Daanbantayan

Dag 7 & 8 - Malapascua
söndag 15 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Lördag 14/12Har sovit så himla gott inatt som jag inte gjort på länge o kände mig både utvilad o mkt bättre när jag vaknade. Efter frukost spenderade jag 1 h på stranden, mer än så vågar jag inte utsätta min kritvita kropp för solen. Sen laddade jag upp gårdagens inlägg på

Dag 6 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Fredag 13/12Bajs också!! Det här blev ju inte så bra... vaknade vid 00.30 av oväder o hade svårt att somna om. Pallrade mig upp kl 04 fast kroppen vrålskrek NEEEEEEJJJJJJ! Vid dykcentret  försökte min vilja övertyga min kropp om att jag nog skulle må bättre bara jag kom ned i vattnet.

Dag 5 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Torsdag 12/12Sitter o väntar på mat, hungrig, trött o lätt ynklig... har mått så himla bra hela dagen efter 9 h bra sömn men på sista dyket kände jag hur alla krafter lämnade mig o nu spränger bihålorna. Har precis beställt in en grillad fisk på marknaden, där dansbandsmusiken

Dag 4 - Malapascua
onsdag 11 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Dag 4 - onsdag 11/12Hade svårt att somna igår, antar att det har med tidsomställningen att göra, konstigt att man inte sover fast man är trött. Imorse var jag desto tröttare o ändå skulle jG inte gå iväg förrän vid 10. Huvudvärken kvarstår o det kändes tungt att gå iväg. Väl

Dag 3; Cebú till Malapascua
tisdag 10 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Tisdag 10/12Inledde dagen som jag avslutade den igår, nämligen med mail om fakturor som mina kollegor inte får ihop o lite annat krafs.Sovit hyfsat bra i 8 h men vaknade med en j-a huvudvärk o tryck över bihålorna, inte en bra känsla när man har en resedag framför sig men what to do? Bara

Viktors första inlägg

Nu är det äntligen dags för mig(Viktor) att göra ett debut inlägg i denna fina resebloggen som min magiska flickvän har skött galant! :) Men andra dagen då j.vl.a blev det ett hotel med pool. Det låg precis vid den stora rondellen mitt i Cebu city. Så där fick vi ett fint rum precis vid

Regn, hajdyk och lunch på Angelinas
söndag 19 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Klockan ringer 04.20. Dags att kliva upp för hajdyk på Monad Shoals. En resorb och en check på dyk datorn mm.Regnet verkligen vräker ner nu på morgonen. Medan J dyker, njuter T av kaffe och tropiskt regn innan hon somnar om. ☺Väl "hemma" igen blir det torra kläder och frukost. Lugn

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Vi byter från en resort till en annan ☺
lördag 18 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Idag skiner solen! Otroligt fint och vaaaarmt.Frukost och en förmiddag på stranden. Skönt!12.00 checkar vi ut från Exotic dive resort och äter en god lunch i väntan på att gå till Ocean Vida dive resort. Vårt nästa boende!Varmt välkomnande och välkomstdrink. Rummet är jättefint och vi

Dyk och soft

Sovit gott. Frukost och prova dyk utrustning.09.30 glider vi ut på böljande den blå.Tua spenderar dagen med lite jobb och att njuta av solen. Strand och bad är ju aldrig fel.J dyker Gato Island. White tip sharks, havsormar, bläckfiskar mm. Grottdyk som gav mersmak. En bonus var den stoooora

Tropisk värme!

Idag var vi uppe med tuppen (tupparna).Kaffe på verandan, lite plugg o jobb bestyr medan dagen vaknade. Värmen känns ordentligt idag. Inte så dumt!Lång frukost och lite uppdateringar medan det fanns plats kvar i wifi nätet. En stund på stranden satt fint. Solen bränner på och ljumma vindar

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Filippinerna 2016-2017

Filippinerna 2016-2017

28 december 2016 - 28 december 2016

Äntligen är det dags för vår efterlängtade resa till Filippinerna! 3 veckor kommer vi spendera här, på boracay och Malapascua 🌴

Malapasqua

Malapasqua

11 februari 2017 - 24 februari 2017

Äntligen ska vi tillbaka till Malapasqua. Förra gången (2013) hade ön precis drabbats av tyfonen Yolanda. Vi klev rakt in i en katastrofzon. Tacksamma idag för att vi fick rensa stränder och stötta befolkningen då, men nu längtar vi till att bara få njuta av ett grönskande och soligt Malapasqua.

Filippinerna igen!

Filippinerna igen!

14 december 2015 - 8 januari 2016

I två år har vi drömt om att få åka tillbaka till Filippinerna. Att få njuta av stränderna, dyka, snorkla och dricka mangojuice. Drömmen blir verklighet och jul och nyår 2015 firas i Filippinerna.

Asien 2014-2015

Asien 2014-2015

12 december 2014 - 24 januari 2015

Erik, Tea, Iris, Karro och Jonas reser runt i Thailand, Malaysia, Singapore och Filippinerna.

Filippinerna

Filippinerna

13 december 2014 - 8 januari 2015

Dykresa med familjen. 13/12 Växjö - Kastrup - Singapore. 14/12 Ankomst Singapore på kvällen. 15/12 Singapore 16/12 Singapore, Universal studio 17/12 Singapore - Cebu City - Cabilao. Polaris Beach and dive resort 18/12 Cabilao. Dykning 19/12 Cabilao. Dykning 20/12 Bohol, Spökdjur mm. 21/12 Cabilao. Dykning 22/12 Cabilao - Moal Boal. Quo Vadis dive resort 23/12 Moal Boal. 24/12 Moal Boal. Tur till Oslob, Valhaj fm. Tumalog falls em. 25/12 Moal Boal. Planet Action. 26/12 Moal Boal. Dykning 27/12 Twin lakes 28/12 Twin lakes 29/12 Moal Boal. Dykning 30/12 Moal Boal - Malapascua. Evolution 31/12 Malapascua, fm dykning 1/1 Malapascua, em dykning 2/1 Malapascua, dykning 3/1 Malapascua, dykning 4/1 Malapascua - Cebu City. Hotel Cecario 5/1 Cebu City - Hong Kong. Mei Ho House 6/1 Hong Kong 7/1 Hong Kong - Köpenhamn på kvällen. 8/1 Köpenhamn - Växjö

Exjobb på Filippinerna

10 januari 2014 - 15 april 2014

filippinerna, igen

filippinerna, igen

3 februari 2014 - 5 mars 2014

Jaha, då är det snart dags igen...två veckor kvar till avresa. Eller om exakt två veckor är vi i Doha, Qatar och väntar på att planet ska ta oss till Manilla. En natt i Manilla innan vi flyger vidare till Caticlan. Efter Boracay ska det bli fadderbesök i dagarna tre på Panay. Sen blir det Malapascua innan vi åter styr kosan mot Manilla och hemresa. Fortsättning följer...

TineA
Amanda Israelsson Och Eric Eklöf