Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Fler tips på saker att se och göra i Budapest?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!Såg att det redan fanns lite trådar om vad att se och göra i budapest, men de var ganska gamla så jag gör en ny tråd :)Jag och en kompis ska åka till Budapest på en weekendresa (ons-sön) och är intresserade av roliga, intressanta, knäppa, sevärda, fantastiska saker att se. Har
Postat
Hej! Kommer precis från Budapest och har några tips:- Gå till fots en dag i området kring Donau - på båda sidor och upp till slottet. Det finns många fina platser, mysiga barer och restauranger osv och allt ligger nära.- Citadellet och utställningen om 2:a världskriget - något av det

Ulrika Bergström
Hej Ulrika!

Åh, tack så mycket! vi åker faktiskt redan imorgon så dina tips kunde inte komma mer lägligt. Ska kolla upp allt du pratade om (speciellt den där buffén, lät ju sanslöst gott).

hoppas du hade en bra resa! / Linn

Linn Hallgren
Senast aktiv - från Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien
Postat
Förresten, hur är det med pengar och så? är det lätt att ta ut pengar i budapest eller vad skulle du rekommendera?

Linn Hallgren
Senast aktiv - från Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien
Postat
Missa inte baren Szimpla Kert! Finns några bra restauranger i närheten också.
Och så tycker jag att om ni ska välja ett bad så välj szczesny bath.

For Sale är också en cool bar.

Ah, du kommer nog hitta mycket bra grejer. âr en riktigt härlig stad :)

Sofie Pelas Nilsson
Senast aktiv - från Strömstad, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Och ja, ta ut pengar på plats. På flygplatsen typ. Och sen inne i stan. Och välj INTE svensk valuta om du får det som alternativ, blir bara dyrt

Sofie Pelas Nilsson
Senast aktiv - från Strömstad, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Ska åka ner imorgon, har någon testat båttur på Donau? Har också hört om ett spa på Magareta ön?

Tommy Essenholm
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige