Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Lagar i Singapore

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hejsan! har hört att där finns riktigt mycket lagar och regler i Singapore. Var kan man läsa om dessa så man är påläst på det?

Mvh Petra
Petra Holm
Pettan87
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Postat
Först och främst är de mycket hårda på införsel och användning av droger. Det spelar ingen roll att du är västerlänning. I regel bestraffas man med avrättning utan mycket till rättegång. Amnesty har en del åsikter i frågan om hur många som faktiskt avrättas i Singapore då korrekta

H
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
piratkopior alltsa!

jag kopte nagra piratkopierade filmer i vietnam(6stycken), maste jag slanga dom innan jag aker till singapore eller?

Mr Or
Postat
[b]Jag har ocksa kopt en massa filmer i Vietnam och ska nu mot SIngapore (fran Bali). Omkring 6 boxar och lite filmer har jag kopt. Kommer de att beslagta dessa, lata mig ga med dem eller kanske ge mig boter? Orolig!!![/b]

Matilda Gustafsson-Dock
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
Jag hade ett antal filmer med in och det var hur lugnt somhelst landvägen för några månader sen. Men jag kan väl ha haft en bra dag :)

Ang. lagar så är det nog inte så strikt som många tror och det där med stora böter om man skräpar ner har de i flera städer i Asien!

Destinationer

Afrika