Dubai

29 januari
onsdag 29 januari 2020 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu sitter vi på flygplatsen i Dubai och klockan här är nu 6,45. Planet lyfter 8,20 Dubai tid och de är tre timmar före.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
Skulle inte ni till Mauritius? Missräkning.
måndag 18 november 2019 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Två par i avbokade flygningar. Hoppas inte på triss. En gång hände det på väg hem från Miami och nu hände det alltså igen.I lördags stod vi peppade, incheckade och i boardingkön till Austrian Airlines för mellanlandning i Wien.Kön växer och markpersonalen ersätts  av erfaren

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Mauritius T&R
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Utflykter
måndag 29 februari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Vi gjorde en jeepsafari med middag ute i öknen.Besökte trädgård, Burj khalifa, Deira med butiker.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Dubai och Sharjah
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Sandstorm och regn
onsdag 27 mars 2019 - Unnamed Road, Dubai, Förenade Arabemiraten

Vädret är kanske inte så dramatiskt som rubriken antyder. Dubai mötte oss i morse med dis och lätt regn, något unikt eftersom det inte regnar så många dagar om året här.I går var vi i Abu Dhabi med disigt väder, vilket vi först trodde var hög fuktighet, men det visade sig vara riktigt

Christer
Chrisbi i Trieste till Tokyo över havet
Senast aktiv - från Ingarö, Stockholms län, Sverige
Burj Al Arab - afternoon tea och mycket mycket mer...
lördag 9 mars 2013 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Denna fantastiska stad! Vi bokade in oss på afternoon tea på Burj Al Arab. Det kostade men det var värt varenda krona! Vilken upplevelse! Champagne, te, små fina bullar och kakor, marmelad och mycket mycket mera. Dessutom en fantastisk utsikt över hela Dubai! Wow!Resten av dagarna upplevde vi

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Dubai - denna fantastiska stad!
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Regn och ambulansfärd
söndag 6 mars 2016 - 29 18 B St, Dubai, Förenade Arabemiraten

Återigen följde Berith och jag med Gert och Mats till Dubai. Liksom förra gången skulle Mats och Gert besöka elektronikmässan där medan Berith och jag fördrev tiden med bl a shopping. Vilket regn-oväder vi fick! Det har inte regnat så mycket på massor av år i Dubai! Avloppen kunde inte

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Dubai igen
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Sista kvällen
fredag 2 november 2018 - The Palm Jumeirah, Dubai, Förenade Arabemiraten

Nu är snart denna resa slut och det känns lite tråkigt. Det är flera av personalen som känt igen oss från förra gången och en av killarna från pool/lunchbaren kallar Johan vid namn och tycker Johan är så glad hela tiden. När jag och Lova gick upp från poolen idag (Martin och Johan var

Tisdag eftermiddag
tisdag 30 oktober 2018 - The Palm Jumeirah, Dubai, Förenade Arabemiraten

...och läget är gott!Vi har legat vid poolen både igår och idag, riktigt avkopplande. I morse vid frukosten kom ett riktigt ösregn så vi fick sitta inomhus och äta men vi överlevde det också. Frukosten är som sagt helt fantastisk, honungen finns i fyra olika smaksättningar samt en hel

Framme!
söndag 28 oktober 2018 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Äntligen framme i drygt 30-gradig värme!Resan gick bra även om det blev en hel del turbulens i slutet av resan, så pass att även personalen var tvungen att springa och sätta sig på stolarna, just där och då bestämde jag mig för att aldrig flyga igen vilket alltså innebär att jag blir

170609...
fredag 9 juni 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg

Lotta Carina
LottaochCarina i Udda och lyx :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Mauritius T&R

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Trieste till Tokyo över havet

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Dubai igen

Dubai igen

6 mars 2016 - 11 mars 2016

Ännu en gång gick resan till Dubai. Under några dagar fick vi uppleva ett regnoväder som invånarna i Dubai aldrig har upplevt förut. Bilarna formligen flöt fram, avloppen kunde inte svälja allt vatten. Förutom regnet tillbringade vi några trevliga och roliga dagar tillsammans med Berith och Mats. Bilder finns under "2016/Dubai med Mats o Berith mars 2016"

Dubai - denna fantastiska stad!

Dubai - denna fantastiska stad!

9 mars 2013 - 24 mars 2013

Till Dubai reste vi med Berith och Mats. Vi upplevde "Afternoon Tea" på Burch Al Arab, vi spelade golf, Berith och jag shoppade medan Gert o Mats gick på mässa, vi red kameler i öknen och åkte "race" i sanden. En spännande och rolig resa. Bilder finns under katalog "2013/Dubai 2013".

Dubai 2018

Dubai 2018

28 oktober 2018 - 3 november 2018

Sri Lanka 2018

Sri Lanka 2018

20 februari 2018 - 10 mars 2018

Vi gör vårt livs resa till härliga Sri Lanka.

Dubai, Thailand och Maldiverna

Dubai, Thailand och Maldiverna

12 januari 2018 - 25 mars 2018

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo