Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tips om Namibia?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!

Undrar om det är någon här på forumet som har några bra tips om Namibia som ni vill dela med er av?

vad är värt att se?
Vart ska man åka ?
var ska man bo?

tacksam för alla tips som kommer

Camilla
Camilla W
tavla20
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Hej!

Var i Namibia tidigare iår och besökte Windhoek och Swakopmund. Båda platserna är att rekomendera med massor av aktiviteter.Swakopmund ligger vid havet omringat av öken. I swakop kan du bland annat åka ut och lära dig sandboarding och köra fyrhjuling ute i öknen! väldigt häftigt! Sedan finns det flera sevärda saker i norra Namibia men har själv inte varit där.

VIll du ha mer tips om Namibia eller något annat land i Afrika så skicka ett mail! :)

Lycklig resa!

Freddie Nordström
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Postat
Tjena!Har varit i Namibia två gånger (2+7 veckor). Det beror på vad du är ute efter, men jag kan lista några platser.Etosha NP är väl värt besök om du gillar safari och vilda djur. Vi såg riktigt mycket noshörningar senast vi var där till exempel. Har dålig koll på priserna tyvärr i

Johan Lenner
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Postat
Hejsan! Jag ska åka till Namibia nu i vinter och undrar om boende! Pris och kvalité, vad kan jag vänta mig?

Då jag ska vara där i ca 3 månader så undrar jag om någon vet något om till exempel uthyrning av rum eller lägenheter?

Tacksam för svar, och det var jättekul att läsa svaren här ovan också (men jag saknar mer uppgifter om boende=) )

Ha det!

Sarah Marklund