Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Island i Mars 2010

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Kommer nog spendera en vecka eller två på Island någon gång i Mars.

Välkommnar alal tips och tricks som kan komma väl till hands. Om du/ni befinenr er där just då bjuder jag gärna på en öl för all insider info ;)
Om inte hittar jag ändå gärna på nått kul med dig som e sugen =)

- Filip
SharpMeadow
Postat
Hej!Jag bara älskar Island så kan inte låta bli att skriva några rader. Reykjavik är ju känt för shopping och nattliv (vilket du absolut skall prova på!) men tycker att du skall se mer än bara RVK! Kommer du ha bil eller inte...?Rätt nära RVK finns de typiska turistiska

Postat
Oj tack för alla tips =)

Vet inte om jg har bil eller inte. Fast det går antagligen att orna om allt man vill se ligger utaanför saden.

Jobbar du fortfarande på Island?

Det där med snorkling läs intressant. Även vandring och andra sporter är jag intreserad av.

Har du några tips på små gömställen där få turister åker. Behöver egentligen inte vara nått island specifikt men gärna nått litet undangömt med karaktär.

-Filip

Postat
Jag jobbade där för några år sedan. Därför skrev jag tex. inte vilka uteställen du skall gå på i RVK men där är det bara att gå ut på stan på kvällen och se vart folk går, det är ju så litet att det inte går att missa var det händer! Har du inte bil sågår det också jättebra

Postat
Oh jag har itne planerat nått. Ska vara i Rejkavid i alla fall en vecka. Sedan kanske jag får en vecka över till att göra andra saker. Är öppen för allt egentligen. Dock har jag ingen särskilld passion för ridning gentemot andra äventyr. Har märkt att många åker till Island för att rida. Är det något speciellt med ridning på island?

Tack för alla tips.

Filip.