El Nido

Ny rapport
fredag 6 mars 2020 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hej barnen och alla vänner!Efter puerto Princesa åkte vi till Sabang beach en resa i bil på slingriga vägar som tog 1,5 timmar. Det är mycket grönt och frodigt och faktiskt ovanligt rent. Befolkningen på landet bor i basthyddor av olika kvalitet, en del ser helt obeboliga ut men är

Dag 20 - El Nido
fredag 27 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Fredag 27/12Efter frukost traskade vi bort till researrangören för dagens utflykt, turistjippo med stort J.Såklart hade vi valt den längst bort från hotellet. I normala fall hade det varit skönt men när varje steg känns som att få en spik uppkörd i hälen är det inte optimalt. Efter lite

Dag 19 - El Nido
torsdag 26 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 26/12Klockan sex var jag absolut klarvaken. I t å timmar låg jag och läste i väntan på att liket bredvid mig skulle vilja ha frukost. Fattar inte hur man kan sova så mycket?! Det spöregnade ute så det var ju inte så att man ville gå ut direkt.Efter frukost tog vi oss till Coron

Dag 18 - Port Barton - El Nido
onsdag 25 december 2019 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 25/12Sov faktiskt ända tills klockan ringde imorse kl 06. Inga hundar eller tuppar hörde vi innan dess...o inte ens air con hade stört nattsömnen. Det blev en typisk resemorgon med ihoppackning o snabb frukost. Det har blivit ägg varje dag hittills så jag hade bestämt mig för

El Nido, Palawan.
söndag 19 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

I hela nio dagar har jag varit i El Nido som ligger på ön Palawan i Filippinerna. Det var en vecka sedan jag lämnade stället så jag kommer inte riktigt ihåg allt jag varit med om men jag ska försöka få ihop ett inlägg ändå. Jag åkte ett direktflyg dit från Cebu city, vilket är en ny

El Nido, Palawan, Filippinerna
tisdag 21 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

El Nido17-21/3 Efter dryga 4 h med minibuss, inklusive ett byte då det ösregnade kom vi fram till El Nido. Vi hade bokat boende för 2 nätter på morgonen samma dag så att vi skulle slippa leta när vi kom fram. Vårt boende Ricgem Place låg ca 5 min promenad från huvudgatan och stranden. El

En månad i Filippinerna!
torsdag 12 januari 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

FILIPPINERNA08.00 torsdagen den 12:e har vi kommit till nu. Vi tog en taxi till flygplatsen och flög till Manila, Filippinerna. Fick äran att åka samma flyg som MISS UNIVERSE MALAYSIA! De ni! ;) vi tog en gruppbild på planet, även ett helt basketlag, malaysiskt tror jag, va me! På flygplatsen

Nacpan Beach
lördag 3 december 2016 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Island hoping, vi började med Tour A på torsdagen. Kl 9 skulle vi infinna oss, alla turer brukar va mkt tidigare tycker jag...5 olika stopp, 1200 Pisos = 240 kr per person + Eco Tourism Ticket för 200 Pisos (40kr) som gäller i 10 dagar.Secret Lagoon, en äkta lagun i min mening. Helt omringad

El Nido & Island hoping
torsdag 1 december 2016 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Island hoping imorgon, först kl 9:00. Jag säger skämtsamt till Jhonna: "Inte förens 9, vad ska jag göra mellan 5 och 9 då??". För det är omvända världen, jag vaknar tidigt som satan, och är klubbad trött på kvällen. Somnar som ingenting när jag väl lägger mig, om ens bara för att

Filipinerna 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Christin och Viktor

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Filippinerna igen!

Filippinerna igen!

14 december 2015 - 8 januari 2016

I två år har vi drömt om att få åka tillbaka till Filippinerna. Att få njuta av stränderna, dyka, snorkla och dricka mangojuice. Drömmen blir verklighet och jul och nyår 2015 firas i Filippinerna.

Två idioter på resa!

Två idioter på resa!

28 januari 2015 - 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

pederm
PederM