Manilla

Dag 33 - Manilla
torsdag 9 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Torsdag 9/1Haft riktigt ont i ryggen inatt, helt säkert hänger det ihop med det myckna vandrandet igår. Hälen ska vi inte ens prata om. Köpte svindyr tejp för att kunna tejpa foten, annars hade jag inte kunnat gå alls.Planen för dagen var att ta sig till den kinesiska begravningsplatsen

Dag 32 - Manilla
onsdag 8 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Onsdag 8/1Hotellet har ett perfekt läge och är kanon på alla sätt men frukosten var ingen hit - om man inte är Filipino. Bestämde oss för att börja på National museum men taxin tog oss till fel museum vilket vi insåg när det hängde en massa konst på väggarna.. det finns nämligen 3 st

Dag 31 - Puerto Galera till Manila
tisdag 7 januari 2020 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Tisdag 7/1Vaknade innan klockan ringde, undrar om det kommer arr vara så när jag ska jobba sedan också? För första gången sen vi kom hit var vädret på väg att bli fint... morr! Efter frukost var vi tvungna att ta var sin tricycle till hamnen för att få upp både packning och oss själva

Dag 7-Arbete och besök av huskyrka
onsdag 4 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

agen började med ett träningspass där antalet inte var allt för många. Klockan 7 var det frukost och sedan ett möte med personalen på missionsanläggningen. Sedan var det dags för praktiskt arbete på gården. Vi målade och fixade lite andra grejer. Ludvig åkte iväg på en

Dag 5-Arbete och Marknad
måndag 2 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade vid 7 för att äta frukost innan det var dags för morgonmötet. Under mötet så fick vi en bibelvers som vi skulle arbeta med under dagen. Strax där på så skulle vi delas in i grupper för att sedan arbeta med olika grupper. De flesta av arbetarna var att måla olika objekt. En av

Dag 4-Bilfärden
söndag 1 januari 2017 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Vi vaknade  tidigt för att äta frukost buffé på resorten. Efter det så skulle vi snabbt packa för att sedan ha en morgon samling innan den långa bilfärden på 5 timmar till Hills of grace. Under bilfärden så såg vi en stor del av Manilas skyskrapor men och så mycket av fattigdomen. Det

The Gorilla in Manila
lördag 17 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Butuan var trevligare än vad jag trott, uppskattar verkligen de här mindre orterna i Filippinerna, även Cebu city när jag fick se en trevligare sida av stan. Är tillbaka i Manila nu efter att ha spenderat lite för lång tid på flygplatsen. Efter att ha sovit ut imorse, duschat, packat om så

Thrilla in Manila
torsdag 8 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Sömn var knappast det jag lyckades få inatt. Snarare feberfrossa. Har väl kanske inte varit 100% sen jag var i KL, några timmars stekande i solen igår hjälpte inte det bli bättre. När jag tillsist lyckades somna så sov jag mig förbi frukosten. Lite värktabletter och lunch senare var jag

The Velour Fog
onsdag 7 december 2016 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Anser mig efter gårdagen ha svart bälte i karaoke. Tre timmars sjungande är förbannat mycket om man bara är två. Men det var skoj trots att jag är riktigt hes idag. Som vanligt var urvalet i princip bara smäktande ballader, men en Killing in the name of fick också skrikas fram. Idag

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Ledarskolan2016

Ledarskolan2016

28 december 2016 - 8 januari 2017

Missionsresa för Arkens ledarskola 2016 till Manilla i Filippinerna.

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Hunt for Orang Pendek

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Filippinerna

Filippinerna

16 november 2015 - 20 december 2015

Asia - 10 år senare

Asia - 10 år senare

4 februari 2015 - 31 juli 2015

Då, ca ett decennium senare, var det dags igen. Liksom förra gången en skvätt upptäckande med ett par nya länder, men även av akademiska skäl. Förhoppningen är att vara 10 år visare och 10 gånger mer välskrivlig än föregående resa. Först ut: Manilla - Filippinerna Bch

Filippinerna 2014/2015

Filippinerna 2014/2015

24 december 2014 - 4 februari 2015

Efterlängtad vintertripp till mitt kära SydostAsien!

Filippinerna - Indonesien - Singapore

Filippinerna - Indonesien - Singapore

19 mars 2015 - 26 april 2015

Resa med Rosa bussarna och på egen hand. Följ med på en riktig paradisresa till Indonesien och Filippinerna. Vi kollar in de makalösa valhajarna, de drakliknande varanerna och åker på en sju dagars båtresa som tar oss till fantastiska miljöer och underbara upplevelser mellan Bali och Komodo. Det väntas sol, bad, dykning, snorkling och mycket mer.

Exjobb på Filippinerna

Exjobb på Filippinerna