Centrala Luzon

Dop och nära slutet.
onsdag 22 juni 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare.Nu har vi kommit till där Beth bor och varit där några dagar. Vi har döpt barnen och jag höll på att bli galen på att inget går att planera. Först kvällen innan kl 21 skulle vi ut och hitta ett ställe som gästerna kunde äta på efter dopet, och det var inte

Inga äventyr nu
fredag 20 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för era kommentarer, kul att läsa dem. I är fortfarande kvar i Behts lägenhet. Det har inte hänt så mycket sen sist. Varit på några mer varuhus, Beth har träffat några av hennes syskon för första gången. Regnperioden har just börjat så i dag är det

Handla på affärer, phu.
fredag 13 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej alla dagboksläsare. Kul att ni är med fortfarande. Nu har jag lugnat ner mig och tänkte skriva lite om hur det är att handla något på en affär här. Min laddare till datorn gick sönder när vi kom hit, typiskt att det ska hända nu. Men det är säker lätt att fixa. Gick på

President val och många sjukhusbesök..
tisdag 10 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för alla kommentarer det är kul att se att många läser dagboken. Nu har jag äntligen hittat en väg som jag kan jogga lite lätt på, det behövs för att ryggen ska hålla sig i form. Det är en väg ganska nära där vi bor som är mestadels av gräs och

Police, vapen och action. Som en filminspelning...
lördag 7 maj 2016 - Guiguinto, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Tack för era inlägg jag läser alla. Nu har det gått några dagar sen vi var i bergen. Det har varit väldigt lugna dagar, jag kanske lite tråkiga. Har insett att 6 veckor hos Beth kanske var lite för länge. Det finns verkligen inget att göra här, man kan gå

Framme hos Beth
lördag 23 april 2016 - Balagtas, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare. Ja, nu är vi framme på Filippinerna och hemma där Beth bor. På planet till Istanbul var resan exakt som alla föräldrars mardröm. Sam grinade hysteriskt för att han måste vara fastspänd och inte kunde klättra upp till taket och trycka på alla knappar. Sen

hela resan
onsdag 19 februari 2014 - Olongapo City, Centrala Luzon, Filippinerna

hejsan hoppsan !! Idag är sista hela dagen för imorgon åker vi hem igen till kalla sverige. Resan har varit helt underbar med mindre bråk än vad man hade kunnat tänka sig. Idag var jag och några till på skolan och lekte lite med några elever. Vi dela in dem i 2 lag och leken var att de

första dagen i skolan
måndag 10 februari 2014 - Olongapo City, Centrala Luzon, Filippinerna

Hallo ! Idag var första dagen vi vara i skolan, där vi vara med de i deras klasser. Sen på eftermiddagen så följde vi med några elever till djungeln där vi först fick lära oss om hur man överlever i djungeln på bambu och sen gick vi en tur igenom skogen där vi fick lära oss om medicin

rundtur i stan
torsdag 6 februari 2014 - Olongapo City, Centrala Luzon, Filippinerna

Hej alla föräldrar som läser det här!!! Det är fortfarande bara jag, isabell och kee här, men dem andra börjar sin resa hit idag. Idag har Isabell och jag varit runt och sätt större delar av staden och planerat våran activitet som vi ska hålla i när de andra kommer ner. Jag tror de

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Filippinerna

Filippinerna

5 februari 2014 - 21 februari 2014

Filippinerna (via Shanghai)

Filippinerna (via Shanghai)

18 december 2013 - 12 januari 2014

Vi flyger via Istanbul till Shanghai och vidare till Filippinerna där vi tillbringar större delen av resan. Moderjord har fått oss att planera om resan och skippa en del saker vi egentligen planerat men planen börjar så smått ta form, i alla fall de första och sista dagarna. Följ med oss när vi utforskar stränder, snorklar och simmar med valhajar och besöker risterasserna i hjärtat av Luzon. Tiias kommer som vanligt att äta läskig mat och tiitin kämpar för att undvika sin lista av oätliga saker så som fläskkött, ingefära, koriander osv.

Kalifornien Road Tripp

Kalifornien Road Tripp

11 mars 2013 - 27 mars 2013

Flyger till Los Angeles och hyr en bil där. Åker vidare ner till San Diego och en sväng över till Mexico. Därefter åker vi tillbaka till Los Angeles och tar kustvägen, Higway 1 upp till San Fransico och avslutar sen resan med ett besök i Las Vegas.

Back to roots!

Back to roots!