Förenade Arabemiraten

reda djur 2
söndag 14 januari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

i dag hittde jag nya kompisar och vi spelade fotboll.  Det blev 3-3. och sen köpte vi glass. Jag har badati poolen, och simmat mellan mammas ben.I morgon åker vi in till Dubai centrum.

reda djur
fredag 12 januari 2018 - Förenade Arabemiraten

i   dag  har   vi badat  i poolen och varit på stranden sen köpte vi en glass och jag to 2 kulo glass och jag hade jordgub och choklad i begare.

Förseningar och vänta vänta
lördag 16 december 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Resan började med förseningar på Arlanda då planet kom in sent  och det var dåliga väder förhållanden både i Sverige och Dubai. Vi har bara knappt 2 timmar i Dubai innan planet till Adelaide avgår så när de inte viste hur sent planet från Arlanda skulle bli kändes det ganska

saraochjesper
saraochjesper i Stora Australienresan
Kackerlacka i butiken!!!
lördag 4 november 2017 - Deira, Dubai, Förenade Arabemiraten

I Deira letade vi babykläder. Men det enda vi hittade var "Wholesale" vilket innebar att man köpte set om 12 st och inte kunde köpa enstaka. I en butik dök det upp en kackerlacka på det polerade stengolvet. Amani fick syn på den och gjorde ett upplopp på 400 meters rush ut ur butiken och ut

Sheikh Zayed Grand Mosque!
lördag 18 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Ligger i Stadens inlopp, nära airport. Fantastisk Moske i marmor! Två rakaat. En massor av bilder. Enjoy.

Hotellet!
lördag 18 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Hotellet var över förväntan! Extrem servicenivå alla kategorier. Man kände sig uppmärksammad och uppassad hela tiden. För mycket? Nja hellre det än tvärtom. Rutinen var: frukostbuffé, poolhäng med bebis, vi solar när bebis sover i skuggan, tillbaka till rum lättare lunch och på

Vad gör man i Abu D?
lördag 18 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Mycket tid på hotellet (frukost, pool, strand) men vi begav oss ut på mindre turer. Marina Mall var närmaste område för shopping/mat så där hängde vi några gånger. Handlade på Carrefour och käkade falafel för 5.50 AED. Förutom det besökte vi grand mosque (separat inlägg) och

Reser från Dopay till Dhabi
måndag 6 november 2017 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Shululu! Tog buss från Al Ghubaiba till Abu Dhabi på 2h. Busschauffören riktigt stressad och oartig. Klassiskt. Frågade taxichauffören om vad han tyckte, han var måttligt imponerad: "Abu Dhabi är ingenting förutom Yas Island, Ferrari World, Marina Mall." Anledningen var att vi hade varit i

Deira souqcentres!
söndag 5 november 2017 - Deira, Dubai, Förenade Arabemiraten

Säg "Gold Souk" och du hamnar på ingången till en mängd slingriga gränder som leder dig till textil, parfym eller krydd kvarter. Tight med plats! Knappast barnvänligt! Vi hade en slimmad barnvagn som vi ofta fick lyfta oss fram med. Rejäla promenader blev det här. Hade behövt GPS. Köpte

Movenpick
söndag 5 november 2017 - Al Mamzar, Dubai, Förenade Arabemiraten

Hotellet hade fin service och frukostbuffé. Rummen var enorma och hade allt man önskade. I samma korridor som oss luktade det ofta rök. Stark parfym. Alkohol. Efter en stund förstod vi att vi hamnat i ett haffla harem. Varje kväll spelades hög arabisk partymusik som hördes från hissen ända

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

När en resa till Alanya inte räcker....

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Volontär

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

Nya Zeeland

Nya Zeeland

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Koh Chang

Koh Chang

4 mars 2017 - 20 mars 2017

Sydafrika 2016

Sydafrika 2016

18 november 2016 - 27 november 2016

Djur Natur och äventyr i trevligt sällskap på Zebra Country Lodge, Pretoria.

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen