Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Backpacking i Mexiko -> Centralamerika

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hallå.Jag ska ge mig ut på en resa i februari. Har in planerat speciellt mycket mer än att jag ska flyga till Mexiko City och sedan ta mig genom cantralamerika ner till Ecuador där jag har en polare som väntar på mig.Har varit i kontakt med olika ambassader och som jag förstår det så
Postat
Hej! Jag reser till Costa rica nu i Januari. Och dom säger det samma, att man ska ha en resa från landet.. Annars kommer man inte in. Vilket jag inte har än.
Jag ska resa till Mexico city i början av Februari.
När kommer du dit och hur länge blir du där?

Postat
Jag har lagt om min resa lite nu, fast jag har inte bestämt mig ännu. Men i alla fall ska jag flyga till Lima, Peru därefter ska jag ta mig till Canoa i Equador och hälsa på en kompis. Sen ska jag bege mig upp genom Centralamerika till Mexiko förhoppningsvis. Tanken är att jag ska resa den

Postat
Okey det låter ju spännande för det. =)Jag ska vara i central america i 3måander. Kommer väl till Mexico i början av feb, sen vet jag inte vart jag kommer ta vägen de sista två månaderna. Kommer möta en kompis i Cancun den 3 feb. Har snackat om Belize, Jamaica och Brasilien. Även Miami

Postat
Jamaica har jag också varit sugen på. Hör av dig om ni ska till Jamaica!
Om du åker utan biljett ska jag inte vara sämre, och som du säger verkade det som att det kan gå. Får hålla tummarna för det iallafall

Postat
Ja, får hoppas på det bästa! =)
Jag gör det. Blir iaf någon gång i slutet av feb eller i Mars att vi drar till Jamaica!
Hur många månader ska du resa?

Postat
Jag har inte bestämt mig ännu. Men jag har tänkt mig vara borta 1,5år iallafall. Så komma hem sommaren 2012 tycker jag låter ganska lagom :)

Postat
hej! jag är just nu i mexico, och man behöver ingen biljett ut ur landet. många säger att du också behöver en adress.. men det behöver du inte heller. På planet får du ett papper som du ska fylla i. Hade du tänkt stanna i 1 månad, skriv 60 dagar så får du det. max 3 månader tror jag

Postat
Okej, bra att veta även om jag har lagt om min rutt lite nu. Så jag börjar i Ecuador och sedan ska jag nog göra Peru till Brasilien och därefter starta min resa upp genom centralamerika till Mexico för att flyga till L.A.

När räknar du vara i Ecuador/peru?

maj/juni cirka

Postat
hej Allihopa.. är någon av er i Mexico i Juni? Kommer åka dit 12 juni och stanna i tre-fyra veckor, för att senare ta mig genom central amerika ända ner till panama.. Kram Martina

Postat
Hejsan. Jag andrade min plan helt och hallet och akte till Ecuador istallet. Har spenderat 4 manader i Ecuador och Colombia och ar inne pa fjarde dagen i Venezuela. Nagon som ar i narheten?

Destinationer

Afrika