Cebu City

Dag 1-2; Stockholm till Cebú
måndag 9 december 2019 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Söndag 8/12 - måndag 9/12Det har varit en lång tröttsam resa men nu pustar jag ut på Best Western Lex Cebu hotell.Det var mycket jobb in i det sista men knappt en ledig stund o för första gången i mitt liv kände jag inte för att resa iväg, även om det skulle bli skönt med semester.

Tine Asplund
TineA i Filippinerna 2019-2020
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Slutshopping i Ayala Mall
tisdag 18 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.Vi bytte hotell från Holiday Spa efter ett dygn där vid poolen och bara chillande. God mat i IT-park där vi även började vår resa. Hotellet låg på knappt 10 minuters promensdavstånd till IT-park och grsnne med en grym golfbana som dock bars var för medlemmar....Flyttade några kvarter

Moalboal, Mactan, Cebu City
lördag 15 december 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Sista dagarna i Moalboal var stillsamma. Inga aktiviteter efter dykningen och jag tror att bekymmerna är över. Inte känt nåt på ett tag, men har heller inte badat så mycket under ytan så att säga...Vår lokale tricykle-snubbe Nello fixade en bil med chaufför till Mactan, ön där

Sleepless in... Cebu City
måndag 26 november 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej.Sista flyget från Hong Kong till Filippinerna gick bra det med. Dock stod inte vår transfer från hotellet och vänta då jag nog hade missbedömt tiden en aning för passkontrollen. Så det fick bli taxi istället, standardpris 675 pesos (mindre än 140 kr) till vårt hotell Mango Park

thailand
torsdag 22 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Nu ska vi snart lämna fillipinerna/cebu och  via Kuala lumpur  flyga till Bangkok.vi har bott på cebu guesthouse här i cebu citykurt

Sjukhus
fredag 9 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Vi har varit till ett allmänt sjukhus med Anette här i Cebu city. Hon har fått utslag över hela kroppen. I dörren möttes vi av en (personal) som visade oss in. Anette fick gå hela 5 meter o sätta sig i ett bås(akuten). Efter 3 minuter fick vi gå ut. Vi promenerade ca 30 meter och in.Där

Filli in my heart.
fredag 9 mars 2018 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Nytt land igen. Fillipinerna.  Mitt place på jorden. Vi flög å bytte i Kumla Lumpur.På morgonen när vi reste från Langkawi gick Tuija och väckte en annan turist på boendet. Hon var orolig att tjejen skulle sova bort hela sin semester så hon bankade på hennes dörr och skrek vakna!  (hon

All you need is...
fredag 3 februari 2017 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

... wifi, en säng och AC. Och kan inte AC fås räcker det med wifi och en säng. Det är fantastiskt hur ens prioriteringar har ändrats under resans gång. Inser nu att jag var otroligt bortskämt i början av min resa. Säng med omgången, wifi, AC, varmvatten till och med gratis påfyllning av

Tell me about the ladyboys
fredag 9 december 2016 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Avslutade aftonen igår med lite kvällskäk i området utanför. På de 200 metrarna som promenaden var fram och tillbaka få fick jag säkert 100 erbjudanden av "massage" av kanske 70% tjejer och 30% ladyboys/shemales. Och då bodde jag uppenbarligen i ett bra område i Makati i Stor-Manila.

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Filippinerna - Tredje gången gilt

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Segerlund i Asien 2018

Segerlund i Asien 2018

25 februari 2018 - 26 mars 2018

Reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna

Första backpackingresan

Första backpackingresan

14 januari 2017 - 5 februari 2017

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Filippinerna

Filippinerna

13 december 2014 - 8 januari 2015

Dykresa med familjen. 13/12 Växjö - Kastrup - Singapore. 14/12 Ankomst Singapore på kvällen. 15/12 Singapore 16/12 Singapore, Universal studio 17/12 Singapore - Cebu City - Cabilao. Polaris Beach and dive resort 18/12 Cabilao. Dykning 19/12 Cabilao. Dykning 20/12 Bohol, Spökdjur mm. 21/12 Cabilao. Dykning 22/12 Cabilao - Moal Boal. Quo Vadis dive resort 23/12 Moal Boal. 24/12 Moal Boal. Tur till Oslob, Valhaj fm. Tumalog falls em. 25/12 Moal Boal. Planet Action. 26/12 Moal Boal. Dykning 27/12 Twin lakes 28/12 Twin lakes 29/12 Moal Boal. Dykning 30/12 Moal Boal - Malapascua. Evolution 31/12 Malapascua, fm dykning 1/1 Malapascua, em dykning 2/1 Malapascua, dykning 3/1 Malapascua, dykning 4/1 Malapascua - Cebu City. Hotel Cecario 5/1 Cebu City - Hong Kong. Mei Ho House 6/1 Hong Kong 7/1 Hong Kong - Köpenhamn på kvällen. 8/1 Köpenhamn - Växjö

Långa asienresan

Långa asienresan