Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vad är mest akut att fixa med Resdagboken?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Arbetet med resdagboken kan delas in i två faser.1.) Fixa kritiska fel2.) Bygga den nya sajtenVi vill lägga så mycket fokus som möjligt på punkt 2, att bygga den nya sajten, från grunden. Denna gång göra det rätt så att resdagboken blir snabb och lättanvänd. Göra det enklare att hitta
resdagbokensupport
Postat
Jag satt och forsokte lagga upp bilder igar. Bade den lilla uppladdningen och den stora kranglade. Det tog mig sammanlagt 4 timmar att fa ladda upp mina bilder. Se garna till att de fungerar battre och inte bara byter till en felsida varje gang.

Helén Coffee
Senast aktiv - från Sverige
Postat
Helt oacceptabelt med 4 timmar för att ladda upp lite bilder! Att ordna bilduppladdningen sätter vi högt upp på listan!

Vi är jättetacksamma om alla som får felmeddelanden skulle kunna skicka oss felet och beskriva hur dom fick fram det! [email protected] är det som gäller då!

Postat
Om ni ändå skall börja om med en ny bättre plattform så tycker inte jag att ni stressa så det blir fel. Det jag tycker ni ska prioritera i den nya plattformen

snabbhet, både gällande bild uppladdning och text.
Storre Bilder, helst att kunna få helskärms bild
Kunna ladda upp filmer
App för både Iphoe och Ipad. Där man i appen skall kunna direkt ta bilder/filma och lägga in på aktuell resa.

Gör ni detta är det världsklass

Postat
Kom på en sak till, när man visar bilder skall det gå att ha bildspel. Så man slipper trycka fram bild för bild.

Postat
Ja, vår plan är att inte lägga massa onödiga resurser på den gamla dåliga plattformen utan att fokusera på att bygga den nya. Men för inte medlemmarna skall tröttna på långa laddningstider och en dålig sajt så måste vi nog göra några småfixar i den nuvarande plattformen.Snabbheten

Hej,
Sitter just nu i USA med endast iPad/iPhone att tillgå och eftersom Apple tydligen inte stödjer Java och den "enkla bilduppladdningen" inte fungerar på "paddan" kan jag inte lägga upp bilder, vilket känns lite tråkigt. Vore kanon om det gick att ordna bilduppladdning via smartphones!

Med vänlig hälsning,
Tove

Postat
Anledningen att uppladdningen inte fungerar på iPad eller iPhone är att Safari Mobile inte stödjer bilduppladdning. Det ryktas att det skall stödjas från och med iOS 6, så om du håller ut så kommer det att fungera på Safari på iPaden.

Redan nu fungerar det dock med webbläsaren Opera som finns att ladda ner gratis! [link url=http://itunes.apple.com/se/app/opera-mini-web-browser/id363729560]Ladda ner Opera här[/link].

Hej igen,
Jättebra - det funkar! Tack för hjälpen!
(Dock går det bara att ladda upp en bild i taget och sedan måste man börja om genom att klicka sig fram tre sidor för att ladda upp nästa bild, vilket vore trevligt att få lite smidigare i framtiden vid en omorganisering av sidan!)
/Tove

Postat
Bilduppladdningen fungerar katastrofalt dåligt. Jag påbörjar en ny resa imorgon och är lite orolig inför detta. Jag lyckades inte ens komma in så att jag kunde lägga upp bilder, sidan stod bara och laddade..Jag har försökt via Google Chrome, man kanske bör försöka köra genom annan

Pär Johansson
Postat
Jag kan ju knappt logga in. När jag väl lyckats att logga in kan jag inte välja Min sida. Jag har säkert försökt 10 -15 ggr och lyckats 1 gång idag. Det tar dessutom sån fruktansvärt lång tid att logga in. Jag har frösökt från flera datorer och flera nätverk idag med samma resultat.
eftersom jag startar min 5 veckors resa nu på lördag vore det kul om sidan fungerade någorlunda i alla fall.

Postat
Jag kan ju knappt logga in. När jag väl lyckats att logga in kan jag inte välja Min sida. Jag har säkert försökt 10 -15 ggr och lyckats 1 gång idag. Det tar dessutom sån fruktansvärt lång tid att logga in. Jag har försökt från flera datorer och flera nätverk idag med samma resultat.
Eftersom jag startar min 5 veckors resa nu på lördag vore det kul om sidan fungerade någorlunda i alla fall.

