Nyland

Äntligen på väg.
fredag 12 januari 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Testar ett första inlägg på denna tripp.igår var det Dan före Dan. Lilla Charlie var förbi med en pannagos (Hur ska man klara sig utan honom?), Frank skypade med oss och Gospropp och Harry kramades om. (Kommer att sakna dom alla) Klippte mig (Tack Ingrid), Och vi packade det sista.Just nu

Tommy Larsson
Molltas i Indien 2018
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Firat att vi startat vår resa och att Finland fyller 100 år.
onsdag 6 december 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi blev bjudna på ”skumvin” på planet för att fira Finland 100 år vilket även passade bra för att fira vår start på resan. Sitter nu och väntar på att stiga på planet till Singapore.

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Helsingfors
lördag 28 oktober 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter en kort flygtur och en sen middag väntar vi nu på att få borda planer till Singapore. Nattflygning på dryga 11 timmar. Hoppas vi alla kan ta en ordentlig tupplur så vi vaknar pigga.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Singapore
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Dag i Helsingfors
söndag 27 augusti 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

ankom med Silja Linné strax efter 9 på morgonen. Åsa,Ulla, Mats och jag fick en guidad rundtur med Olof som bor i Helsingfors och hoppade på resan här. Lite fika mat och öl så leker livet.Tåg till Moskva 18:44. Jättefräscha helt nya vagnar. Liggvagnskupe som vi delar med Ulla och Mats

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Tack Helsingfors
måndag 17 juli 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

En fantastisk dag i Helsingfors. God mat, god dryck och trevligt sällskap. Imorgon väntar resan mot ännu en färja, färjan över till Tallinn.

ShiverSara i Östersjön runt 2017
regn regn och regn
måndag 17 juli 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Resan ifrån Åbo till Helsingfors bestod till 95% av härligt nedfallande regn. Tur att alla har humöret på topp och att det då faktiskt inte spelar någon roll att det är lite tristare väder!​​​​Väl framme på hotellet i Helsingfors så blev det en varm dusch och torra kläder för

ShiverSara i Östersjön runt 2017
Rough landing...

...3.2.1 we have liftoff.. Genom 4 molnlager..upp och två koppar thè on The house, en kartong chips not on* The house senare.. Går vi in för den mest turbulenta landningen sen Potus landade i vita huset.. Men till skillnad från honom så lyckades piloten landa right side up.. So to speak..

André
BillyChappel i Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
Båten till Helsingfors
fredag 13 januari 2017 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi åt galet goda Ribs i restaurangen igår, sen gick vi ner i hytten o kollade en film. Men mitt i natten vaknade båda av att det gungade o knakade som attans! Fy för helskotta vilken natt! Nu har det åtminstone lugnat ner sig lite o vi ska snart hoppa av i Helsingfors. Här är en bild på

Förseningar....
måndag 12 december 2016 - Helsingfors, Nyland, Finland

....Åh vad tråkigt med försenade flyg. Var meningen att vi skulle åka 17.05 och nu står det 20:00. Riktigt trötta redan. :/

På väg
lördag 7 maj 2016 - Helsingfors, Nyland, Finland

Knappt hann jag sluta jobba i Karlstad innan det var dags att packa väskan och dra från stan. Men det var "bara att spotta på dess grav och aldrig se sig om igen" eller hur det nu stod i min sci-fi post-atomkrigbok som jag höll på att läsa samma dag. Vägen från Sverige till Finland och

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Singapore

Singapore

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

Östersjön runt 2017

Östersjön runt 2017

16 juli 2017 - 30 juli 2017

Följ med på en spännande resa runt Östersjön med ett gäng sköna motorcyklister. .

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Thailand Fam Arnell Thorwald

Thailand Fam Arnell Thorwald

11 december 2016 - 4 januari 2017

Jul och nyår i Thailand. Ett himla farande och flängande.

50% tåg, 50% annat

50% tåg, 50% annat

6 maj 2016 - 2 juni 2016

Jag, min kursare, kollega och kompis Kristina plus hennes syster Sofia ska under cairka fyra veckor ta oss Sverige-Mongoliet tur och retur land- och vattenvägen. Tåg till Stockholm, färja till Åbo, tåg till Helsingfors, nattåg till Moskva, transsibiriska järnvägen till Ulan-Bator (fem nätter) och sen samma väg tillbaka. Typ hälften trsnsporter alltså, men vi var laddat med fem böcker var, åldrar och spel så det ska nog gå.

Indien Nepal

Indien Nepal

9 oktober 2015 - 11 november 2015

Igen en Rosabussresa till mastodonten Indien och landet mellan två stora jättenationer, Nepal.

Tommy Larsson
Molltas