Åbo och Nådendal
lördag 4 maj 2019 - Åbo, Finland

8.40 satt hela gänget på bussen som tog oss till Åbo domkyrka. Där mötte vår guide Eva oss för att ta med oss på förmiddagens första besök inne i domkyrkan. En praktfull och vacker kyrka med en historia ända till 1200-talet. Fantastisk arkitektur och vackra vägg- och

Anette Bohlin
BlekingeFolkhogskola i Resa till Finland
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Finland...nu är vi här!!
fredag 3 maj 2019 - Åbo, Finland

Efter att ha tagit oss med buss till Stockholm och hoppat på Viking Lines färja mot Helsingfors under gårdagen, vaknade vi i morse och var nästan iland. Strax efter frukost tog vi oss av båten och upp på bussen igen för vidare resa mot Åbo.Väl framme i Åbo delade vi upp gruppen i två

Anette Bohlin
BlekingeFolkhogskola i Resa till Finland
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Hemresa
torsdag 13 december 2018 - Åbo, Finland

Gå i taxfree o handla lite i merchendisen innan signeringen  i Starlight Palace  samtidigt som Evergrey spelade sedan hytten en sväng innan Bloodbound gick upp på scen.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise2018
Utresa
onsdag 12 december 2018 - Åbo, Finland

Utresan började vi med att gå till bufferestaurangen strax efter vi hade kommit ombord på båten o lämnat våra saker i hytten sedan vart det en liten sväng runt på båten innan vi gick upp o lyssnade på Sabatons spelningar i Starlight Palace kl 22.30-23.30 o 00.30-01.30.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise2018
Dag nr. 2
tisdag 19 december 2017 - Åbo, Finland

Mestadels slöande, handla lite i Taxfreen och merchendisen. Brothers of Metall på scenen men vi tittade på denna spelning då vi istället köade till Sabatons signering.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2017
Dag nr. 2
torsdag 15 december 2016 - Åbo, Finland

Dag nummer 2 vart en riktigt lugn dag med mestadels slöande, på scenen spelade Twilight Force men vi var inte och tittade på den spelningen då vi istället bara gick runt på båten och besökte Taxfreen m.m.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2016
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Första kvällen, Sabaton på scenen.
onsdag 14 december 2016 - Åbo, Finland

Påbörjade kryssningen med Silja Galaxy med en middagsbuffé och sedan gick vi runt lite på båten och tittade samt handlade i tax-free innan vi gick till hytten o gjorde oss i ordning för att sedan gå upp till scenen där Sabaton spelade, dom gjorde två stycken riktigt grymma spelningar på

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2016
Signering och Gamma Ray
fredag 18 december 2015 - Åbo, Finland

Dag 2 tog vi det relativt lugnt och bara handlade lite samt passade på att gå på signeringen samtidigt som Gamma Ray spelade, vi missade dock spelningen då kön till signeringen var riktigt lång så vi köade under Gammas spelning.

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2015
Sabaton
torsdag 17 december 2015 - Åbo, Finland

Äntligen var det dags för årets kryssning! Vi anlände terminalen i riktigt god tid innan bordning så det var till en början ganska lite folk på terminalen men det fylldes på mer och mer ju närmare bordningstiden vi kom men vi hann dock besöka merchandiseförsäljningen samt få ett bord

fladdermusen_1970 i Sabatoncruise 2015
Mumindalen
tisdag 17 juli 2012 - Åbo, Finland

Då har vi avverkat en hel dag på Mumindalen med strålande sol så vi kunde inte haft det bättre. Dock var det kanske ingen höjdare till nöjespark. Inte så mkt till aktiviteter och saker att göra mest att gå runt och det var ganska litet med. Men Nådendalen var mysigt med gamla finma

Annah Gullnered
annah01 i Åbo
Senast aktiv - från Jönköping SO, Jönköpings län, Sverige
Resa till Finland

Resa till Finland

2 maj 2019 - 9 maj 2019

Under vårterminen läser vi om Finland och sedan åker vi dit för att uppleva det vackra landet!

Sabatoncruise2018

7 juli 2011 - 11 juli 2011

Nordea Tour

Nordea Tour

18 maj 2010 - 26 oktober 2010

Fram tills dess att min blogg är färdig så får de som är intresserade följa mig under min första säsong på Nordea Tour.

Aslan Here We Come!

Aslan Here We Come!

12 maj 2010 - 17 juli 2010

Movements fascinate me... Movement makes me feel alive. Både Ninna (my roommate) och jag, har burit på en dröm om att få fara till Afrika en vacker dag. And now the day seems to be closing in on us - when it will be time to fly from Stockholm to London and London to Doha in Quatar and from there to Johannesburg, South AFRICA!!! We are Hoping for being able to meet Nanna, Ville, some Nia teachers and other friends, but most of all, t0 explore the nature and be moved by the Big Animals ;)

Anna Barling
anna2006