Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Min resa pa Fiji

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Tankte bara beratta vad jag gjorde nar jag var pa Fiji.Hade busspasset Hula Loop med Fiji Experience och det var verkligen hur bra som helst!! Sa haftigt att komma ut i byarna pa landsbygden och halsa pa lokalbefolkningen. Vi besokt en skola dar vi fick halsa pa i klassrummen, Barnen sjong for oss
Postat
Just det, Feejee Experience heter det ju ;o)

Postat
tack för tipsen! ska dit i maj :)

Hej!
Hur gick du tillväga för att komma ut på landsbygden och träffa lokalbefolkningen?
Hur är prisläget? Typ boende (kräver inte hög standard?
Matpriser, ute samt i butik?
/Hanna

Hanna Sundquist
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Hej Hanna

Oj, nu ar det ju nagra ar sedan jag var dar...4 tror jag...

Landsbygden kom vi till med Feejee Experience.

I Nadi (dit man flyger) finns manga hostel man kan bo pa. Matpriser...lite dyrare an har pa Nya Zeeland eftersom de maste importera det mesta och jag tror det ar billigare har an i Sverige.

Det jag rekommenderar ar att du tar kontakt med en resebyra, Kilroy Travels till exempel. De kan boka busspasset (Feejee Experience), hostel och Awesome Adventures om du vill ut pa oarna.

Hej!
Vi funderar på att resa till Fiji som del i en långresa, hur tror du det skulle funka att resa dit med småbarn?

Postat
Hej Trulsa & BoDet ar nagot som jag vet, brukade jobba pa resebyra har pa NZ och bokade manga familjer till Fiji :) Sa ja, det ar jattepoppis att ta med sina barn dit. Manga bor i Denarau som ar precis utanfor Nadi. Alskar man och bada i havet ar detta dock inte det basta alternativet da stranderna

Postat
Tack så jättemycket för snabbt svar :)

Då borde du veta vad det kostar på ett ungefär att flyga mellan NZ o Fiji? NZ o Australien vet du vad det kostar att flyga där emellan?

Bor du i NZ nu? Har du några tips?

Postat
Flyg till Fiji kostar runt $800 ungefar tur och retur beroende pa platstillgang... Australien fran $400 tur och retur.

Japp, jag bor i Christchurch nu, bodde i Wellington for nagra ar sedan.

Resa runt pa NZ...jag rekommenderar verkligen husbil! Det finns gott om camping platser och sa kommer man nara naturen. Om ni vill se bada oarna bor ni ha 4+ veckor pa er.

Tack igen :)

Spännande att bo i NZ, har du gjort det länge?

Vilken av öarna rekommenderar du om man bara hinner en?

Vi tänkte flyga runt så har tänkt åka enkelflyg mellan NZ-Fiji-Australien, det borde väl gå?

Postat
Ja har trivs jag jattebra, har bott har i 5 ar snart.De flesta rekommenderar Sydon om man bara hinner med en, men jag har en kompis som foredrog Nordon. Beror lite pa vad man vill ha. Sydon ar ju mer dramatisk med berg, fjordar,regnskog mm. Bast strander hittar man pa nordvastra delen uppe vid

Destinationer

Afrika