Postat
Har också problem att logga in fast av annan anledning. Finns inget alternativ att logga in på då rutan att skriva användarnamn samt lösenord saknas. Kika på den bifogade bilden så syns problemet, vilket uppstår då jag använder Firefox. Kan ej scrolla mer uppåt.

Då jag laddade ner och testade Google Chrome funkade det dock. Någon mer med Firefox som har problemet eller är det något lokalt för mig?

Mikael Gren
Postat
Hej! Jag har precis påbörjat en resa genom Asien och har problem med bilduppladdningen. Det första inlägget jag gjorde funkade, men inte längre. Sitter på en Ipad.
Det laddar väldigt länge, sedan får jag felmeddelande.

Victor Larsson
Senast aktiv - från Krong Preah Sihanouk, Kambodja
Sidan är långsam.

Postat
Det går inte at publicera!

Postat
Känner precis som andra - ska precis börja en lång resa och tycker det är tragiskt att det är så mycket som inte fungerar, nu när man vill skriva och berätta allt man gör. Särskilt när man är en av dom som inte vill lägga resan på Facebook!

Postat
Jag kan inte heller komma in på "min sida". Och publicera går inte alls sen ett par dar tillbaka. Har använt resdagboken nu i 7 år och 10 resor, trist är det nu när mina vänner får en massa "tomma" länkar varje gång jag försöker publicera och får error. Snälla försöka fixa detta snarast. Tack på förhand.

Postat
Det akutaste är att få sidan snabbare och stabilare, tycker jag.

Mvh Ronnie
[link url=www.4x4expedition.se]www.4x4expedition.se[/link]

Ronnie Bergfelt
Senast aktiv - från Rättvik, Dalarnas län, Sverige
Postat
Det går inte att ladda upp mer än ett foto i taget då det kommer error när man försöker använda systemet för att ladda upp många foton!Fixa snarast eller byt ägare!En bra sida blir till skräp pga,mer aktivitet på banken än här uppenbarligen!Om sponsorerna som annonserar här slutar

Postat
Sidan låser sig efter några sekunder
Fixa detta

Tompa 55

Tomas Lundström
Senast aktiv - från Skellefteå Ö, Västerbottens län, Sverige
Postat
Va roligt att det ska bli en ny sajt! Jag gillade att skriva i resdagboken valdigt mycket, men pga att bildsystemet inte funkat sa bra har jag inte anvant den pa ett bra tag.

Sa som svar: Systemet att ladda upp bilder pa ar mycket viktigt, samt hur bilderna visas pa sjavla dagboken - det ska vara snabbt och latt for lasare att klicka pa bilderna med :) Sa ett lattare och snabbare bildsystem vore perfekt!

Hur lang tid tror ni det tar innan den nya sajten ar igang?

Mvh
Elly

Elly R
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Postat
Ja du Elly,vi får hoppas på det bästa!Har du hört det ska bli en ny sajt?Eller äter björnar på restaurang?

Postat
Synd att denna sida blivigt totalt skit, inget funkar ju. Jag har bytt till mintur.se. Den duger. Synd bara att jag har sa manga resor sparade har.

Postat
Absolut uppladdningen av bilder! Endast den enkla bilduppladdaren (har ändå uppdaterat Java flera gånger) fungerar och det tar väldigt, väldigt lång tid! Och tyvärr så kommer bilderna inte i ordning när man kopplar dom till dagboksinlägget, fastän dom ligger i ordning i fotoalbumet. Det gör det svårt för dom som läser inläggen att koppla ihop innehållet i dagboken med korten...

Postat
Jag skulle säga att det mest akuta för mig just nu är att det här kommer upp hela tiden, t ex när jag försöker söka en resenär eller gå till Min Sida:No connection could be made because the target machine actively refused it 10.1.80.13:8983Description: An unhandled exception occurred

Karolina Hagegård
Postat
Jag instämmer i föregående inlägg - felmeddelandet som kommer upp. Jag kunde knappt logga in längre under min resa nu under september och oktober och tröttnade. Startade en enkel blogg istället för mina vänner och familj att följa. Jättesynd att resdagboken inte levererar, för jag har resor "samlade" här sedan 2005 och det svider lite att lämna det här stället. Men det är för trögt.

