Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tips om Etiopien!

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!Jag heter Sofie Karlström och jag vill varmt rekommendera alla ressugna att åka till Etiopien.Jag bodde i Addis Abeba två månader 2004 hos en etiopisk familj och har massor av tips på sevärdheter mm i Addis och även andra ställen runt om i Etiopien som Bahir Dar, Lalibela, Langano,
Sofie Karlström
SofieK
Postat
Jag måste bara åka dit någon gång, etiopiskt käk är juh grymt gott, och kulturen ska ju inte vara att leka med heller =)

Leo Stolpe Törneman
Senast aktiv - från San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko
Postat
men vart tar man vägen när man har kommit dit.är det så man kan vandra runder till olika campingar eller hur gorde du?? mvh Johnny restrepo

Postat
Hej Sofie. Var det dig jag traffade da jag vara nere i Addis 2004? Hasse heter jag och var dar som utbytesstudent VT 2004. Minns du?

Hans Bergman
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Postat
hur reste du? var det en guidad resa eller på egen hand?

jag tycker det verkar lite läskigt att resa på egen hand i ett land där man inte kan språket och så. vad pratar dom för språk?

Nicole Wacht
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Hej Sofie!!

Min man och jag var i Etiopien 2008 men funderar nu på att flytta dit under ca ett halvår. Främst är vi intresserade av att hyra ett hus/en lägenhet i en stad annan än Addis. Tex Bahir Dar.
Har du någon information om Bahir Dar eller vet en person eller organisation vi skulle kunna kontakta? De kontakter vi har är alla i Addis.

Vi är främst intresserade av Amhara områden eftersom vi aktivt vill träna språket.

Tack,
Taha