Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Ridning på Island

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Planerar att åka till Island i sommar (vet planerar i god tid :)). Är det nån som har ridit på island? Jag skulle vara intresserad av en 2-3 dagars tur, i en inte alltför stor grupp, i fint landskap. Har surfat runt lite men vet inte vad som är bra och det verkar väldigt, väldigt dyrt...Men det får man kanske vänta sig. Nån som har några tips?
Sofia Hoglund
iaiasien
Senast aktiv - från Åbo, Finland
Postat
Hej, Jag och min familj hyr ut en underbar lägenhet här i downtown Reykjavik. Den har två til tre sovrum, badrum med tvättmaskin och torktummlare, och ett öppet vardagsrum med ett litet kök. Lägenheten är på översta våningen och har vacker utsikt.

Om du är intresserad så gärna kontakta mig på [email protected]

Silja Björg Halldorsdottir
Senast aktiv - från Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island
Postat
Antar att det inte är nått ni hur ut för en vecka eller 2?

Vänliga Hälsningar
Filip

Filip Marzuki
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Postat
Vi hyr ut lägenheten både långa och korta perioder. Från några dagar til några veckor. Är du intresserad?

Silja Björg Halldorsdottir
Senast aktiv - från Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island
Postat
ja jag kommer vara i staden i mars

Filip Marzuki
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Hej!
Jobbade på en gård på Island för några år sedan som ordnar ridturer för svenska turister. Nästa sommar kommer de att ordna två veckoturer och en kortare. Detta är lång från "turistisland" i väldigt fina och äkta landskap! (Men ingen lyxresa). Skulle absolut rekommendera detta framför Ishestar och Eldhestar och dem. Hör av dig om du är intresserad så skickar jag tel.nummret till en i Sverige som kan ge dig mera information.
Mona.

Postat
Det är nog ganska dyrt att rida på Island. Eldhestar är ett bra bolag som ordnar fina turer, kolla på www.eldhestar.is

/Freedomtravel
www.freedomtravel.se

Helena Bergström
Postat
Behöver inte alls vara så dyrt, kolla:

Postat
Jobbade på Eldhestar sommaren 2008 och jag kan varmt rekomendera dom. De har turer allt från någon timme till 8 dagar. Gå in på deras hemsida och kolla vad det finns för turer. www.eldhestar.se

Katrin Bylund
Senast aktiv - från Örnsköldsvik, Västernorrlands län, Sverige