Förenade Arabemiraten

170609...
fredag 9 juni 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg

Lotta Carina
LottaochCarina i Udda och lyx :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Konstrunda
söndag 4 mars 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Konstrunda fredagen den 2 mars.Nu har vi fått vara med om lätt regn här i Abu Dhabi. Det är ett halvt år sedan sist, det bjudet vi på!En lämplig dag att besöka konstmuseet Louvre Abu Dhabi.En fin utställning med föremål daterade långt före Kristi födelse och framåt. Konstverk och

Utflykt i staden.
onsdag 28 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Sightseeing i Abu Dhabi.En rundtur i staden är ett måste – buss eller taxi?? Vi valde taxi och hade turen att få en chaufför, som kan engelska och dessutom känner till staden väl – han kommer från Pakistan!!Abu Dhabi är byggd på ett antal öar och binds ihop av många flerfiliga

Bad och OS
tisdag 27 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Härliga dagar på vår strand. Endast avbrutna av kortare promenader i skyskrapsstaden. Här är mycket byggverksamhet på gång både med hus och vägar.Den 8 km långa strandpromenaden ”Cornichen” är färdig, den är helt belagd med plattor i trevliga mönster. Utmed promenaden finns

8 timmars mellanlandning I Dubai
tisdag 20 februari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu har vi nyligen landat i Dubai. Här ska vi försöka få tiden på åtta timmar att gå fort. Flygresan hit med Emirates gick bra, mycket bra service, utbud av film och flygmaten går inte att klaga på. Skönt att sträcka på benen ett tag innan färden till Sri lanka går vidare.Ha det

Rapport från ett Ökenland.
måndag 19 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Till tågtrafikens många störningar kan vi nu lägga: strömavbrott i ca 10 min strax före Kastrup! Inga problem för oss, vi hade gott om tid innan vi köade med 700-800 personer för att gå ombord på Emirates jätteplan A380. Gott om plats i sätena, god mat och dryck, härligt.Vi landande i

reda djur 2
söndag 14 januari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

i dag hittde jag nya kompisar och vi spelade fotboll.  Det blev 3-3. och sen köpte vi glass. Jag har badati poolen, och simmat mellan mammas ben.I morgon åker vi in till Dubai centrum.

reda djur
fredag 12 januari 2018 - Förenade Arabemiraten

i   dag  har   vi badat  i poolen och varit på stranden sen köpte vi en glass och jag to 2 kulo glass och jag hade jordgub och choklad i begare.

2 Jan

Efter en kort natts sömn lyfte planet vidare mot Sydney på förmiddagen. 13 timmar senare var vi framme i Sydney. Färden gick lättare än väntat eftersom det fanns mycket att sysselsätta sig med på planet och alla utom Per lyckades få sig en lur... När vi var framme i Sydney var det på

Vårt stora äventyr börjar!
måndag 1 januari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

1 Jan Vi startade vår resa med tåg från Kristianstad till Kastrup på morgonen. På eftermiddagen lyfte planet mot vårt första stopp; Dubai. Det kändes som att gick snabbt eftersom det fanns både filmer, spel och god mat etc som sysselsatte oss... 6,5 timmar senare var vi framme och somnade

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Sol och värme i Abu Dhabi

Sol och värme i Abu Dhabi

13 februari 2018 - 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

När en resa till Alanya inte räcker....

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Volontär

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Marie Jönsson
Marre85