Finland

Back in hell
söndag 27 maj 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter att ha tagit igen oss efter nattklubbsbesöket och sovit ut för att komma i fas med Sverige, tog vi oss ut efter lunch för lite shopping i Asakusa. Vi käkade gyozas och tittade i butikerna efter lite tshirts. Jag hade hoppats hitta en Space Adventurer Cobra tisha på Uniqlo, men de var

Kakihara i Beast in the East
Landat i finland
lördag 12 maj 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Då var vi nästan framme... Klockan säger 9 och kroppen 02...inte mycket sömn i natt i inte. Leta gate så har vi nog en timme eller så att vila på innan det är dags att gå ombord för sista gången denna resa.

Hell sinks
torsdag 10 maj 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Helvetet sjunker och det onda flyter upp...nä men sämre dagar när det gäller logistik har jag aldrig haft. Dagen började med att jag vaknade och insåg att jag försovit mig till tåget. Jag hade ställt tre larm men på fel dagar. Jag hade missat ändra vilka dagar de skulle ringa. Efter att

Kakihara i Beast in the East
Boarding...
torsdag 26 april 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Dags för det långa flyget.

Landar första...
torsdag 26 april 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Då var vi på jorden igen.. Denna gången i Helsingfors. Flyget gick bra..  Bara min näsa som tycker det är dags för näsblod. Nu blir det lunch på.... Burger King. Gissningstävling... Hur många burgare blir det dom kommande två veckorna?!

Vad njöd med allt vad livet som vi lever här (Djunglboken)
onsdag 7 mars 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Häpp! :) Då är man påväg igen. Även denna gång med absolut ingen idé om vart eller vad att göra. Så, denna gång får prio bli på att "bo". Att prioritera just "Bo" kan väl aldrig vara fel? :) Hur som helst så hade jag lite tid över på min anslutningsflygplats (Helsingfors) när jag

Äntligen på väg.
fredag 12 januari 2018 - Helsingfors-Vanda flygplats, Vanda, Nyland, Finland

Testar ett första inlägg på denna tripp.igår var det Dan före Dan. Lilla Charlie var förbi med en pannagos (Hur ska man klara sig utan honom?), Frank skypade med oss och Gospropp och Harry kramades om. (Kommer att sakna dom alla) Klippte mig (Tack Ingrid), Och vi packade det sista.Just nu

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag nr. 2
tisdag 19 december 2017 - Åbo, Finland

Mestadels slöande, handla lite i Taxfreen och merchendisen. Brothers of Metall på scenen men vi tittade på denna spelning då vi istället köade till Sabatons signering.

fladdermusen_1970
fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2017
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Firat att vi startat vår resa och att Finland fyller 100 år.
onsdag 6 december 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi blev bjudna på ”skumvin” på planet för att fira Finland 100 år vilket även passade bra för att fira vår start på resan. Sitter nu och väntar på att stiga på planet till Singapore.

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Helsingfors
lördag 28 oktober 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter en kort flygtur och en sen middag väntar vi nu på att få borda planer till Singapore. Nattflygning på dryga 11 timmar. Hoppas vi alla kan ta en ordentlig tupplur så vi vaknar pigga.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Singapore
Senast aktiv - från San Juan Capistrano, Kalifornien, USA
Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Singapore

Singapore

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Sabatoncruise 2017

Sabatoncruise 2017

18 december 2017 - 19 december 2017

Sabatons 8e hårdrockskryssning.

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

Östersjön runt 2017

Östersjön runt 2017

16 juli 2017 - 30 juli 2017

Följ med på en spännande resa runt Östersjön med ett gäng sköna motorcyklister. .

Olivia Franck
Myllte