Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tunisien_Hammamet-Hotell Iberostar Belasaire

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej alla glade resenärer,Skall till Hammamet nu i augusti och har läst på lite i de olika forumen som finns. Har p.g.a olika anledningar inte kunnat vara utomlands de senaste 15 åren och skall nu äntligen få chansen till an familjesemester.Jag undrar lite om någon har bott på detta hotell
Postat
Hej!Då jag inte har bott på hotellet kan jag inte säga någonting om det. När det kommer till vaccinationer brukar det rekommenderas att man vaccinerar sig mot Hepatit A. Vi var ett resesällskap på elva personer varav vissa utav oss var vaccinerade. Ingen blev sjuk och då åt vi ändå ute

Quan Ngo
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Tackar för info.... Det är väl ganska säkert att äta på researrangörens hotell, samtidigt vill man ju kunna känna sig fri att gå-göra-äta det som faller en in. Ha en trevlig helg ;)

Postat
undrar oxå om någon har lite koll på vad kostnaderna kan vara för de olika aktiviteter/utflykter som finns.
Ökensafari,tåget till sousse (felstavat ??) och så tex att hyra vattenskoter etc etc. All information inmundigas tacksamt ;)

Postat
All ära åt All incl.till de som vill ha det-men tror nämligen att de lättare att bli sjuk där på all incl.än då man äter ute-.ETT gott tips är att äta på snabbmatställen,där görs maten i ordning då man står o vä'ntar-tänk er-all incl.där maten kan stå framme ett x.antal timmar

Anneli Svensson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Jag var på ökenturen till Sahara, kostade då (förra året) runt 1000 kr/per person om jag inte minns fel. Visst kan man ta sig dit på eget sätt, men jag var väldigt nöjd med safarin då man fick boende för en natt, kameltur i öknen, besök på El Djem (där Gladiator spelades in), besök hos en familj som bor mitt i ingenstans utan el och liknandem (i alla fall med fritidsresor), samt jeepsafarin till StarWars staden i Sahara.

Destinationer

Afrika