Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Cypern och Ayia Napa

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Som Svensk boende på Cypern kan ni gärna fråga mig om vad som helst och jag ska försöka svara.

Mycket finns redan att läsa på min hemsida www.ayianapa.nu som jag bygger på min fritid.

Så var inte blyga. fråga på bara =)
Matsaki
Postat
Hur mycket kostar en båttur ner till Famagusta i slutet av oktober nångång från Ayia Napa? Och stannar båten vid Konnos bay?

Hej,
Det finns flera båtar och jag tror alla är igång i slutet av oktober. Det är olika vart de olika båtarna stannar, men det kan också bero på vädret. Den dagsutflykt brukar kosta ungefär 100 Kr.

Trevlig resa!

Postat
Aha, tack! 100 kr per person? låter som ett bra pris.=)

Postat
Hej! Jag undrar om du kan tipsa om grejer man kan göra i ayia napa? Något som man inte får missa? Skulle vara kul att t.ex. dyka/snorkla, bungyjump och såna saker :) Vart kan man göra det och vad kostar det på ett ungefär? Har hört om Waterworld, dit kommer vi nog fara iaf, läste någonstans att det bara kostade ca 5 euro och det lät ju billigt! Och vad ligger taxiresorna på? Blev många frågor hehe

Elin Lundman
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Postat
nej fel av mig, kostar inte 5 euro utan 32 euro på Waterworld, tyckte väl att det lät överdrivet billigt ^^

Elin Lundman
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Hej!

Vill hälsa på en kompis som jobbar nere i ayia napa och undrar då vart jag hittar en billig flygbiljett ner? vilken stad e närmast att flyga till?

//Tack:-)

Joanna Jörnbratt
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Du kan bara flyga till Larnaca flygplats och det är billigast med charter. Det tar ca: 30 min. med bil till Ayia Napa. Eller så finns det ett direktflyg från Arlanda varje söndag som kostar ca: 3.800 tur o retur. Bolaget som flyger är www.flymca.se

Att flyga från andra städer reguljärt kostar ungefär samma fast då med mellanlandning.

Postat
HejJag ska åka till Ayia Napa på måndag. Vi ska vara där en vecka. Undrar om det är dyrt på Cypern? Mat tex. Vad får man räkna med att det kostar om man går ut o äter? Finns det bra shopping, nånting som är värt att köpa? Om man vill göra utflykter? Vad kostar det?Jag ska åka med

hrdoktor
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Postat
Cypern är faktiskt ganska dyrt jämfört med Turkiet och Bulgarien tex. Men i allmänhet billigare än Spanien och Grekland.I genomsnitt är Cypern 15-20% billigare än Sverige (beroende på kronkurs osv.)Det finns massor utav utflykter såklart så därför är det omöjligt att ge dig några

Hej!

Vilken utmärkt service av dig! Vi kommer ner före jul och stannar till trettonhelgen. Har aldrig besökt Ayia Napa den tiden och undrar hur det brukar vara den tiden på året? Finns det några barer/restauranter öppna? Kan vi räkna med några soldagar? Tack på förhand!

Gunilla Persson
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Postat
Ursäkta att jag skrev fel i förra inlägget. Det ska vara "Cypern är INTE lika utvecklat som Sverige"

I december / januari så är Cypern lite som Svensk sommar. Vädret varierar lite, men normalt så är det soligt. Du kan läsa mer om väder på http://www.ayianapa.nu/st_info.php

Ayia Napa är ganska stängt jämfört om man tänker på hur många restauranger och barer det finns. Men visst finns det en del som har öppet hela vintern.

Postat
Hej, man flyger till Larnaca, sedan åker man transferbuss på 30-60min till Ayia Napa. Stranden man skall besöka heter Nissi Beach. Där har de skumpartyn på dagarna och massvis med ungdomar och fint vatten. Där kan man hyra jetski, kostar ca 45 Euro för 25min? Man kan åka två personer på

Destinationer

Afrika