Malay

Sista ödagen
onsdag 26 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Idag blev det lite spa för min del med ordentlig genomgång av fötterna. Lawa och Mulle tog det lugnt och packade för en dag på stranden där jag sedan mötte uppe dem.Nu känns det riktigt tråkigt att vi snart ska lämna ön men det väntar så klart nya äventyr bakom Koh Lanta hörnet.Lawa

Leveransen överträffar dikten
tisdag 25 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Vilken dag!Vanliga rutinerna med skönsång från skolklassen under frukost och morgondopp.Sedan gav vi oss iväg till den privata stranden. Helt fantastisk, samma sand som igår men bra mycket färre turister. Vi börjar båda att omvärdera Boracay och bli lite smått förälskade. Lawa lekte i

Julafton i paradiset
tisdag 25 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Julaftons morgon börjar som sig bör. Julklappar på sängen. Har man aldrig fått inslagna presenter förut (som man minns) är det inte självklart hur man ska agera. Efter lite pill var i alla fall gåvorna avtäckta och påklädda på kroppen. Till vår stora förvåning sken solen från

Barbiedoll
måndag 24 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Lawa klämde in över 11 timmar i natt igen. Hon har haft lite dåligt sov hela Thailand och vi tänkte att nu blir det ännu värre när vi flög på natten och störde hennes nattrytmn. Men tydligen fungerar hon som en hjärtattack. Man måste starta om henne till rätt sinuskurva

chambre séparée
söndag 23 december 2018 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Lawa sov lite drygt 11 timmar i natt, och så gjorde vi också!Med ny energi var det dags att lära känna ön och resorten. Morgonbad och frukost först så klart!Poolen är överfull med asiater, fast dessa har lite mer klass så vi har inget att klaga på😉 De flesta är koreaner så där

Den oändliga resan
lördag 22 december 2018 - Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna

En heldag med resande! Först flyget till Bangkok och en Lawa som vi pressade hårt för att vara vaken tills vi skulle på planet, naturligtvis slocknade hon 10 min innan. Men vilken skillnad det är när man har sulky hela vägen till planet. Jag lyckades transferera henne hela vägen till sätet

Mångsidiga Boracay
fredag 3 mars 2017 - Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Jag har alltså nu bytt land, från Thailand till Filippinerna. Mitt första resmål var Boracay som är en liten men väldigt livlig och turistig ö. Jag hade väldigt höga förväntningar på detta ställe och visst var det vackert på vissa ställen men alldeles för livat och intensivt.

Boracay - landat
torsdag 9 februari 2017 - Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Boracay ön som  rankas bland de tio i topp i världen. Fantastiskt.

Lawas första jordenruntresa

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Filippinerna 2017

Filippinerna 2017

30 januari 2017 - 2 mars 2017

Rundresa på tre av Filippinernas 7000 öar :-)

Filippinerna 2016-2017

Filippinerna 2016-2017

28 december 2016 - 28 december 2016

Äntligen är det dags för vår efterlängtade resa till Filippinerna! 3 veckor kommer vi spendera här, på boracay och Malapascua 🌴

Filippinerna

Filippinerna

25 september 2016 - 25 november 2016

Första långresan, 2månader i Asien!??

Hälsa på Emma och Karolin på Filippinerna (2015)

Hälsa på Emma och Karolin på Filippinerna (2015)

21 mars 2015 - 12 april 2015

Dags att göra debut i Asien på riktigt när jag hälsar på Emma och Karolin på Filippinerna.

Hemsidebygge i sydostasien

Hemsidebygge i sydostasien

9 februari 2015 - 20 april 2015

Fixar det sista med nya hemsidan på varmare breddgrader. Pausar med strandstros, strandtupplurar och på strandrestauranger.

Två idioter på resa!

Två idioter på resa!

28 januari 2015 - 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

Lovisa Bertilsson
lovisabertilsson