Postat
svårt att uppdatera sin dagbok, blir utloggad helatiden o e inne på 5:de försöket att posta detta svaret nu =(

Andreas Almquist
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Postat
Att det går att publicera det man skrivit. När jag trycker publicera skickar den iväg tidigare meddelanden om och om igen. Man får be vänner tusen gånger om ursäkt. De tror de är jag som gör det. En gång kom meddelade iväg 42 gånger? Frustrerande.

Annette Waldensten
Senast aktiv - från Spanien

Annette Waldensten
Senast aktiv - från Spanien
Postat
Jag har inte kunnat posta mitt dagboksinlägg på två dagar. Får ett felmeddelande som troligen indikerar att det har med servern att göra. Dock går ett mejl ut till alla i min lista om ett nytt inlägg som inte finns. Vet ej om detta gäller alla användare men vore fint om det kunde fixas asap!

Theresia Fridh
Senast aktiv - från Katmandu, Central Development Region, Nepal
Postat
Jag har kunnat ladda upp bilder (denna gång) men när man vill titta på bilderna på sidan 2,alt nästa, alt pilen så säger den att det inte finns fler sidor/bilder. Kan ni fixa till det vore jag tacksam!/Berit

Berit Staffanson
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Postat
Jag kan inte publicera och bilderna tar otroligt lång tid att ladda upp

Per Björkman
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Postat
Att det inte går att logga in och uppdatera. Möjligen efter 15 försök efter att fått meddelandet SERVERN ERROR. Är så himla tråkigt.

Ulla Lavin
Senast aktiv - från Laholm, Hallands län, Sverige
Postat
Ni måste göra sidan stabil, det är problem med att publicera inlägg allt för ofta.
Dessutom måste ni uppdatera certifikatet för Java klienten, för att lägga upp flera bilder samtidigt. I Windows 10 fungerar ingen webklient som jag har provat. Kan endast lägga ut 5 bilder åt gången.

Postat
Resdagboken är mycket stabliare än förra året, det mycket positivt.Dock är det några saker som har blivit sämre än den tidigare versionen:Textrutan där man skriver om sina bilder är mycket mindre, det gör det jobbigare att få en överblick när man skriver mer än någon mening. Kan ni

Postat
Hej JariEvaHelen!Tack för din feedback!Jag ska undersöka om vi kan utöka textrutan för bilderna. Det är klart att man vill kunna beskriva lite mer än några få ord och ha en överblick på vad man skriver. :) Vi ser över aviseringarna per mail och på sajten. Vi hade inte fått några

Postat
Bilderna publiceras i fel/ motsatt ordning! Första bilden sist och sista bilden först fast jag sparat och lagt in i rätt ordning och det visas så innan publicering. Jag klarar inte av att rätta till det...

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Hej kaja17!

Tack för att du rapporterat problemet med bilduppladdningen, vi ska kika på detta så snabbt som möjligt.

//supporten

Postat
Hejsan! Jag undrar om ni kan titta över funktionen omslagsbild, det går att välja en bild från datorn men jag lyckas inte få den sparad.Annars  är det kul att ni har fått sidan att fungera bättre och med lite nya funktioner som t.ex omslagsbild.Saknar dock lite att man inte kan få platser

Peter Tegborg
Senast aktiv - från Oskarshamn, Kalmar län, Sverige
Postat
Jag kan inte heller ladda upp en omslagsbild. Vet inte om bilden är för stor eller måste ha ett visst mått. Hittar ingen info om det. Har försökt med både Google Chrome och Microsoft Edge på en pc med windows 10.

David Davies
Postat
Det går inte att ladda upp några bilder, det har varit samma problem under hela helgen. Det spelar ingen roll om man gör det via foto sidan eller via ett nytt inlägg, de verkar fastna precis i slutet av varje bild.

Postat
Hejsan! Detta är nu fixat och det går bra att ladda upp bilder!

Postat
Varför kan man inte ange ett eget datum på bilder som man laddar upp ? Man kan ju ange ett eget datum på inläggen.
På den gamla plattformen kunde man ange datum vid uppladdning av bilder.

Postat
Bra fråga! Det skall man självklart kunna göra. Jag tror bara att det handlar om att vi inte tänkt på att man skall kunna göra detta. Vi lägger till detta i todo-listan!

Destinationer

Afrika