Metro Manila

Dag 7-Arbete och besök av huskyrka
onsdag 4 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

agen började med ett träningspass där antalet inte var allt för många. Klockan 7 var det frukost och sedan ett möte med personalen på missionsanläggningen. Sedan var det dags för praktiskt arbete på gården. Vi målade och fixade lite andra grejer. Ludvig åkte iväg på en

Dag 5-Arbete och Marknad
måndag 2 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade vid 7 för att äta frukost innan det var dags för morgonmötet. Under mötet så fick vi en bibelvers som vi skulle arbeta med under dagen. Strax där på så skulle vi delas in i grupper för att sedan arbeta med olika grupper. De flesta av arbetarna var att måla olika objekt. En av

Dag 4-Bilfärden
söndag 1 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade  tidigt för att äta frukost buffé på resorten. Efter det så skulle vi snabbt packa för att sedan ha en morgon samling innan den långa bilfärden på 5 timmar till Hills of grace. Under bilfärden så såg vi en stor del av Manilas skyskrapor men och så mycket av fattigdomen. Det

The Gorilla in Manila
lördag 17 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Butuan var trevligare än vad jag trott, uppskattar verkligen de här mindre orterna i Filippinerna, även Cebu city när jag fick se en trevligare sida av stan. Är tillbaka i Manila nu efter att ha spenderat lite för lång tid på flygplatsen. Efter att ha sovit ut imorse, duschat, packat om så

Thrilla in Manila
torsdag 8 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Sömn var knappast det jag lyckades få inatt. Snarare feberfrossa. Har väl kanske inte varit 100% sen jag var i KL, några timmars stekande i solen igår hjälpte inte det bli bättre. När jag tillsist lyckades somna så sov jag mig förbi frukosten. Lite värktabletter och lunch senare var jag

The Velour Fog
onsdag 7 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Anser mig efter gårdagen ha svart bälte i karaoke. Tre timmars sjungande är förbannat mycket om man bara är två. Men det var skoj trots att jag är riktigt hes idag. Som vanligt var urvalet i princip bara smäktande ballader, men en Killing in the name of fick också skrikas fram. Idag

Resan Halmstad-Filippinerna
söndag 27 november 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Det blev gemensam avgång med tåg från Halmstad. Hade futsalen gått bättre hade jag hoppat på först i Laholm men efter en plattmatchen i kvartsfinalen blev tiden inget bekymmer.Tåget i tid och allt flöt på bra, incheckning, Jhonna oerhört nöjd över att hennes resväska var några hg

Markus Hulander
Hulander i Phillipinerna/Palawan & Vietnam
Senast aktiv - från Krabi, Thailand
Resan har börjat
måndag 16 november 2015 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Resan har börjat. Håkan hämtade oss och körde oss till Arlanda. TACK HÅKAN ! Inför resan hade Nicke och jag hade inte planerat så mycket, utan vi tänkte mest att "detta löser sig" oväntat va ? ;) haha. När vi kommer till incheckningen så träffar vi en tjej som är från Filippinerna

Gustav Engberg
GEngberg i Filippinerna
Manila 27 - 31 mars
måndag 30 mars 2015 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Fredag 27 Planet till var försenat med 50 min,så jag kom inte till hotellet förrän vid 23.00, trött och hungrig efter en lång resdag. Jag gav mig iväg från Boracay vid 15-tiden. Mitt/vårt hotell heter Palm Plaza och ligger i stadsdelen Malate. Efter har att ha checkat in på mitt rum, gick

Ledarskolan2016

Ledarskolan2016

28 december 2016 - 8 januari 2017

Missionsresa för Arkens ledarskola 2016 till Manilla i Filippinerna.

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Filippinerna

Filippinerna

16 november 2015 - 20 december 2015

Asia - 10 år senare

Asia - 10 år senare

4 februari 2015 - 31 juli 2015

Då, ca ett decennium senare, var det dags igen. Liksom förra gången en skvätt upptäckande med ett par nya länder, men även av akademiska skäl. Förhoppningen är att vara 10 år visare och 10 gånger mer välskrivlig än föregående resa. Först ut: Manilla - Filippinerna Bch

Filippinerna 2014/2015

Filippinerna 2014/2015

24 december 2014 - 4 februari 2015

Efterlängtad vintertripp till mitt kära SydostAsien!

Filippinerna - Indonesien - Singapore

Filippinerna - Indonesien - Singapore

19 mars 2015 - 26 april 2015

Resa med Rosa bussarna och på egen hand. Följ med på en riktig paradisresa till Indonesien och Filippinerna. Vi kollar in de makalösa valhajarna, de drakliknande varanerna och åker på en sju dagars båtresa som tar oss till fantastiska miljöer och underbara upplevelser mellan Bali och Komodo. Det väntas sol, bad, dykning, snorkling och mycket mer.

Exjobb på Filippinerna

Exjobb på Filippinerna

28 mars 2014 - 25 maj 2014

Filippinerna & Singapore

Filippinerna & Singapore

9 april 2014 - 27 april 2014

Första anhalten är fokuset på resan; snorkla med Valhaj utanför Donsol på ön Naga. Sedan flyger vi till ön Cebu och utforskar Moalboal, Apo Island och Siquijor. Sedan bär det av till Singapore i några dagar.

Marie Gr
filippinresan