Finland

Äntligen på väg.
fredag 12 januari 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Testar ett första inlägg på denna tripp.igår var det Dan före Dan. Lilla Charlie var förbi med en pannagos (Hur ska man klara sig utan honom?), Frank skypade med oss och Gospropp och Harry kramades om. (Kommer att sakna dom alla) Klippte mig (Tack Ingrid), Och vi packade det sista.Just nu

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Dag nr. 2
tisdag 19 december 2017 - Åbo, Finland

Mestadels slöande, handla lite i Taxfreen och merchendisen. Brothers of Metall på scenen men vi tittade på denna spelning då vi istället köade till Sabatons signering.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2017
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Firat att vi startat vår resa och att Finland fyller 100 år.
onsdag 6 december 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi blev bjudna på ”skumvin” på planet för att fira Finland 100 år vilket även passade bra för att fira vår start på resan. Sitter nu och väntar på att stiga på planet till Singapore.

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Helsingfors
lördag 28 oktober 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter en kort flygtur och en sen middag väntar vi nu på att få borda planer till Singapore. Nattflygning på dryga 11 timmar. Hoppas vi alla kan ta en ordentlig tupplur så vi vaknar pigga.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Singapore
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Hemma (i Finland) till fattigdom och elände.
fredag 29 september 2017 - Lahtis, Finland

Så var den resan slut, nu återstår bara 1,5 vecka i Tiinas hus, Lahtis, Finland.Här var det dimma å 5 grader varmt här på morgonen, huwa, buwa.Slut på alla de fantastiska hotell frukostarna (mycket bättre än i Sverige).Resan avslutades med en snabbis på resans sista världsarv, Tallin.

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Dag nr. 2
torsdag 15 december 2016 - Åbo, Finland

Dag nummer 2 vart en riktigt lugn dag med mestadels slöande, på scenen spelade Twilight Force men vi var inte och tittade på den spelningen då vi istället bara gick runt på båten och besökte Taxfreen m.m.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2016
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Första kvällen, Sabaton på scenen.
onsdag 14 december 2016 - Åbo, Finland

Påbörjade kryssningen med Silja Galaxy med en middagsbuffé och sedan gick vi runt lite på båten och tittade samt handlade i tax-free innan vi gick till hytten o gjorde oss i ordning för att sedan gå upp till scenen där Sabaton spelade, dom gjorde två stycken riktigt grymma spelningar på

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2016
Dag i Helsingfors
söndag 27 augusti 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

ankom med Silja Linné strax efter 9 på morgonen. Åsa,Ulla, Mats och jag fick en guidad rundtur med Olof som bor i Helsingfors och hoppade på resan här. Lite fika mat och öl så leker livet.Tåg till Moskva 18:44. Jättefräscha helt nya vagnar. Liggvagnskupe som vi delar med Ulla och Mats

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Tack Helsingfors
måndag 17 juli 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

En fantastisk dag i Helsingfors. God mat, god dryck och trevligt sällskap. Imorgon väntar resan mot ännu en färja, färjan över till Tallinn.

ShiverSara i Östersjön runt 2017
regn regn och regn
måndag 17 juli 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Resan ifrån Åbo till Helsingfors bestod till 95% av härligt nedfallande regn. Tur att alla har humöret på topp och att det då faktiskt inte spelar någon roll att det är lite tristare väder!​​​​Väl framme på hotellet i Helsingfors så blev det en varm dusch och torra kläder för

ShiverSara i Östersjön runt 2017
Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Singapore

Singapore

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Sabatoncruise 2017

Sabatoncruise 2017

18 december 2017 - 19 december 2017

Sabatons 8e hårdrockskryssning.

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

Östersjön runt 2017

Östersjön runt 2017

16 juli 2017 - 30 juli 2017

Följ med på en spännande resa runt Östersjön med ett gäng sköna motorcyklister. .

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Tommy Larsson
Molltas