Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Frågor om Maldiverna!

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
ja jag vet som sagt nästan ingenting förutom att det ska vara helt häpnadsväckande vacker natur på Maldiverna!. Så jag har lite frågor.. Måste man ha visum? kan man leva som man lever på Bali eller Thailand? Hur är det med partyliv, shopping och surf? Annat att göra? Berätta gärna så mycket ni kan:)
AochL
Postat
Man brukar få visum vid ankomsten. Jag tycker inte att Maldiverna har nån likhet med Bali eller Thailand! Det består av en massa pyttesmå öar med ett hotell på varje.Det man gör där är sova, äta, bada, snorkla/dyka och kanske åka på nån båttur om det erbjuds.Boende är svindyrt!

Marie Petersson
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
jaha så det kanske inte är ett ställe att sattsa på ändå alltså?

Postat
Hej,Jag har varit på Maldiverna som ensam tjej, dock inte för att partaja utan mer att ta det lugnt, vila upp mig och njuta av naturen, vattnet och solen :). Jag kan rekommendera dig att åka till Maldiverna, där är superfint, mycket fina vatten att dyka i, god mat och rätt så billigt om du

Postat
Hej,Jag har varit på Maldiverna som ensam tjej, dock inte för att prataja utan mer att ta det lugnt, vila upp mig och njuta av naturen, vattnet och solen :). Jag kan rekommendera dig att åka till Maldiverna, där är superfint, mycket fina vatten att dyka i, god mat och rätt så billigt om du

Postat
Hur hittade du en så billig biljett. Är väldigt sugen på att åka dit men alla biljetter är snor dyra som jag hittat.

Postat
Jadu, jag hade massa tur och flyt när jag hittade den billiga flugbiljetten ner till Maldiverna :) Fritidsresor hade direktflyg från Arlanda till Male, men nu vet jag inte om de har under sommaren, kolla till hösten/vintern. Du kan kolla charterflyg från England och Tyskland för dem har direktflyg också. Lycka till!

Postat
Längesedan jag skrev här men blev nyfiken över mer nu när jag klickade mig tillbaka hit. Går det inte att bo vid stranden på någon Ö någonstans för ett mer normalt pris??

Postat
Öarna e så små på maldiverna att du oavsett var du bor på ön så är det mer lr mindre vid stranden.
Jag bodde på bandos, en resort Ö, man går runt hela ön på 10 min. Riktigt gött land för relaxing och dykning. Väldigt vacker miljö. Men inge backpackerland =)

Lucas Bothin
Postat
Okej vad hade de för kostnad då? Vill kunna bo på en mini Ö iaf för högst under 500kr per natt? Eller är det helt omöjligt? Finns det alltså mer humana priser?:-)

Postat
Under 500 kr per natt låter svårt för Maldiverna. Minst 750 kr tror jag i så fall.
Indcenresor har en lista på en massa hotell, även de billigaste. Tror inte du kan komma undan billigare utanför huvudön.

Marie Petersson
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
Okej låter som att får spendera bara en vecka eller två där då! Men man kanske inte vill vara på Öarna längre tid än så ändå? Hur länge har ni varit där?

Hej,

För er som funderar på Maldiverna så kan jag tipsa om att planera in Sri lanka i eran resrutt. Lägg två veckor där, boka eran resa till Maldiverna därifrån på en lokal resebyrå för en spottstyver. Sist vi gjorde det fick vi 7 dagar med allinclusive,transfer,hotell,flygbiljett (2 personer) för cirka 5200:- sek.

Staffan Bauman
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Jag planerar en 2 veckors resa till Maldiverna nu i vinter. Hade först tänkt ta Seychellerna men Maldiverna verkar vara bättre. Tankar???Tänkte kolla om någon varit där senaste åren och kan tipsa om ett bra hotell? Finns ju en del att välja mellan på Ving och Fritidsresor. Har inte

Gustaf Karlsson
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Postat
Jag kan rekommendera charter.se för att söka charter till maldiverna.

Mikael Robertsson
Postat
resdagbok: Den där chartern såg ju riktigt bra ut! Behöver inte kosta skjortan ser jag!

Postat
Jag har efter en del efterforskningar bokat resa till Maldiverna i mitten på oktober. Först kollade jag Ving och Fritidsresors utbud. Tyvärr så var dom ganska okunniga på just Maldiverna och även om dom ringde runt mkt så hade dom svårt att hitta personer som besökt flera öar på

Gustaf Karlsson
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Postat
VI var på maldiverna på vår smekmånad i två veckor och det var helt fantastiskt, maten var riktigt bra, dykningen var utmärkt, det var en hel del utflykter och aktiviteter att välja emellan och man hade verkligen aldrig tråkigt. Man visste inte vart man skulle börja. Det fanns väldigt

Destinationer

Afrika