Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Bo och jobba i Barcelona i sommar?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!

Har en tanke om att hitta jobb och boende i Barcelona i sommar och tar tacksamt emot tips pa vart man kan arbeta och bo.

Jag har grunderna i spanska men behover ova sa det ar en av anledningarna till att jag vill aka dit och sen vill jag uppleva Barcelona. Ar det svart att hitta arbete, i en bar, cafe eller hostel kanske? Hur ar det med lagenheter eller rum i lagenhet?

Finns det nagra bra hemsidor?

Hoppas ni vet mer an jag :)
Tack! Jenny
Jenny Carlsson
Jenca
Postat
Sicka privat meddelande. Jag har information som kanske kan intressera dig.

Mvh.

Brunett

Hej!

Jag jobbar för ett företag som jobbar med att hyra ut lägenheter och rum i centrala Barcelona. Gå gärna in på våran hemsida barcelona-home.com. Där kan du hitta fler olika alternativ. Skicka mail så kan jag hjälpa dig :)

Jennifer Johansson
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Postat
kolla www.loquo.com för både boende och jobb. Annars kan man bara gå runt och fråga.

Emelie Westergren
Senast aktiv - från Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia
Postat
Besök [link url="http://www.spain-internship.com"]Spain Internship[/link] för att hitta en praktikplats i Spanien, de erbjuder även några avlönade praktikplatser och hjälper dig med att hitta boende.

Mia Back
Senast aktiv - från Sevilla, Andalusien, Spanien
Postat
Länken verkar inte fungera, pröva med http://www.spain-internship.com

Mia Back
Senast aktiv - från Sevilla, Andalusien, Spanien
HOLA!

Är ni intresserade av att upptäcka Barcelonas nattliv på bästa sätt?
De bästa klubbarna som Opium, CDLC och Astoria/Sutton erbjuds med gratis inträde och lista.
Vi är två tjejer som arbetar med klubbarna och vill gärna träffa glada turister som behöver tips med Barcelonas nattliv. Perfekt tillfälle om ni vill möta andra från hela världen. Tveka inte att kontakta [email protected] ifall ni är intresserade!

Olivia Tove
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Postat
Vi är 4 som skall åka till Barcelona den 29 juni och stannar i 5 dagar! Vi är grymt intresserade av Barcelonas nattliv och allt vad det har att erbjuda.
Finns det någon som kan tipsa oss om ställen, hur det funkar med gästlistor och vart som är bäst att gå mm vore jag enormt tacksam!
Finns även på Facebook MVH Fredrik Stefan Kling /Helsingborg.

Fredrik Kling
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Postat
Jag har bott i barcelona till och från i 7 år. Jag personligen skulle undvika alla clubbar som ligger mitt inne i stan, där det bara är turiser. Man blir ganska mätt på dessa clubbar efter några besök.För att uppleva det riktiga barcelona, gå ut och ät tapas och besök barer och clubbar

Veronica Liljeström
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Postat
OBS!! Det blev lite fel i förra inlägget. Med "gastos incluídos" menar jag naturligtvis att alla extra utgifter, så som el,vatten,gas etc ingår i hyran. "Gastos excluídos"betyder att man bara betalar hyra och att extra utgifter tillkommer.

Nästa vecka åker jag till barcelona, 14-17:e juli, ska bli helt underbart!!!

/saludos,
Vero

Veronica Liljeström
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Postat
Hej ! Letar efter nagon som ar intresserad av att dela lgh i barcelona/badalona from nu i host (start aug/sep) under en langre tid! Ska borja plugga spanska i host! Tacksam for svar om nagon har tips eller vill dela med sig lite av erfarenheter som ni har fran barcelona :)

Nuria Pallin
Senast aktiv - från Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien
Postat
Hej! jag har en lägenhet med 3 stora lediga rum. både med enkelsängar och dubbelsäng! Ligger mitt i centrum med ungefär 5 min gångavstånd till placa catalunya. Rummen är lediga redan nu och är stora och fräsha. Finns tillgång till internet, AC och diskmaskin. adda mig på facebook : Daniella Forsman eller maila på: [email protected]

Daniella Forsman
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Postat
Verkar bli så att jag flyttar från Dublin till Barca nu i mars/april. Efter några är på den här ön saknar jag solen allt för mycket. Kommer söka boende via Craigslist Barcelona. Finns mycket rum där verkar de som plus att de är trevligt att bo med andra så man lär känna lite nytt

Postat
Varför inte Sydamerika? Att resa ner till så många spännande länder gör resan värd! Man får en massa upplevelser och dessutom allt mycket billigare än i Spanien. För bara det som du kommer att betala i hyran i Spanien (en etta eller max tvåa, betalar du en hel månad kurs, boende och

Postat
Hej, hej!Att försöka flytta till Spanien just nu, är det inte som jag skulle rekomendera till någon. Den ekonomiska krissen som Spanien går igenom, blir sämre och sämre. Svårt att hitta jobb och då blir det svårt att göra allt annat som man kan önska sig. Jag erbjuder fortfarande

Destinationer

Afrika