Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tips om Budapest

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Har nu varit i Budapest 2 gånger och nu så känns det som att jag kan jobba som guide där. :) Tänkte tipsa er andra om saker man måste se och uppleva i Budapest när man ändå är där.- Westend som är centraleuropas största köpcentrum- Arena Plaza är ett annat stort köpcentrum- Staden
Hej!
Du har skrivit om tipset för jättelängesen, men jag tänkte ändå chansa å fråga lite.

Har du nåt bra och billigt hotell att rekomendera?
Jag skall överraska min sambo med en resa och vill gärna att det skall vara fint och mysigt och nära till staden och de som du har rekomenderat i listan =)
Tänkte åka nu i höst med Norwegian.se.

Andra tips? som fik och restauranger?

Malin Rosengård
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Postat
Lisslo---> Hej! Jag har aldrig bott på hotell när jag har varit i Budapest eftersom jag har en kompis som går i skola där. Men gå in på www.hostels.com, där kan du hitta hotell, lägenheter m.m. Jag har även en e-mail adress till en som vi lånade en lägenhet av sist jag var ner. Hon

Annica Olsson
Senast aktiv - från Eskilstuna V, Södermanlands län, Sverige
Postat
Hej Annica!Jag ska fira nyår i Budapest tillsammans med min pojkvän. Vet du vad man inte får missa kring nyår i Budapest? Något bra ställe att fira tolv-slaget kanske? Det är första gången vi åker dit, och jag är glad att jag hittade din lista med sevärdheter ovan. Dock blev jag

lindao87
Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige
Postat
linda087---> Hej! Vad roligt att ni ska fira nyår i Budapest, det är en underbar stad! Mellan 20/11 och 29/12 har de julmarknad i Budapest, den hålls i centrum, vid Vorosmarty Square. Man kan även åka på en dagsutflykt från Budapest till Wien med tåg, det finns en julmarknad i Wien oxå och

Annica Olsson
Senast aktiv - från Eskilstuna V, Södermanlands län, Sverige
Hej annica!
Tusen tack för toppenbra tips. Marknaden låter riktigt intressant. Och en dagsutflykt till Wien låter väldigt spännande. Återigen, tack för bra tips. :)

lindao87
Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige