Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

What to do on Iceland?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Jag befinner mej just nu i landet utav is, har varit här i drygt 2 veckor nu och blir kvar till slutet av september. Kommer mestadels att jobba, men har några dagar ledigt här och där, då jag tänkte passa på att försöka se så mycket som möjligt utav detta facinerande land. Har vart på
Postat
HejJag bodde i Reykjavik i 3 månader sommarn 2006. Ett ställe som alla mina arbetskolleger sa att man måste se, och jag håller med dem är Thorsmörk. Ett jättefint vandringsområde med karta med gröna, blå, röda och svarta leder kostar 20.- en tur och retur biljett från reykjavik med buss

Susanna Sjöström
Senast aktiv - från Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige
Postat
Du som ha koll på det mesta på Island...
Jag tänkte kolla hur prisläget är där. Jag har hört att det är väldigt dyrt, en bit över Oslo-priser, vad säger du? Jag funderar på att åka dit, 10-14 dagar, så inte så länge. Men jag försöker hålla nere priset trots allt, och försöker planera lite.
Vad kostar det tex att äta ute på restaurang? Vad går en lunch på? Att leva och hitta på saker?
Tack på förhand...

Maria Persson
Senast aktiv - från Selfoss, Island
Postat
Hej hej.Det är helt klart dyrare än Norge. men Oslo är ju i en klass för sig. ;)Skulle säga att Reykjavik ligger ungefär lika, om inte liite högre. (har inte bott i oslo.)Men det finns billiga alternativ om man ids leta lite. Hotell är inte billigt.. men det finns väldigt finna vandrarhem,

Susanna Sjöström
Senast aktiv - från Arvidsjaur, Norrbottens län, Sverige
1. Boende
Tänkte passa på att fråga om boende. Det rör sig om en eller två veckor. Letar efter nått billigt och även gärna bekvämt. minst 1 vecka i rejkavid blir det nog.

2. Mat och Dryck
vilka är de bästa matupplevelserna på island? restauranger, cafeer, barer

Tack på förhand =)

Filip Marzuki