Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Fakta om Tunisien

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Lecture time fools!!!!En klar majoritet av Tunisier eller nordafrikas befolkning har en berberisk härkomst. De som anses vara “riktiga” araber utgör en minoritet på runt (10-20)% i hela nordafrika, främst maghreb staterna. Orsaken till att många tunisier kallar sig själva araber är pga
Postat
Detta inlägg verkar lite "flachback"i ett annat forum tyvärr!Att du skriver så"lär sig en svenne tala arabiska kan den bla bla bla osv..."stämmer inte!MAn kan aldrig KALLA sig arab eller exvis en arab som lär sig tala sv.kan inte kalla sig svensk.Helt fel!!Sen har vi dessa källhänvisningar

Postat
Vad menar du? du e helt fel....
Berberspråken tillhör de afroasiatiska språken (tidigare kallade hamito-semitiska språk). Det är dock inte semitiskt, som arabiskan, och de två språken liknar inte varandra till grammatik och ursprungligt ordförråd, även om berberdialekterna numera tagit in ett mycket stort antal arabiska lånord. Påverkan har också skett i andra riktningen, på de maghrebarabiska dialekterna.

Postat
Tror nog att detta INTE har med ett reseforum att göra överhuvudtaget den tråd som startades här ovan..Men nämner detta då du ej förstod vad jag menade då!En arab är man i blodet och sitt ursprung inte enbart om man talar språket!Själv har jag en annan bakgrund än svensk trots att jag

Postat
Rätt!!!!!Vi begränsar oss till den arabvärld som består av de tre Maghreb-länderna (Marocko, Algeriet, Tunisien,) och de andra arabländerna. De sorteras in i samma grupp eftersom de i princip har en religion och ett språk gemensamt. Men en närmare granskning visar att det arabiska språk de

Postat
Snälla du detta är ett RESEFORUM!!! inte språkforum,eller ngt.annat som du verkar tro.
Sedan svara inte på dina egna inlägg osv genom att skapa nya användare hela tiden och upprepa inte PRECIS SAMMA sak som du kör på andra ställen...
Har du nyttig reserelaterad inf. så varsågod!
Och källhänvisningar.

Postat
Tunisien är inte ett arabland!

Araber 1%
Berber 95%
Judar 3%
Fransmen.Italien. 1%

SPRÅK : Maghrebien

Postat
nt80,art-00-att du bara ORKAR hålla på!!Det var länge sen de sista inlägget las in om detta,
Som vanligt saknas det källhänvisningar i dina inlägg,det saknas fakta för påståenden och dessutom så är detta fortfarande ett reseforum!!

Men visst via länken så ska jag tro på dig ;) vilket du ALDRIG kommer att hitta..tyvärr...

Postat
Hej vill bara säga till dom som inte förstår. Tunisien är ett land var där en gång alla pratar franska och är stolta berber och för det andra finns det inga araber i tunisien de skulle bli stenkastade som tur är
så alla vill läsa den anyways tunisien är berber

Postat
skumt de du nämner då-att araber skulle bli stenkastade i Tn...grejen e den att alla tunisier jag känner-som bor i Tn.och även tunisier som bor i sv.jag har frågat dem-"vad är du för slags folk?"ALLA säger arab,stolt arab...känner även folk runtom i Tn.så ej endast turistorter-i mindre

Postat
Den här tråden har, som snt på pekar, spammats med felaktigheter av (förmodligen) en och samma person under olika alias. Nu har jag rensat bort de värsta övertrampen. Den som vill ha riktiga fakta om Tunisiens befolkning kan läsa mer på t ex

Wikipedia Tunisienresor.se Tunisiensajten.se

Postat
Det var på tiden att det hände något med denna "alias"som har även skrivit mer eller samma inlägg i andra forum om just falska fakta som enligt "nt80,art00"osv osv..är rätt...
Så ser ni dessa "fakta"i andra forum om just Tn.så vet ni att det är en "död hund" som gömmer sig där....

Boo!
Skit i Wikipedia Tunisienresor.se Tunisiensajten.se
det här är realy life....jag är tunsier fast jag är inte arab hur peop.kan första detta.
tunisien är inte araber snarare berber som kallar för araber *bullshit* berber är berber man kan inte ändra på folk ursprung eller*.

Maghreb-United

Destinationer