Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Flytten är klar!

Postat 5 år sedan
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Nu har vi äntligen flyttat resdagboken till en ny serverhall. Detta har varit det första steget i att rädda resdagboken, tyvärr har sajten nu legat nere i en vecka. Vi som jobbat med flytten vill tacka för det stöd och den förståelse ni visat!

Alla resor, dagböcker, foton mm. finns som ni ser kvar, däremot kan det uppstå en del mindre fel, när ni stöter på sådana får ni gärna säga till så att vi kan åtgärda dessa.

Denna flytten hade inte varit möjlig utan Jesper på Integra och Magnus på Deckhand, ett stort tack till er!

Nu skall vi se till att tillsammans bygga världens bästa resecommunity!

Varma hälsningar
Posted 5 år sedan
Bra jobbat, grabbar! Lycka till med allt framöver! :)
Christofer Laurin
Tack så mycket!
Posted 5 år sedan
Starkt jobbat! Tack så mycket!!!
En iPhone/iPad app hade varit fantastiskt, det har jag saknat länge!
Patrik Wennberg
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Posted 5 år sedan
Så roligt att höra! Det är med nöje jag ska börja använda sidan redan idag, tack :)

Jag ser fram emot en android-app också :)

Lycka till med arbetet!
//Kimona
Kimona Martinsson
Senast aktiv - från Storgatan 35, Ängelholm, Skåne län, Sverige
Posted 5 år sedan
Är det någon mer än jag som inte kan logga in?
Får bara "server application.. not allocated" typ.
Emilia Emilsson
Senast aktiv - från Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Posted 5 år sedan
Om ni upplever fel så får nu hemskt gärna ta en skärmdump (print screen på PC och SHIFT+CMD+4 på Mac) och skicka bilden till [email protected] så att vi kan kika på vad som är fel!
Posted 5 år sedan
HÄrligt! Tusen tack för ert enastående jobb!
Hanna Och Richard B Jansdotter B Torpefält
Senast aktiv - från Norrtälje N, Stockholms län, Sverige
Posted 5 år sedan
bra jobbat, slipper böket med att lära mig en ny.
En app till Iphone/Ipad vore toppen!
Thomas Karlsson
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Så kul och bra jobbat!
Det vore synd och skam att lägga ner en sida med så mycket potential, bästa resesidan innan strulet började!
Hoppas ni kan få den att funka igen!
Posted 5 år sedan
Går inte att logga in eller att söka på någon användare!
Posted 5 år sedan
Sökservern har vi problem med, vi hoppas kunna åtgärda denna innan helgen är över.

Hur kan du skriva inlägg om du inte är inloggad?
Posted 4 år sedan
Blev så glad att Resdagboken skulle finnas kvar och bestämde mig för att stanna kvar. Nu är vi ute på en ny resa men jag kommer inte in på "MIn sida" för att göra uppdateringar. Detta är vårt sätt att meddela oss hem, nu har vi inte kunnat meddela oss här på flera dagar. Överväger att prova MinTur.se stället. Vad är det som inte funkar?
Annika Lavesson
Senast aktiv - från Feuchtwangen, Bayern, Tyskland
Posted 4 år sedan
Härligt, jag gillar verkligen att resedagboken lever vidare.
Har rest med "den" i många, många år.
Uppladdning av bilder har ju varit lite si så med under åren, men på slutet har det gått bra.
Jag surfar gärna fram på Ert fina arbete även i framtiden och önskarEr alla ett riktigt LYCKA TILL!
Jonny P
alias Malte
Jonny Persson
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Posted 5 år sedan
FamFis: Vad får du för fel när du går in på min sida? Du får gärna kopiera felet eller ta en skärmdump och skicka till [email protected] så skall vi kika på det.

Vi har som sagt problem med indexeringsservern just nu, vi hoppas kunna åtgärda det innan måndag!
Posted 4 år sedan
allmänt bökigt att logga in ladda ner foton etc. Det var bättre förr. Inte så kul att spedera timmar på att få ut sin rese info.
Bengt Jansson
Senast aktiv - från Finspång, Östergötlands län, Sverige
Posted 4 år sedan
så roligt den blir kvar, jag har skrivit massor dagböcker i många år och har massor foton här. Men den var bättre tidigare innan ändringen för ngt år sen, då fanns en rubrik Gambia där fann man alla gambiaresenärer, sen fick man söka under många olika småorter i gambia. Gambia är ett så litet land så bättre ha enbart gambia som rubrik!!
Ingrid Johansson
Senast aktiv - från Malung, Dalarnas län, Sverige
Posted 4 år sedan
Kanske göra det möjligt att använda Engelska (om det inte redan finns?) för att göra det möjligt för flera att gå med? =)
Jonathan Dart
Posted 4 år sedan
rättelse: att använda sidan på Engelska, en översättning alltså.
Jonathan Dart
Posted 4 år sedan
Ni måste se till att det går att ladda upp bilder från IPAD till resdagboken, vi saknade det på vår sista resa!
Anna Lind
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Posted 4 år sedan
Resdagboken finns på engelska, om man går till resdagboken.com istället för .se. Vi kommer dock att klura på ett bättre namn för den engelskspråkiga versionen av resdagboken.

Att ladda upp från iPad går inte just på grund av att Apple spärrat den funktionen i safari mobile. Som jag förstår det kommer man dock att kunna ladda upp bilder i safari från och med iOS 6.0 som skall komma i höst.

En egen iphone/ipad-app står på vår lista av saker att göra!
Posted 4 år sedan
Kan ni inte göra en app som funkar för fler mobiler och inte para Iphone... jag har inte iphone, men hade gärnat vilja ha en app till mobilen... ??
Cecilia Davegårdh
Senast aktiv - från Granada, Andalusien, Spanien
Posted 4 år sedan
Jo absolut! Både iPhone och Android vill vi att det skall fungera för!
Posted 4 år sedan
Jättebra att sajten lever vidare!

Android-app är ett starkt önskemål!

Henrik Glänneskog
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Posted 4 år sedan
En app för Android vore toppen!
Petra Carlsson
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige