Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resdagboken stängs 15 juni - öppen diskussion

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Resdagboken har varit en viktig och stor del av svenska resenärers liv de senaste tio åren. Över 300 000 medlemmar har laddat upp 17 miljoner bilder och skriver över två miljoner texter. Nästan varannan svensk har någon gång följt en resenär på Resdagboken.Många av er har varit med
Admin Adminsson
resdagbokensupport
Senast aktiv - från Taleigao, Goa, Indien
Postat
Jepp lägg upp pdf funktionen igen det vore lysande

reseguiden.se

Emma Lindblom
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Postat
Jättetråkigt! Det här har varit en av mina favoritsajter. Tack för att ni meddelade så att man kan spara ner sina resor, iaf.

(Till alla som sparar ner - OBS att man måste klicka fram varje sida om du har långa dagböcker och spara den separat. Jag missade nästan det.)

Linda Strandenhed
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Postat
Tråkigt att Resedagboken läggs ner... den har nog varit en bra tips och inspirationskälla för många, men bytet av plattform var nog ett stort bakslag vi befann oss på resande fot när det skedde och märkte helt klart att det vart lite knas och instabilt så vi struntade till och med att ladda upp bilder till sist för att det segade så mycket.
Men tack för tiden som varit och för att det var lätt att hämta hem text och bilder <3

Mari & Jenny Gutemyr
Senast aktiv - från Sollentuna, Stockholms län, Sverige
Hej,

Vi på http://www.reseapan.se jobbar på en funktion som laddar över era dagböcker/bilder osv till apan i ett klick. Vi lanserar en första version av funktionen senare i veckan.

Men ta en kik runt och säg vad ni tycker!

/Johan

JÄTTETRÅKIGT!! :(

_emily_
Senast aktiv - från Motala, Östergötlands län, Sverige
Postat
Reseapan,om ni lyckas med det,och det blir en bra och smidig överföring så är det väl inte nån avancerad gissning på att ni får ett antal tusentals nya medlemmar :-)

Hej, hej

Prova Vagabond.se/community
Där kan man reseblogga, ladda upp foton, ge sina bästa tips och varningar mm.
Dessutom har man chansen att bli publicerad i tidningen ...

Anna Zavala
Hej Resdagboken support,

Ni kan inte ändra så att hela resan hamnar på en och samma sida när man ska ladda ner den? Smidigare, och då slipper ni få en massa mail sedan om folk som har missat att de skulle klicka på nästa sida för att få hela resan nedladdad... :-)

Blir även enklare om man ska importera hela resan till någon annan blogg.

Postat
Nu finns det en importfunktion på Reseguiden.se för att importera de dagboksfiler man kan ladda ner härifrån.. och automatiskt skapa ett resealbum med blogginlägg.

När man är inloggad som medlem på Reseguiden kommer man åt den här: http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/resdagboken.cgi

Postat
Blev visst lite galet i länken.. Den korrekta länken ska vara: http://www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/resdagboken.cgi

Den finns även på sidan där man skapar nytt Resealbum på Reseguiden.se

Postat
Nu har vi öppnat PDF-funktionen igen efter era önskemål.

Som vi tidigare skrev, så är den VÄLDIGT instabil och vi kan inte erbjuda någon support på den. Om den inte fungerar för dig, så är det de nya exportfunktionerna som gäller.

Resdagboken Support

Admin Adminsson
Senast aktiv - från Taleigao, Goa, Indien
Postat
Tack för att PDF-funktionen är igång även om inte bilderna följer med, men det är ju texterna jag vill ha kvar framförallt. Hoppas att ni på någotvis sparar allas reseberättelser är ju faktiskt ett unikt dokument över vår tidsresande.....kul för våra barnbarnbarnsbarn att läsa om våra resor när dom sitter i rymdskytteln på väg till en avlägsen galax.

Hej!

Nu har vi lagt in en funktion på reseapan där du bara fyller i ditt användarnamn så sparar vi över dina resor, dagböcker och bilder till reseapan. Då vet du att dom finns säkert även efter 15e Juni!

/Johan

Postat
Skapa en riktig bok av din resedagbok automatiskt på bloggtillbok.se!

Gå direkt till http://www.bloggtillbok.se/resedagboken.aspx för att komma igång med skapandet av din bok. Det går fort och inom 5-10 dagar har du din bok i brevlådan, med all text och bilder från din resa!

Postat
Hello. Is there some English support for closing resdagboken? I can't switch the language any more. How can I save my trips? Thanks

Jessica Ruckriegel
Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Postat
fan vad jag är ledsen just nu. :(

Skrivet I Stjärnorna.. Någonstans I Det Okända..
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Destinationer