Coron

Dag 25 - Coron
onsdag 1 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 1/1Vaknade och mådde lite bättre efter att ha sovit som en sten i 11 timmar. Inte ens hört allt tutande och skrän från inatt och inte heller tuppen. Trodde först att han kanske dött av chock av alla smällare igår men han kom igång senare på fm. Lyckades få i mig en banan, lite te

Dag 26 - Coron - inga bilder pga dåligt wifi
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 2/1Aptiten hade återvänt när jag vaknade efter ännu n god natt.. ingen tupp och en fantastiskt skön säng. Har sovit så otroligt bra större delen av semestern så det är en fröjd. Sängarna är ljuvligt hårda!För att inte gå ut för hårt på en nästan tom mage tog jag in

Dag 26 - Coron
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Dag 23-24 - Coron
tisdag 31 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 30/12ÅBörjade dagen med att få hotellet att ringa till Bunso båtbolag för att höra hur vi ska göra med biljetterna eftersom vi inte fick helt klart för oss nåt pga miffot som satte på deras kontor och för att vi inte är tillgängliga 2/1 för att hänga på låset och få

Dag 22 - Coron
söndag 29 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 29/12Vilken ljuvlig dag!! Låg där i det helt turkosa ljumma vattnet och flöt omkring och stirrade upp på en klarblå himmel och kände mig sådär totalt avkopplad som man så sällan känner sig, långt borta från högt blodtryck och alla möjliga andra krämpor. Hade kunnat ligga

Dag 21 - El Nido till Coron
lördag 28 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

ÅLördag 28/12Haft en iskall natt. Thomas måste ha brassat på ACn på max innan han någon gång på morgonnatten äntligen stängde av brummandet. Misstänker att han själv blev kall till slut, fast det skulle han aldrig erkänna.Vi tog det lugnt på morgonen, inte någon idé att hitta på

Dagarna på Coron!
söndag 22 januari 2017 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Så, jag såg nu att mina inlägg även har uppdaterats i fel ordning! Haha.. jaja.. NU är vi som sagt en månad i Filippinerna.Första turen på Coron så åkte vi till 6 olika ställen. Ett naturreservat för snorkling. Det första vi såg va en sköldpadda :)) vi snorklade ca 40 min. Åkte till

Från Palawan, Coron åker vi till Bohol och Panglao!
söndag 22 januari 2017 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Heeeej!Jag hade skrivit inlägg som lyckades försvinna när jag skulle lägga upp dom.. :( så nu får jag dra allt kortfattat så vi kommer ikapp nån gång! :)El Nido va litet och bjöd på trånga gator och trafik! Men på något sätt ändå mysigt. Vi år grym gatumat, träffade kul folk

Dag 10-12
fredag 3 juni 2016 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

[b]Dag 10 - Coron[/b] Gick upp vid sjutiden för att äta vår sista goefrukost, de hade en kock som gjorde omelett på beställning samt tjocka pannkakor. Strax innan klockan åtta sa vi hejdå till vårt lilla gäng och i en tricyckle åkte vi ner till den lilla hamnen för att ta Overcomber

Matthias Svegbrant
Zveg i Philippino adventure
Senast aktiv - från Placencia, Stann Creek, Belize
Lite paradis ställen
tisdag 31 maj 2016 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Hej Kära dagboksläsare. Kul att du fortfarande läser dagboken. Ja, vad har hänt sen sist då, jo Roger och Gavin har kommit. Det var kul att träffa Gavin igen, har saknat han, sen kul att Roger är här så man har någon att prata lite skit med över en öl :) När de kom med flyget åkte

Filippinerna 2019-2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Philippino adventure

Philippino adventure

13 maj 2016 - 3 juni 2016

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Filippinerna *

Filippinerna *

10 december 2014 - 9 januari 2015

Varmt och skönt! Vi får se vart vi hamnar men Filippinerna blir det iaf :)

Backpacking Filippinerna

Backpacking Filippinerna

17 december 2013 - 13 januari 2014

Vi (Petra, Daniel & PA) lämnar Sverige en månad för lite öluffning i den Filippinska övärlden. Sen vi bokade resan har landet drabbats av en kraftig jordbävning och en tropisk orkan med vindar upp till 295km/h, vilka båda efterlämnade stor förödelse. Filippinerna är i stort behov av hjälp och extra beroende av att turisterna fortsätter att strömma till. Därför ställer vi inte in resan utan åker som planerat. Av de platser vi har planerat att besöka är det en som drabbats direkt av orkanens framfart-Coron som orkanen drog rätt över innan den fortsatte mot Vietnam. Till Coron flyger vi från Manila och vi stannar i 2 dagar innan vi reser vidare med båt. Efter Coron kommer vår rutt att gå via El Nido till Puerto Princesa, varifrån vi flyger tillbaks till Manila.

Filippinerna

Filippinerna

2 januari 2014 - 28 februari 2014

En halvlång backpackertur med mycket dykning, öliv och natur.

Filippinerna 2013

Filippinerna 2013

22 februari 2013 - 16 mars 2013

Manila - Banaue - Sagada - Coron - El Nido - Cebu - Siqoijor - Cebu, typ

Maymoon trip

Maymoon trip

13 januari 2013 - 20 mars 2013

Dags att backpacka igen! Denna gången tillsammans med Maya min gamle vän från gymnasiet. Nu packar vi väskorna, beräknar en budget och beger oss ut i Asien men en vision om att vi ska se och uppleva så mycket vi bara kan under dessa 10 veckorna :) Så om du vill följa oss så kommer jag att skriva här så ofta som jag har tillgång till en dator.

Filippinerna och Singapore

Filippinerna och Singapore