Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Au Pair i Australien

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej

Jag har hittat en jätte trevlig familj i Australien via aupairworld och undrar nu hur man gör med visum ansökningen? Är det ett work&holiday visa man behöver eller räcker det med ett turistvisum?

Är det någon annan som har åka till Australien som au pair utan en förmedling så dela gärna med er av era erfarenheter innan avresan.
Postat
Det är WH visa som gäller.
Det körde jag på och behövde inte heller redovisa hur jag jobbat i och med att det inte är via förmedling.

Vad är det du vill veta? Jag svarar så gott jag kan :)

Hej!

Jag har också hittat en familj genom AuPairworld, och jag åker i september.

Vart i Australien är det du ska? Kan ju vara kul och veta av lite fler Au Pairer där nere, så man har någon att hänga med där när man vill komma bort från familjen :)

Hanna Libell
Senast aktiv - från Härnösand, Västernorrlands län, Sverige
Postat
Vart i Australien bor ni? Jag åker ner till de 1 december för att jobba som Au Pair! Vore roligt att träffa lite folk där nere:

Kajsa Karlsson
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Postat
Jag funderar med på att åka till Australien som au pair, antagligen har bi redan åkt.. men det är okej att göra det? för jag har hört att det är olagligt att jobba som au pair i usa utan utan förmedling, tänkte om det är samma sak som gäller i Australien?

Postat
jag ar aupair i surfers paradise (: nej, du kan jobba har i australigen lagligt utan formedling, det ar bara usa som har dom reglerna! :)

Emma Lindblom
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien