17 335 Bilder & 2 615 Dagböcker
Nu sitter vi på flygplatsen i Dubai och klockan här är nu 6,45. Planet lyfter 8,20 Dubai tid och de är tre timmar före.
Två par i avbokade flygningar. Hoppas inte på triss. En gång hände det på väg hem från Miami och nu hände det alltså igen.I lördags stod vi peppade, incheckade och i boardingkön till Austrian Airlines för mellanlandning i Wien.Kön växer och markpersonalen ersätts av erfaren
Vi gjorde en jeepsafari med middag ute i öknen.Besökte trädgård, Burj khalifa, Deira med butiker.
Vädret är kanske inte så dramatiskt som rubriken antyder. Dubai mötte oss i morse med dis och lätt regn, något unikt eftersom det inte regnar så många dagar om året här.I går var vi i Abu Dhabi med disigt väder, vilket vi först trodde var hög fuktighet, men det visade sig vara riktigt
Denna fantastiska stad! Vi bokade in oss på afternoon tea på Burj Al Arab. Det kostade men det var värt varenda krona! Vilken upplevelse! Champagne, te, små fina bullar och kakor, marmelad och mycket mycket mera. Dessutom en fantastisk utsikt över hela Dubai! Wow!Resten av dagarna upplevde vi
Återigen följde Berith och jag med Gert och Mats till Dubai. Liksom förra gången skulle Mats och Gert besöka elektronikmässan där medan Berith och jag fördrev tiden med bl a shopping. Vilket regn-oväder vi fick! Det har inte regnat så mycket på massor av år i Dubai! Avloppen kunde inte
Nu är snart denna resa slut och det känns lite tråkigt. Det är flera av personalen som känt igen oss från förra gången och en av killarna från pool/lunchbaren kallar Johan vid namn och tycker Johan är så glad hela tiden. När jag och Lova gick upp från poolen idag (Martin och Johan var
...och läget är gott!Vi har legat vid poolen både igår och idag, riktigt avkopplande. I morse vid frukosten kom ett riktigt ösregn så vi fick sitta inomhus och äta men vi överlevde det också. Frukosten är som sagt helt fantastisk, honungen finns i fyra olika smaksättningar samt en hel
Äntligen framme i drygt 30-gradig värme!Resan gick bra även om det blev en hel del turbulens i slutet av resan, så pass att även personalen var tvungen att springa och sätta sig på stolarna, just där och då bestämde jag mig för att aldrig flyga igen vilket alltså innebär att jag blir
Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg
Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.
Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.
Ännu en gång gick resan till Dubai. Under några dagar fick vi uppleva ett regnoväder som invånarna i Dubai aldrig har upplevt förut. Bilarna formligen flöt fram, avloppen kunde inte svälja allt vatten. Förutom regnet tillbringade vi några trevliga och roliga dagar tillsammans med Berith och Mats. Bilder finns under "2016/Dubai med Mats o Berith mars 2016"
Till Dubai reste vi med Berith och Mats. Vi upplevde "Afternoon Tea" på Burch Al Arab, vi spelade golf, Berith och jag shoppade medan Gert o Mats gick på mässa, vi red kameler i öknen och åkte "race" i sanden. En spännande och rolig resa. Bilder finns under katalog "2013/Dubai 2013".
Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.
Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!
Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns