 4 januari 2020 - Oriental Mindoro, MIMAROPA, Filippinerna

Lördag 4/1Vi fick upp klockan 8 och fick då se mer av stället vi ”hamnat på”. Med vår vanliga tur låg wi-fi nere och reparatör väntades vid lunchtid, och jag som tänkt få ladda upp lite bilder till alla avsnitten som saknar bilder, men det får bli när nätet tillåter, har så mkt

Dag 25 - Coron
onsdag 1 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 1/1Vaknade och mådde lite bättre efter att ha sovit som en sten i 11 timmar. Inte ens hört allt tutande och skrän från inatt och inte heller tuppen. Trodde först att han kanske dött av chock av alla smällare igår men han kom igång senare på fm. Lyckades få i mig en banan, lite te

Dag 26 - Coron - inga bilder pga dåligt wifi
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 2/1Aptiten hade återvänt när jag vaknade efter ännu n god natt.. ingen tupp och en fantastiskt skön säng. Har sovit så otroligt bra större delen av semestern så det är en fröjd. Sängarna är ljuvligt hårda!För att inte gå ut för hårt på en nästan tom mage tog jag in

Filipinerna 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Familjebackpack i Malaysia -18

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

Filippinerna 2018

Filippinerna 2018

12 februari 2018 - 2 mars 2018

Under resan 2010 var vi några veckor i Filippinerna vilket gav mersmak. Vi gjorde ett kortare återbesök 2014 och nu åker vi dit igen. Denna gång blir det Bohol, en av öarna i regionen Visayas, med en vecka vardera på Alona Beach och Anda. På agendan står, inte helt oväntat, dykning. Därefter kommer vi stanna några dagar i Hong Kong för att även få uppleva lite storstad.

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore