Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Transsibiriska biljetter och visum.. Vill inte planera sönder resen hemifrån.

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!
Ska åka från Moskva till Vladivostok allt där i mellan vill jag har rätt öppet. Det jag undrar är det enkelt att köpa biljetter på plats? Hur man löser det ryska visumet?

Alla andra tips och annat kul är välkomna :)
Andreas Andersson
kalven00
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Postat

Läs denna tråden. Det är jag själv som skapat den sen ett tag tillbaka. Där finns den infon du behöver. Skulle det vara något mer så finns det fler trådar på forumet.

Peace!

Niklas Wedin
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Postat
Försökte följa Wedin_ länk men den fungerar inte just nu verkar det som. När det gäller visa till Ryssland så finns all information du behöver på Ryssland.seDu kommer behöva betalt boende (kvitto från betalningen vill ambasaden ha) på alla destinationer samt för alla dagar du ska

Rasmus Corneliussen
Postat
Jag tänkte åka om en månad, skulle vara trevligt med resesällskap och eventuellt billigare turer i Mongoliet om bara rutterna passar ihop.

Jag reser kring 20 oktober och tänkte att resan till Peking skulle räcka ca 2-3 veckor.

Intresserade som vill höra av sig kan mejla direkt
[email protected]

Postat
Jag läser om problemen med visum till Ryssland. Jag är dock finsk medborgare, men jag vet inte om det har betydelse.Alltså, jag har åkt omkring på olika ställen i Ryssland med motorcykel lite olika många dagar under 2006, 2007, 2008, 2009 och sedan i somras då jag reste tur retur till

Postat
Hur brukar det då gå med själva gränspassagerna?Det varierar!I somras när jag kom från Ryssland (till Finland) tog hela proceduren bara 55 minuter, och då stod jag och pratade några minuter med den finska passkontrollanten. Så snabbt och smärtfritt har det nog aldrig gått.2007 kom jag

Destinationer

Afrika