Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hyrbilsfirmor

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Nån som vet något om hyrbilsfirman Auto Europe? eller har någon annan bra firma att tipsa om?
tack tack
JorgenMaria
Hej!

Vi ska till Island i sommar och det billigaste (och förhoppningsvis bra oxå) är SIXT. Men när jag kollade in http://www.autoeurope.se/car.cfm så verkade det billigt med.. Men kollade däremot inte vad för försäkrningar som ingick.. Kan ju vara bra att ha! :)

Lycka till!

Postat
En grej som kan vara bra att veta, det ar att vattenskador eller skador som sker i vatten, typ om man fastnar, sa tacker inte forsakringen. Ett par som fick betala 1500000 ISK nar de lamnade in bilen.....

/Hanna

Postat
Vad betalar ni för en hyrbil 1 vecka på Island?
Tycker det är ganska dyrt!

Postat
8000 kr för en vecka på holiday auto för en fyrdörrars bil. Vad jag har sätt så finns det två dörrars för 7000 kr för en vecka. Ja det e dyrt det tycker jag oxå.

Postat
Ja det är väldigt dyrt, men då har iallafall inte ni hittat något billigare, så då är det bara att betala :)

Vilken firma tog ni föressten? var ni nöjda?

Postat
Holiday auto bokade vi den på.
Vi vet inte om dom är bra, vi har ju inte vart där än....åker ju på söndag hehe

haha, okej :).

Men bokade ni långt innan eller?

Ha en riktigt trevlig resa nu då! och tipsa gärna om saker man inte får missa! Hur länge stannar ni?

Postat
Vi bokade i mitten av april och åkte i början av juni och fick ett bra bris på AVIS. Gjorde bokningen på internet.. /H

Postat
Okej! vad betalade ni då?

Postat
Alltså de angav först priset i Euro, och då blev det ganska exakt 6000 SEK. Men sedan betalade vi i Isländska när vi lämnade bilen, och då blev det 5700 SEK.. Men jag kollade AVIS nu, och de billigaste i sommar ligger ju på minst 10000 SEK.. Går troligen mycket upp och ner! Men tipset är att ringa dem och höra, de brukar ju ha koll på när det är billligast!

Destinationer

Afrika