Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resetips på rutten

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej. Har bokat flyg t/r till Bangkok 2 feb-2mars men tänkte inte stanna där utan fara vidare till Laos, Kambodja och Vietnam.
Är det bäst att ta nattåg till Laos och börja därifrån eller ett flyg ner till Kambodja eller Vietnam och starta där istället..??
Tack Lotta
Lotta O Håkan Hägg-Öhrberg
lottah75
Senast aktiv - från Sundsvall
Postat
Nattåg till gränsen mot Laos är att föredra :)

Postat
Det är det vi funderat på.

Lotta O Håkan Hägg-Öhrberg
Senast aktiv - från Sundsvall
Postat
Tog nattåget till Ubon Ratchathani o buss därifrån vidare till Pakse.. funkade väldigt bra. Älskar nattåget i thailand =)..

O sedan jobbar er därifrån.

Chris Nilsson
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Postat
går det att boka nattåg via internet? har en enkelbiljett till Thailand och måste ha biljett ut ur landet.

Malin Johansson
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Postat
Vet ej om det går boka via internet, gör det säkert. Men som en nödlösning går det köpa en biljett till tex Delhi från Bkk via airchina. går på under 1000 iaf. Surt lägga pengar på "luftbiljett" men somsagt nödlösning.

(antar du vill ha din månads visum.)

Rasmus Corneliussen
Postat
Vi har tagit oss in i Thailand ett 20 tal gånger utan utresebiljett. Det har aldrig varit något problem.

Vissa gånger i Centralamerika (där det är problem) har vi "skrivit egna" biljetter via text från bokningssidor.
Det är givetvis helt omöjligt för gränskontrollen att kontrollera biljettens giltighet.

Man måste inte alltid vara ärlig när man reser i diktaturer *ler*

Lycka till

// Erik

Postat
Okej,men Erik, hur gjorde ni en falsk biljett då?? har du någon på datorn som du kan visa mig som ex? åker nämligen med en kompis som har returbiljett för hon ska hem efter en månad då jag reser vidare... och vill inte sätta henne i sticket ;)

taack för hjälpen

Malin Johansson
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Postat
Jag har ingen jag vill lägga upp på nätet, men det enklaste om det endast är en gång du behöver en biljett, är att fråga om pris på flygbiljetter via online resebyråer eller ett svenskt resekontor. Många säljare vill gärna ge dig en bokningsbekräftelse i samband med att du visar ditt

Destinationer

Afrika