Dubai

170609...
fredag 9 juni 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg

Lotta Carina
LottaochCarina i Udda och lyx :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
8 timmars mellanlandning I Dubai
tisdag 20 februari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu har vi nyligen landat i Dubai. Här ska vi försöka få tiden på åtta timmar att gå fort. Flygresan hit med Emirates gick bra, mycket bra service, utbud av film och flygmaten går inte att klaga på. Skönt att sträcka på benen ett tag innan färden till Sri lanka går vidare.Ha det

reda djur 2
söndag 14 januari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

i dag hittde jag nya kompisar och vi spelade fotboll.  Det blev 3-3. och sen köpte vi glass. Jag har badati poolen, och simmat mellan mammas ben.I morgon åker vi in till Dubai centrum.

2 Jan

Efter en kort natts sömn lyfte planet vidare mot Sydney på förmiddagen. 13 timmar senare var vi framme i Sydney. Färden gick lättare än väntat eftersom det fanns mycket att sysselsätta sig med på planet och alla utom Per lyckades få sig en lur... När vi var framme i Sydney var det på

Vårt stora äventyr börjar!
måndag 1 januari 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

1 Jan Vi startade vår resa med tåg från Kristianstad till Kastrup på morgonen. På eftermiddagen lyfte planet mot vårt första stopp; Dubai. Det kändes som att gick snabbt eftersom det fanns både filmer, spel och god mat etc som sysselsatte oss... 6,5 timmar senare var vi framme och somnade

Förseningar och vänta vänta
lördag 16 december 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Resan började med förseningar på Arlanda då planet kom in sent  och det var dåliga väder förhållanden både i Sverige och Dubai. Vi har bara knappt 2 timmar i Dubai innan planet till Adelaide avgår så när de inte viste hur sent planet från Arlanda skulle bli kändes det ganska

Sara Adolfsson
saraochjesper i Stora Australienresan
Kackerlacka i butiken!!!
lördag 4 november 2017 - Deira, Dubai, Förenade Arabemiraten

I Deira letade vi babykläder. Men det enda vi hittade var "Wholesale" vilket innebar att man köpte set om 12 st och inte kunde köpa enstaka. I en butik dök det upp en kackerlacka på det polerade stengolvet. Amani fick syn på den och gjorde ett upplopp på 400 meters rush ut ur butiken och ut

Deira souqcentres!
söndag 5 november 2017 - Deira, Dubai, Förenade Arabemiraten

Säg "Gold Souk" och du hamnar på ingången till en mängd slingriga gränder som leder dig till textil, parfym eller krydd kvarter. Tight med plats! Knappast barnvänligt! Vi hade en slimmad barnvagn som vi ofta fick lyfta oss fram med. Rejäla promenader blev det här. Hade behövt GPS. Köpte

Movenpick
söndag 5 november 2017 - Al Mamzar, Dubai, Förenade Arabemiraten

Hotellet hade fin service och frukostbuffé. Rummen var enorma och hade allt man önskade. I samma korridor som oss luktade det ofta rök. Stark parfym. Alkohol. Efter en stund förstod vi att vi hamnat i ett haffla harem. Varje kväll spelades hög arabisk partymusik som hördes från hissen ända

Dubai Mall/Fountainshow/Burj Khaliffa
lördag 4 november 2017 - Dubai Mall, Dubai, Förenade Arabemiraten

Semester. Varför ska man besöka en gigantisk galleria när det är fantastiskt utomhus? Jo av flera anledningar nedan men endast kvällstid!1) Du har access till ett hundratal restauranger inom gångavstånd (foodcourt med brutalt utbud).2) Du vill handla i butiker som inte finns i Stockholm och

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

När en resa till Alanya inte räcker....

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Volontär

Volontär

19 augusti 2017 - 5 september 2017

Vi ska vara djurvolontärer i Zimbabwe i två veckor:-)

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

Rumble in the jungle

Rumble in the jungle

19 januari 2017 - 12 februari 2017

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo