Östra Visayas

Outreach - Filippinerna
måndag 6 april 2015 - Tacloban City, Östra Visayas, Filippinerna

Nu har vi varit i Tacloban i Filippinerna i en vecka! På Söndag beger vi oss vidare till Manilla. Jag vet knappt vart jag ska börja för att beskriva den här veckan, det händer så mycket! Vi bor på en YWAM bas här (ett mysigt hus), i ett område som jag nästan skulle kunna beskriva som

12. Ticao & Padre Burgos
måndag 26 maj 2014 - Padre Burgos, Östra Visayas, Filippinerna

Efter 6 fina dagar på Sibuyan var det dax att dra vidare. Spontant kändes det som att det fick räcka med ett till stop (med dryga veckan kvar). Anting Ticao eller Padre Burgos. Väl framme i Mabate City missade vi färjan till Padre Burgos med 20min så valet blev enkelt. Mot Ticao. Väl där

Oscar Israelsson
0scar i Östra Indonesien
Patoooong
onsdag 16 januari 2013 - Anahawan, Östra Visayas, Filippinerna

Idag åkte vi till patong igen, kände att det kunde vara rätt skönt att vara på plats i Phuket så blir det inte jättemycket resande när vi ska hem. Vi checkade i alla fall ut tidigt och ville inte be hotellet om taxi eftersom vi inte hade lust att sponsra dom. Vi gick upp till stora vägen

Anna Löttiger
Alottiger i Thailand 12/13
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige
Lite mer av phili
onsdag 28 mars 2012 - Leyte, Östra Visayas, Filippinerna

Tiden bara rinne iväg, hade ja inte haft retur biljetten hem skulle jag utan tvekan stanna en månad till!! Igår regnade de hela dagen 3 e dagen med regn, så många små hus har försvunnit under vattnet, de har de inte lätt. I alla fall så fick vi besöka en skola med streetchildren, de är

Vanessa Öhrström
nessaliten i indonesien
Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Leyte
tisdag 27 mars 2012 - Leyte, Östra Visayas, Filippinerna

Det senaste två dagarna har vi spenderat i en stad i östra phili, åkte hit för att få lite mera upplevelser från den verklighet och den vardag som man inte ser på turistställen. I alla fall så blir vi väl omgändertagna av mun Lily, en filippinska som arbetar som social worker och som

Vanessa Öhrström
nessaliten i indonesien
Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Phuket
lördag 9 april 2011 - Mahaplag, Östra Visayas, Filippinerna

Nu är vi äntligen i Patong, Phuket, vi kom till Bangkok efter en och en halv timmes försening från Doha p.g.a flygplansbyte men hela resan gick bra och vi var framme bara 15 min försent, hur nu det gick till men så var det. Hotellet i Bangkok var bra och vi fick mat uppskickat till rummet.

Marita Gustafsson
MaritaGustafs i Thailand -11
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Där bussen stannar, stannar också jag
tisdag 29 mars 2011 - Ormoc City, Östra Visayas, Filippinerna

En oändligt lång resa senare hamnar vi äntligen någonstans där man kan handla något ätbart och hitta ett rum för natten. Resan från Malapascua började vid 8 tiden imorse och tre båtar plus en galet lång bussresa senare fick vi helt enkelt lov att göra stopp för natten här i Ormoc.

Förväl till CCC och mot Bohol/ Farewell to CCC heading towards Bohol (English coming soon)
måndag 21 mars 2011 - Baybay, Östra Visayas, Filippinerna

21 mars Nu närmar vi oss slutet för den fältmässiga delen av arbetet. Återstår arbete hemma med att analysera och sammanfatta resultaten. Medan saker och ting utvecklats enligt plan för Tina, så har vädret ställt till det för mig och Lena. Sedan vi kom hit för tre veckor sedan så har

Provtagningar och intervjuer/ sampling and interviews (English at the bottom)
måndag 21 mars 2011 - Baybay, Östra Visayas, Filippinerna

17 mars Filippinarna är generellt trevliga och tillmötesgående. De Filippiner vi hittills kommit i kontakt med i vårt arbete gör intryck. Tänker speciellt på vår Liason office, Dag Hjalmar, och vår sjuksyster, Jiggs, som är anställd av CCC. Alltid med ett leende på läpparna och

Lugnet mitt i stormen
lördag 12 mars 2011 - Baybay, Östra Visayas, Filippinerna

[b]12 april[/b] Internetuppkopplingen är inte den bästa här ute på CCC. Vi har ett skraltigt mobilt bredband som alla ska dela på. Därför kan det ta ett tag mellan nättillfällena. Därför får vi posta två uppdateringar samtidigt. Denna gång lite om ändrade planer (igen), tokregn och

DTS i Australien

DTS i Australien

1 januari 2015 - 20 juni 2015

kjhdlölqkdnkqwnkdwnfdknöwqjn

Östra Indonesien

Östra Indonesien

22 mars 2014 - 30 maj 2014

Ny resa med ryggsäcken. Denna gång mer med dykningen i fokus.

Thailand 12/13

Thailand 12/13

29 december 2012 - 24 januari 2013

indonesien

indonesien

5 januari 2012 - 1 april 2012

Vi drar mot varmare breddgrader till inte mindre än indonesien. vilket innefattar länderna Singapore, malaysia, indonesien ( Bali) och Philippinerna. i djungeln och på stränder, på dykarresor och i städer stora som små ska vi uppehålla våran tid.

Thailand -11

Thailand -11

8 april 2011 - 28 april 2011

På egna ben

På egna ben

25 mars 2011 - 22 april 2011

Min resa fortsätter liite till, så ses snart!

Bland pesticider, hajvalar och djungelvrål

Bland pesticider, hajvalar och djungelvrål

1 mars 2011 - 16 april 2011

Fyra veckor fältstudier/forskning på en liten ö på den Filippinska landsbyggden och två vekors runtresande i Thailand.

Filippinerna & Indonesien

Filippinerna & Indonesien

28 januari 2011 - 3 juni 2011

Äventyr & dykning i världsklass får sammanfatta denna resa!

Återkomsten

Återkomsten

18 december 2010 - 17 januari 2011

En månads semester i Filippinerna. Ska besöka vänner och resa runt i landet

Hälsa på Svärmor...igen....

Hälsa på Svärmor...igen....

3 november 2010 - 9 december 2010

Blir en kul tur med stopp i HongKong. Skall göra Kina i 5 dar...vill framförallt besöka en Sushibar där man plockar sushi från ett löpand band....Å självklart äta pekinganka......Känns som om mina resor bara handlar om mat och dryck..hehe... Sen blire en tur till Tacloban i Filipinerna..svärmor bor där.... Å så fortsätter vi med en rundtur på en delöar...och casinon...Mycke mat blire...

Martin Sandvik
Martinss