MIMAROPA

El Nido, Palawan.
söndag 19 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

I hela nio dagar har jag varit i El Nido som ligger på ön Palawan i Filippinerna. Det var en vecka sedan jag lämnade stället så jag kommer inte riktigt ihåg allt jag varit med om men jag ska försöka få ihop ett inlägg ändå. Jag åkte ett direktflyg dit från Cebu city, vilket är en ny

Linn Bostedt
linnbos i Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
El Nido, Palawan, Filippinerna
tisdag 21 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

El Nido17-21/3 Efter dryga 4 h med minibuss, inklusive ett byte då det ösregnade kom vi fram till El Nido. Vi hade bokat boende för 2 nätter på morgonen samma dag så att vi skulle slippa leta när vi kom fram. Vårt boende Ricgem Place låg ca 5 min promenad från huvudgatan och stranden. El

Port Barton, Palawan, Filippinerna
fredag 17 mars 2017 - Port Barton, San Vicente, MIMAROPA, Filippinerna

Port Barton15-17/3 Efter den underjordiska turen och när molnen började dra in över Sabang, lämnade vi denna by och åkte med minibuss i ca 3,5 h till Port Barton. Vägen från huvudvägen från norr till söder på ön Palawan till Port Barton har många turister tyckt varit för farlig så

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna13-15/3 Puerto Princesa, 13-14/3Kl 01.05 på natten den 18 mars avgick vårt flyg från Saigon till Manilla, en flygresa på ca 3 h. På Manilla flygplasts möttes vi av alla olika typer av amerikanska snabbmatskedjor, allt från hamburgare,

Solbränna
måndag 30 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Det var ett fint litet paradis vi hittade med trevlig värdfamilj o gäster o go mat.Snorklingturen var toppen men vi var rätt så dåliga på att ha på solskydd mellan doppena att jag brände ryggen ordentligt, o blivit tvungen att smörja in o sova på mage i en vecka.

Port barton, snorkling
söndag 29 januari 2017 - Port Barton, San Vicente, MIMAROPA, Filippinerna

Vi åkte på en snorkeltur med svenskarna, en halvbitchig dam o 5st asiater. Viblev upphämtade med båt utanför vandrarhemmet på stranden :)Först åkte vi mer eller mindre runt ön en bit där vi hoppade ner o kollade på fiskar lite. Här är lite surt att jag inte hade en kamera att ta foton

Port barton
lördag 28 januari 2017 - Palawan, MIMAROPA, Filippinerna

Vi åkte till port barton som är en halft isolerat by från resten av palawan. Det började med en ca 4 timmars bilfärd i en packad minibuss på en halvfärdig väg, där föraren körde på tok för fort.Väl framme vid vandrarhemmet vi skulle bo på så hade inte vår bokning kommit fram men de

Eldflugor
måndag 23 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Inga foton tyvär då inga foton blev bra i mörkret som gjorde eldflugorna rättvist.Bokade en turisttur till ett reservat för eldflugor. Dom plockade upp oss på vandrarhemmet vid 18:30 vilket var en rätt så shysst service. Ca 30 min skumpig tur senare bjöd dom på mat som ingick i turen

Dagarna på Coron!
söndag 22 januari 2017 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Så, jag såg nu att mina inlägg även har uppdaterats i fel ordning! Haha.. jaja.. NU är vi som sagt en månad i Filippinerna.Första turen på Coron så åkte vi till 6 olika ställen. Ett naturreservat för snorkling. Det första vi såg va en sköldpadda :)) vi snorklade ca 40 min. Åkte till

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

20 januari 2017 - 20 april 2017

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

All by myself...

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Philippino adventure

Philippino adventure

13 maj 2016 - 3 juni 2016

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Filippinerna igen!

Filippinerna igen!

14 december 2015 - 8 januari 2016

I två år har vi drömt om att få åka tillbaka till Filippinerna. Att få njuta av stränderna, dyka, snorkla och dricka mangojuice. Drömmen blir verklighet och jul och nyår 2015 firas i Filippinerna.

Peder Molin
PederM