Förenade Arabemiraten

Burj Al Arab - afternoon tea och mycket mycket mer...
lördag 9 mars 2013 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Denna fantastiska stad! Vi bokade in oss på afternoon tea på Burj Al Arab. Det kostade men det var värt varenda krona! Vilken upplevelse! Champagne, te, små fina bullar och kakor, marmelad och mycket mycket mera. Dessutom en fantastisk utsikt över hela Dubai! Wow!Resten av dagarna upplevde vi

Regn och ambulansfärd
söndag 6 mars 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Återigen följde Berith och jag med Gert och Mats till Dubai. Liksom förra gången skulle Mats och Gert besöka elektronikmässan där medan Berith och jag fördrev tiden med bl a shopping. Vilket regn-oväder vi fick! Det har inte regnat så mycket på massor av år i Dubai! Avloppen kunde inte

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Dubai igen
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Sista kvällen
fredag 2 november 2018 - The Palm Jumeirah, Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu är snart denna resa slut och det känns lite tråkigt. Det är flera av personalen som känt igen oss från förra gången och en av killarna från pool/lunchbaren kallar Johan vid namn och tycker Johan är så glad hela tiden. När jag och Lova gick upp från poolen idag (Martin och Johan var

JohanochHelena i Dubai 2018
Framme!
söndag 28 oktober 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Äntligen framme i drygt 30-gradig värme!Resan gick bra även om det blev en hel del turbulens i slutet av resan, så pass att även personalen var tvungen att springa och sätta sig på stolarna, just där och då bestämde jag mig för att aldrig flyga igen vilket alltså innebär att jag blir

JohanochHelena i Dubai 2018
170609...
fredag 9 juni 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg

Lotta Carina
LottaochCarina i Udda och lyx :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Konstrunda
söndag 4 mars 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Konstrunda fredagen den 2 mars.Nu har vi fått vara med om lätt regn här i Abu Dhabi. Det är ett halvt år sedan sist, det bjudet vi på!En lämplig dag att besöka konstmuseet Louvre Abu Dhabi.En fin utställning med föremål daterade långt före Kristi födelse och framåt. Konstverk och

Utflykt i staden.
onsdag 28 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Sightseeing i Abu Dhabi.En rundtur i staden är ett måste – buss eller taxi?? Vi valde taxi och hade turen att få en chaufför, som kan engelska och dessutom känner till staden väl – han kommer från Pakistan!!Abu Dhabi är byggd på ett antal öar och binds ihop av många flerfiliga

Bad och OS
tisdag 27 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Härliga dagar på vår strand. Endast avbrutna av kortare promenader i skyskrapsstaden. Här är mycket byggverksamhet på gång både med hus och vägar.Den 8 km långa strandpromenaden ”Cornichen” är färdig, den är helt belagd med plattor i trevliga mönster. Utmed promenaden finns

8 timmars mellanlandning I Dubai
tisdag 20 februari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu har vi nyligen landat i Dubai. Här ska vi försöka få tiden på åtta timmar att gå fort. Flygresan hit med Emirates gick bra, mycket bra service, utbud av film och flygmaten går inte att klaga på. Skönt att sträcka på benen ett tag innan färden till Sri lanka går vidare.Ha det

Rapport från ett Ökenland.
måndag 19 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Till tågtrafikens många störningar kan vi nu lägga: strömavbrott i ca 10 min strax före Kastrup! Inga problem för oss, vi hade gott om tid innan vi köade med 700-800 personer för att gå ombord på Emirates jätteplan A380. Gott om plats i sätena, god mat och dryck, härligt.Vi landande i

Dubai igen

6 mars 2016 - 11 mars 2016

Ännu en gång gick resan till Dubai. Under några dagar fick vi uppleva ett regnoväder som invånarna i Dubai aldrig har upplevt förut. Bilarna formligen flöt fram, avloppen kunde inte svälja allt vatten. Förutom regnet tillbringade vi några trevliga och roliga dagar tillsammans med Berith och Mats. Bilder finns under "2016/Dubai med Mats o Berith mars 2016"

Dubai - denna fantastiska stad!

9 mars 2013 - 24 mars 2013

Till Dubai reste vi med Berith och Mats. Vi upplevde "Afternoon Tea" på Burch Al Arab, vi spelade golf, Berith och jag shoppade medan Gert o Mats gick på mässa, vi red kameler i öknen och åkte "race" i sanden. En spännande och rolig resa. Bilder finns under katalog "2013/Dubai 2013".

Dubai 2018

28 oktober 2018 - 3 november 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Sol och värme i Abu Dhabi

13 februari 2018 - 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)