Borgå

Klar för avfart
torsdag 8 oktober 2015 - Borgå, Nyland, Finland

Allt klart att börja packa för fem veckor. Skall bli intressant att igen få se ett vimmel av människor,kor, getter, bilar och tuck-tuck. Ett mastodont land med 1,3 miljarder människor. Trots förbud mot kastväsendet finns det fortfarande och styr allt. Olika religioner så det är ett måste

OffeB i Indien Nepal
Tid att packa
lördag 10 januari 2015 - Borgå, Nyland, Finland

Måste snart börja med packningen. Svårt att veta var allt som kommer att behövas under kanske 80 dagar. Kläder för både värme upp till 40 grader samt kalla nätter ( 10 grader )i tält med blåst och regn. Minnen till kameror. Vandringsskor, sandaler och allt annat som kommer att

OffeB i NZ och Australien
Tid att packa
lördag 10 januari 2015 - Borgå, Nyland, Finland

OffeB i NZ och Australien
Arlanda
onsdag 15 januari 2014 - Borgå, Nyland, Finland

Vi skall vara 23 resande. Har sett att det kommer att vara 1 grad varmt i Panama City. Det är full vinter??? Värmen kommer att gå upp och ner men ingen sommarvärme under kommande vecka. Kanske måste jag köpa långkalsonger. Natten på Jumbo blev dålig med lite sömn annars fin frukost

OffeB i Centralamerika
Framme i Miami!
söndag 10 november 2013 - Ölandet, Borgå, Nyland, Finland

Nu är vi framme på vårt boende i Miami som verkar riktigt bra! Dock hade vi lite otur med flyget igen :p När vi åkt våra 2 timmar och 30 minuter så trodde vi att vi skulle börja landa men då säger piloten att Obama är på flygplatsen så dom har stängt ner hela den..Vi får istället

Sista dagen hemma!
tisdag 5 november 2013 - Ölandet, Borgå, Nyland, Finland

Hej! Nu är våran efterlängtade blogg äntligen igång! Här får ni följa våra 6 veckor i USA :) Vi ska försöka hålla bloggen uppdaterad så ofta som möjligt! Ha de så länge! // Anton & Nette

Halong Bay
fredag 7 december 2012 - Borgå, Nyland, Finland

Har återkommit från Halong Bay till Hanoi. Åkte i går relativt tidigte med buss 3,5 timmar,till Halong Bay. Båten väntade ute på redden så vi blev transporterade dit med en mindre båt. Kaos i hamnen, nästan lika mycket båtar som det finns motorcyklar. Vietnam har en befolkning på 85

Hanoi 2
onsdag 5 december 2012 - Borgå, Nyland, Finland

Hotellet är bra. Här finns t.o.m. hiss och det är tur för vi bor på femte våningen. I dag iväg genast klockan 9 till Ho Chi Minhs Mausoleum. Det var i sig en upplevelse som fordrade djupt allvar. Inget prat eller rörelser med armar godkändes, utan då var det genast en vakt som rättade

Hanoi 4.12.2012
tisdag 4 december 2012 - Borgå, Nyland, Finland

Ja så är vi framme i Hanoi. Flygresan tog 18 timmar efter förseningar och annat strul. Vi startade nästan en timme sent från Arlanda. Ja vi är 28 resenärer och två ledare. Problem kom emot i Doha, Qatars flygplats ( den är ofantlig ) jag och gem andra hade fått konstige biljetter

Passet upphittat
lördag 24 november 2012 - Borgå, Nyland, Finland

Ja, nu har passet upphittats. Det hade varit på den Vietnamesiska ambassaden. Hoppas att alla andra saker också klaras upp och det går att resa i lugn och ro och kunna koncentrera på alla nya upplevelser.

Indien Nepal

Indien Nepal

9 oktober 2015 - 11 november 2015

Igen en Rosabussresa till mastodonten Indien och landet mellan två stora jättenationer, Nepal.

NZ och Australien

NZ och Australien

14 januari 2015 - 24 mars 2015

70 dagar på resa. En resa så långt borta som det går. Annan kultur och annan natur med annorlunda djur. Det blir camping på NZ. Allt detta igen en gång med Rosa bussarna.

Centralamerika

Centralamerika

15 januari 2014 - 19 februari 2014

Resa från Panama till Mexiko. Besök i 8 länder

USA

USA

6 november 2013 - 18 december 2013

Först ska östkusten besökas och sedan far vi vidare till västkusten!

Indokina

Indokina

3 december 2012 - 24 januari 2013

Kommer att besöka Vietnam, Kambodja, Laos, Thailand och Burma.

Resan till lillasyster

Resan till lillasyster

24 mars 2012 - 12 maj 2012

En resa till Colombia för att hämta hem lillasyster.

OffeB
Stina  Särkkä